1395-04-02 16:56
1222
0
33962
یادداشت؛

ضرورت اتصال اساتید بسیجی به رسانه

بسیج اساتید و دفاتر هم اندیشی باید با تشکیل اتاق فکر و هسته های پژوهشی به تحلیل به موقع مفاهیم مطروحه در سخنان مقام معظم رهبری پرداخته و حاصل آن را در اختیار رسانه ها قرار دهند.

گلستان ما به نقل از پاسرو؛ مصیب عباسی، عضو هیات علمی دانشگاه گلستان و عضو شورای مرکزی بسیج اساتید استان، در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اساتید دانشگاهی، طی یادداشتی نوشت:

 هر یک از مفاهیم مطروحه در سخنان مقام معظم رهبری نیازمند بررسی علمی و تعریفی جامع است؛ بسیج اساتید با فعال سازی حلقه های علمی خود و برقراری همکاری مستمر با دفاتر هم اندیشی اساتید دانشگاهای سطح استان و کشور می تواند در دو سطح تبیین نظری و تدوین برنامه آموزشی عملی درباره مفاهیم ذکر شده مانند تحقق شاخص های «ایرانی مقتدر، عزتمند، مستقل، متدین، ثروتمند و برخوردار از عدالت، و دارای حکومتی مردمی، پاک، جهادگر، دلسوز» اقدام نماید.

بسیج اساتید برای عینیت بخشی به «پیشرفت علمی»، «انضباط اخلاقی»، «خویشتنداری دینی»، «بصیرت سیاسی» و «ایجاد احساس هویت و افتخار»  می تواند و باید از ظرفیت اساتید برای تبیین و روشنگری مردم در محافل عمومی و خصوصی بهره گیرد.

همینطور بسیج اساتید و دفاتر هم اندیشی می توانند با تشکیل اتاق فکر و هسته های پژوهشی به تحلیل این مفاهیم به موقع اقدام و حاصل آن را در اختیار رسانه ها قرار دهند؛ بسیج رسانه در ایجاد سئوال و ارسال به هنگام آن برای دبیران هم اندیشی و مسئولان حلقه های علمی بسیج اساتید، نقش کلیدی خواهد داشت و حتی می تواند جلسه مشترک در این باره داشته باشد.

 نکته مهم آن است که هر یک از مفاهیم ذکر شده در بیان مقام معظم رهبری باید به عنوان یک ضرورت فوری و جدی در گروه علمی ویژه بررسی شود، مثلا خویشتن داری دینی باید در گروه معارف اسلام و روانشناسی و حوزه علمیه به بحث گذاشته شود.

 در نتیجه، انجام این قبیل کارهای علمی و مطالعاتی به «روحیه جهادی»، «توان علمی» و عشق به اندیشه های امام عظیم الشان و مقام معظم رهبری و همچنین پیام شهدا نیاز دارد؛ دشمنان جمهوری اسلامی بر نفوذ در باورهای مردم و جوانان شبانه روز کار فکری و فرهنگی و رسانه ای می کنند و ما نباید فقط خواننده تحلیل های آنها باشیم بلکه باید با بهره گیری از فرموده های رهبر معظم انقلاب در مقام پاسخ و اقناع مخاطبان بر آییم. ان شاءلله

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.