1394-08-10 19:48
1071
4
22915
یادداشت اختصاصی نیلکوه ؛

فقر گفتمان در مدعیان آزادی اندیشه در گلستان و حمله مثلثی به گفتمان انقلاب در استان

گویا عده‌ای در کمین نشسته‌اند تا انتقادی از قلم دلسوزانه‌ای روانه شود تا سوژه‌ای برای محافل رسانه‌ای خود که شاید از فقر گفتمان رنج می‌برد بیابند و باب توهین را بگشایند و مدعی اخلاق‌گرایی نیز بشوند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه ، عرصه رسانه عرصه مجادله بر سر ناچیزها و نبودها نیست، بی‌شک عصر که عصر رسانه باشد عرصه و میدان آن نیز بازِ باز است اما اگر استدلال، اخلاق و منطق نباشد تا عرصه را بر ولنگاری و فحاشی تنگ نکند هر که قلم بر دست خواهد گرفت و با سخیف العقل خواندن دیگری بر متقن بودن فحوای کلام خویش مهر تائید می‌زند!

بی‌تردید نقش بی‌بدیل امام‌جمعه گرگان در مدیریت وحدت شیعه و سنی در استان غیرقابل‌ اغماض است، اما آیا بیراه است اگر نگاه نقادانه و تیزبینانه‌ای از ایشان که تریبون نماز جمعه را در دست دارند بخواهد همان فراستی که در تحکیم وحدت دارند را بر تقویت فرهنگ نیز بکار گیرند ؟

آیا مطالبه از امام‌جمعه شهر و نماینده ولایت معزز و معظم فقیه را حمله تفسیر می‌کنید و یا از در کمین نشستن برای ماهی گیری از آبی که خود اصرار بر گل‌آلود کردنش دارید به تنگ آمده‌اید و فرصت را برای حمله مثلثی غنیمت شمرده‌اید ؟

"معدود ریز گردهای کاسب شهرت رسانه‌ای و بی‌بهره از آداب نقد و نقادی" تناقضی آشکار در قلم‌هایتان است چرا که اگر بهره‌ای از نقادی در کلام شما جاری بود در همان ابتدا با فحاشی عجین نمی‌شد.

همچنین مواردی از قبیل «سناریوهای از پیش طراحی‌شده، اشاره به نزدیکی انتخاباتی که در چند نوشتار بر آن تأکید کرده‌اید» پیش‌دستی‌های رسانه‌ای است چراکه سایت ارزشی «گلستان ما» جایگاه نماینده ولایت‌فقیه را اجل از یارکشی‌های انتخاباتی می‌داند، بی‌شک اگر این حربه از مخیله جریانی عبور نکند نمی‌تواند تنها با یک مطالبه و یک نقد بی‌طرفانه آن را به شخص حقیقی و یا حقوقی نسبت بدهد.

چه تاب آورید و چه بی‌تاب بمانید، ما نمی‌گذاریم و نخواهیم گذاشت رسالت رسانه‌ای بر دوشمان سنگینی کند و چشم بر بی‌فرهنگی‌های عیان ببندیم و دست از نقادی برداریم، بی‌گمان این امر پسندیده‌تر از متوسل شدن برخی سایت‌ها به گمان‌ها و برداشت‌های شخصی و القای زورکی آن به مخاطب (صمدلویی: دلواپسی تندروها البته قابل‌درک است آن‌ها در انزوا هستند و هرروز منزوی‌تر می‌شوند./ سجادی فر: سایت معلوم‌الحال « گلستان ما » در اقدامی عجیب با تعمیم نگاه زهرآلود خود به شهروندان بافرهنگش برطرف نمودن اندک معضلات فرهنگی جامعه ایرانی را بر عهده امام‌جمعه گرگان گذارده است. نگارنده‌ی مقاله کوته‌بینانه مواردی را برشمرده و سپس با یک شبیخون نامیمون سعی دارد القا کند که این مجاهد نستوه عرصه‌ی فرهنگ و معنویت، یار دیرین امام و رهبری در انجام وظایف خویش کوتاهی نموده است./ البرزی: هتاکانی که پروژه‌های قدرت‌طلبی و منفعت محوری را با روش‌های مزورانه‌ای نظیر تاختن بر حرمت حکم امام و رهبری جستجو می‌کنند.) است.

آری دلواپسی ما از این است که از دغدغه‌های فرهنگی شهر و روستای این مملکت خواب بر چشمان ولی‌فقیه عزیزمان نیاید وعده‌ای « نفوذ فرهنگ غربی اعم از حیوان گردانی ، بد و بی‌حجابی ، رواج شدید موسیقی در قالب کنسرت‌های رنگارنگ، رواج مواد مخدر صنعتی، شیوع استفاده از ماهواره، مد لباس و ... که متأسفانه برخی از آن‌ها در خیابان‌های مرکز استان مخصوصاً شالی‌کوبی خودنمایی می‌کند » را به هیچ‌انگارند و تاب مطالبه آن از امام‌جمعه را نداشته باشند.

والسلام/

انتهای پیام/ 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

آشنا

برای چندمین بار می گم :واقعا جای تاسف جدی داره که چند نفر ... شده اند معرکه گردان حمایت از آیت الله نورمفیدی .من اینها از نزدیک و کاملا دقیق می شناسم و خودشان هم بهتر می دانند که ... .چرا اطرافیان حاج آقا اندکی به سوابق و احولات کنونی افراد توجه نمی کنند و اجازه می دهند هر کسی خودش را از مشاورین و نزدیکان حاج آقا معرفی کند و با رفتار و گفتار نادرستش بیشترین آسیب را به اعتبار و جایگاه ارزشمند ایشان بزند .لطفا دقت و مراقبت بیشتری کنید و اجازه سوء استفاده و تخریب وجهه نماینده محترم و معزز ولی فقیه در استان را به یک عده ... ندهید .با تشکر

0
0
پاسخ
1394-08-10 23:43
همکار سابق

به این عبارت ««« فقر گفتمان در مدعیان آزادی اندیشه در گلستان »»»» خیلی دقیق و بجا اشاره شده است .آقایان فقط اهل شعارند شعار .آزادی اندیشهآزادی بیانآزادی قلمتحمل مخالفزنده باد مخالف من و ...و ...و ...فقط و فقط ادعاست و شعار و لاغیر .

0
0
پاسخ
1394-08-10 23:48
همشهری

توی کمربندی گرگان یه بنر زده که گرگان و مردمش.یعنی اینقدر مردم خوبی داریم.حالا چرا یه عده در قبال یه انتقاد منصفانه اینقدر بی ادبانه صحبت میکنن و درگرگان خبر منتشر میشه؟بگذریم که شعور و فهم افراد رابطه مستقیم با ادب افراد داده ولی نمیتونیم از چسبوندن افراد بی ادب به حاج آقای نور مفیدی عزیز بگذریم. این ها مرید حاج آقا نیستند.این ها فقط دنبال مطرح کردن خودشون جلوی حاج آقا هستن تا به منافع خودشون برسن.خب برین حضوری نزد حاج آقا بگین ما دنبال منفعتیم چرا چهره یار دیرین امام رو با بی ادبی هاتون خراب میکنین؟؟

0
0
پاسخ
1394-08-11 08:56
منتقد

من یه سوال دارماون آقایونی که با بی ادبی انتقاد کردن اصلا تابحال نماز جمعه پشت سر حاج آقا نور مفیدی نماز خوندن؟تابحال پای صحبت های ایشون نشستن؟ تابحال حرف های زیبای ایشون رو در باره اخلاق اسلامی شنیدن؟

0
0
پاسخ
1394-08-11 10:27

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.