1398-10-08 13:13
864
0
66825
به قلم یک حقوقدان؛

شکایت مدیرکل اوقاف بلحاظ حقوقی ایراد دارد / ایراد طرح دعوی یاد شده پشت پرده آن را افشا می کند !؟

اما آیا مدیرکل جوان اوقاف دقیقا می داند بلحاظ حقوقی مرتکب چه اشتباهی شده است ؟ و این اشتباه او و با اصرار بر آن چه هزینه ای برای اداره کل و آینده کاری خود در استان ایجاد کرده است ؟ در این مورد یا مشاورین حقوقی دچار خطا شده اند ! که بعید بنظر می رسد و یا اینکه این طرح دعوی با این ایراد حقوقی پشت پرده ای دیگر دارد که بزودی آشکار خواهد شد.

به گزارش گلستان ما، یادداشت اخیر سایت گلستان ما با عنوان ":  مدیر کلی که می خواست به منتقدین جایزه بدهد ؛شکایت مدیر کل اوقاف از سایت گلستان ما / تحریریه گلستان ما : از حیثیت وقف دفاع خواهیم کرد" را مطالعه کردم.

بررسی حقوقی شکایت سلیمانی فرد مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از جواد عموزاد مدیر سایت گلستان ما در خصوص یادداشت : "درخواست غیر قانونی چراغعلی از مدیر کل اوقاف / آیا نورمفیدی دشمن جوانگرایی است ؟ / وزیر کشور ورود کند( http://golestanema.com/s/59/66287)" از جهات شکلی و ماهوی ایراد دارد و همه اطرافی که در این مورد دخیل هستند ، بلحاظ حقوقی می توان آنان را تحت تعقیب قرار داد

چراکه همانطور در مورد خبر دوم آورده شده است  :" نامه ای به این پایگاه خبری رسیده که هیچ نام و نشانی از محرمانه بودن نداشت و در آن معاون سیاسی امنیتی استاندار به مدیر کل اوقاف سفارش کرده بود که دو نفر به هیات امنا مسجد عسکریه گرگانپارس اضافه کند که متن این نامه نشانی از محرمان بودن نداشت ، مسجدی که به صرف حضور چند جوان در هیات امنای آن تحت فشار قرار گرفته است" 

 اولا به استناد ماده ۱۱ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که مقرر می دارد :"مصوبه و تصمیمی که موجد حق یا تکلیف عمومی است قابل طبقه بندی به عنوان اسرار دولتی نمی باشد و انتشار آنها الزامی خواهد بود."لذا شخص معاون سیاسی امنیتی در این ارتباط مسول است و وفق قوانین باید پاسخگو و حتی در صورت طرح دعوی افراد صاحب حق در هیات های بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان وزارت کشور تحت پیگیرد قرار خواهد گرفت

ضمن اینکه ‌اسناد دولتی محرمانه اساسا اسنادی است که افشای آنها مغایر با مصالح خاص اداری آن سازمان باشد و این سند انتشار یافته هیچ مغایرتی با مصالح خاص اداری استانداری گلستان نداشته است

ثانیا وفق قوانین انتشار اسناد یاد شده می بایست با علم و اطلاع از سری یا محرمانه بودن آن  صورت بگیرد و یا‌ موجبات چاپ یا انتشار آنرا فراهم نمایند که در مفروض یاد شده ،این علم و اطلاع از طبقه بندی نامه یاد شده وجود نداشته است و لذا هیچ سوء نیتی وجود نداشته است و قطعا در این مورد قرار موقوفی تعقیب صادر خواهد شد و پس قطعی شدن می توان علیه طرح کننده دعوی یاد شده ،در دادگاه ویژه روحانیت طرح دعوی و اعاده حیثیت نمود.

ثالثا به فرض محرمانه بودن هم  اساسا تعقیب کیفری در خصوص انتشار اسناد محرمانه موکول بتقاضای سازمانی است که اسناد آن منتشر یا افشاء‌ شده است که در این مورد استانداری گلستان است نه اداره کل امور اوقاف !

لذا در واقع می بایست استاندار گلستان در این خصوص شکایت می کرده است اما برخلاف روند قانونی طرح دعوی ،این شکایت بطریق یاد شده پیگیری شده است !

اما آیا مدیرکل جوان اوقاف دقیقا می داند بلحاظ حقوقی مرتکب چه اشتباهی شده است ؟ و این اشتباه او و با اصرار بر آن چه هزینه ای برای اداره کل و آینده کاری خود در استان ایجاد کرده است ؟ در این مورد یا مشاورین حقوقی دچار خطا شده اند ! که بعید بنظر می رسد و یا اینکه این طرح دعوی با این ایراد حقوقی پشت پرده ای دیگر دارد که بزودی آشکار خواهد شد.

البته برای نگارنده که با دو تن از مقامات عالی استان که صحبت کرده ام و غیر مستقیم موضوع را از کانال هایی پیگیری نمودم کاملا آشکار است

به قلم حسن بیارجمندی عضو بسیج حقوقدانان استان گلستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.