1393-06-03 11:05
2677
4
1664

سفرنامه ی تبلیغاتی کواکبیان در مراوه تپه

دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: ترک، بلوچ، کرد، لر و ترکمن یا دیگر اقوام با انسجام و وحدت می‌توانند سرزمینی آباد و آزاد و پیشرفته در سطح جهانی ایجاد کنند.

 به گزارش گلستان ما به نقل از اترک ؛ مصطفی کواکبیان در مراسم جشن آیین‌ها و سنت‌های قوم ترکمن که در منطقه گلیداغ استان گلستان برگزار شد گفت: ابتدا لازم است به همه عزیزان و بزرگان قوم معزز ترکمن تبریک بگویم. برای من افتخار است که برای اولین بار در این مراسم قوم بزرگ ترکمن شرکت می‌کنم.

وی افزود: ما براین باور هستیم که تمام قومیتها در سرزمین ایران اسلامی قبل از آنکه وابسته به قومیتها باشند، ایرانی هستند و برای ایران و عظمت ایران گام برمی‌دارند و حاضر هستند برای سرزمین مادری خودشان، جانشان را فدا کنند. به خصوص عزیزان ترکمن که اعتقادات بسیار راسخ به اسلام عزیز دارند.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: ترک، بلوچ، کرد، لر و ترکمن یا دیگر اقوام با انسجام و وحدت می‌توانند سرزمینی آباد و آزاد و پیشرفته در سطح جهانی ایجاد کنند.

وی با اشاره به بحث سرمایه‌های اجتماعی گفت: وظیفه دولت وحکومت این است که آیین‌های هر قومی را حفظ کند و سنت‌های همه اقوام ایرانی باید حفظ بشود زیرا اینها سرمایه‌های اجتماعی همه ایرانیان است.

کواکبیان گفت: قوم ترکمن آدابی دارد که متعلق به همه است و این آداب و سنتها متعلق به همه مردم است. بنده هم که از تهران به این منطقه آمده‌ام، آیین قوم ترکمن به من هم تعلق دارد و این آیین سرمایه ملی است.

وی با تاکید براینکه هیچ کس حق ندارد آیین‌های ما را مخدوش کند یا در مقابل آنها صف آرایی کند گفت: این را بدانید که افتخار همه ما، اتحاد و انسجام ماست. عده‌ای در اوایل انقلاب فکر می‌کردند که چون تازه انقلاب شده می‌توانند بین نظام برآمده از انقلاب و اقوام تفرقه بیندازند اما به برکت خون شهدا و اتحاد ملت و به برکت وجود شما جوانان از جمله مردم ترکمن اتحاد ایران اسلامی برقرار است و این اتحاد می‌تواند سرمشق و الگویی برای جهان باشد.

وی با تاکید براینکه ما پیشرفت خوبی در ایران داشته و خواهیم داشت گفت: با این وجود هیچ کس نمی‌تواند بگوید مشکلات نیست میزان بیکاری در کشور بالاست و دولت باید تلاش کند تا با ایجاد اشتغال و کارآفرینی مشکلات را برطرف کند و برای پیشرفت بیشتر تلاش کند.

کواکبیان با تاکید براینکه در 8 سال دولت گذشته ایرادات زیادی به مدیریت کشور وارد بود گفت: حالا که دولت یازدهم آمده باید تلاش کند تا آن مشکلات کاهش پیدا کند و از بین برود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر علاوه برکاهش تورم، دولت باید تلاش کند تا رکود تورمی نیز از میان برداشته شود گفت: نباید شاهد این باشیم که درهر خانه‌ای چند جوان بیکار وجود داشته باشد. باید مشکلات زیر ساختی کشور حل شود تا این بیکاری‌ها کاهش پیدا کند.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری با ابراز تاسف از آمارهای غلطی که در دولت قبل بارها مطرح می‌شد گفت: آقایان بارها گفتند که سالیانه 2 میلیون 500 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم اما دیدیم که با کنار رفتن دولت و آمدن دولت جدید و اعلام آمارهای واقعی، تا چه میزانی با لشکر بیکاران مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه دردولت قبل حدود 700 میلیارد دلار فروش نفت داشتیم گفت: چرا هیچ کس از آن آقایان نپرسید که آن پولها کجا رفت و با آن همه درآمد ناشی از درآمد نفت چه کردید؟

وی با اشاره به آمارهایی که از فسادهای اقتصادی مطرح می‌شود گفت: آدم از شنیدن این همه فساد مالی که در دولت گذشته اتفاق افتاده بود خجالت می‌کشد. یک نفر 11 هزار میلیارد تومان نفت ما را برده و پس نمی‌آورد. الان هم اموالش را حساب کرده‌اند و می‌بینند جوابگوی بدهی‌هایش نیست. فساد 3 هزار میلیارد تومانی هم که دیدیم چه بر سر کشور آورد.

کواکبیان گفت: فساد اقتصادی، معیشت مردم را به خطر می‌اندازد و مانع توسعه اقتصادی و رشد می‌شود و مشکلات درست می‌کند. این همه فساد و مشکلات در دولت گذشته بود و امروز امیدواریم این مشکلات در دولت یازدهم پیش نیاید.

وی با ابراز تاسف از ماجرای استیضاح وزیر علوم که باعث برکناری فرجی دانا شد گفت: مجلس دایم شعار می‌دهد که در تعامل با دولت است. اما این تعامل با دولت نیست و رفاقت هم نیست بلکه نوعی چوب لای چرخ دولت گذاشتن است.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبی یعنی در چارچوب قانون اساسی حرکت کردن گفت: معنای درست اصلاح‌طلبی این است که قانون اساسی در کشور تعطیل نشود.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: اصل 16 قانون اساسی می‌گوید که همه آحاد جامعه در برابر قانون اساسی مساوی هستند و هیچ‌کس بر دیگری برتری ندارد کما اینکه در اصل 15 قانون اساسی آمده که همه اقوام علاوه بر زبان رسمی فارسی می‌توانند زبان خودشان را داشته باشند و حتی با زبان خودشان درس بخوانند و ادامه این آیین‌ها و سنت‌هایی است که مردم از جمله مردم ترکمن دارد.

وی با تاکید براینکه ما معتقدیم همه اقوام ایرانی در جهت اتحاد و برابری گام بر می‌دارند گفت: هیچ‌کس حق ندارد چنین فکر کند که اقوام ایرانی مثلا قوم ترکمن بخواهد علیه ایران اسلامی حرکتی کند و اینها حاشیه‌سازی برای اقوام نجیب ایران است.

وی با اشاره به اینکه قبل از حضور در مراسم، به مزار مختوم قلی در شهر مراوه تپه رفته بود گفت: شما مردم ترکمن شاعر برجسته‌ای به نام مختوم قلی دارید که باعث افتخار ایرانیان است و به فردوسی ترکمن‌ها مشهور شده است.

وی با اشاره به روحیه ضد استکباری قم ترکمن گفت: روحیه مبارزه با ظلم نشان می‌دهد که ترکمن چه روحیه بالایی دارد.

کواکبیان با تاکید براینکه تفکر غلطی مطرح می‌شود که اقوام ایرانی تهدید هستند گفت: اقوام ایرانی یک فرصت هستند که می‌توانند دست در دست یکدیگر ایرانی آباد و آزاد بسازند و هرکس غیر از این فکر می‌کند، اشتباه فکر می‌کند.

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم گفت: دقت کنیم. هوشیاری و بیداری خودمان را حفظ کنیم امروز دولت آقای روحانی می‌خواهد مذاکرات هسته‌ای را به نتیجه برساند و تحریم‌ها را بردارد تا گشایشی در اقتصاد کشور اتفاق بیفتد اما شرط آن است که در کشور ما اجماع داخلی باشد نه آنکه یک سری بگویند دلواپسیم و چوب لای چرخ دولت بگذارند./منبع : مردم سالاری

اترک و تحلیل سخنان کواکبیان : 

اولین نکته ای که از اصل سفر کواکبیان به منطقه ی مراوه تپه بر می آید ، تلاش برای آغاز تبلیغات ریاست جمهوری دور بعد است .

ایشان هم مانند سایر همفکران تمام اتفاقات و مشکلات کشور را به گردن دولت نهم و دهم انداخته و با نقل سخنانی مبنی بر سوال از رئیس جمهوری قبلی برای تعیین مصارف پولهای نفت به دست آمده در آن زمان ، شبهه ی دزدی و از بین رفتن سرمایه ی ملی را به دولت نهم و دهم زده است.

این سخنان در حالی زده می شود که دولت یازدهم هنوز پروژه های کلید خورده در دولت نهم و دهم را مورد بهره برداری قرار می دهد و این پروژه ها بدون پول  درآمدهای ملی ایجاد و ساخته نمی شده اند.

نکته ی دوم :‌آقای کواکبیان با سیاه نمایی تلاشهای صورت گرفته در دولت نهم و دهم به تطهیر دولت یازدهم پرداخته و البته با نقدهای نرم به دولت یازدهم به گونه ای خود را منجی دور دوازدهم ریاست جمهوری نشان می دهد.

نکته ی سوم که باید از آقای کواکبیان پرسید این است که دولت یازدهم با ثروت ملی چه کرده است ؟ هزینه ی 5 میلیاردی فقط و فقط برای استخر و امکانات تجملی برای کاخ ریاست جمهوری ، برگزاری جشن خصوصی توسط همسر رئیس جمهوری و فقط برای افراد خاص و هزینه های آنچنانی و حاشیه دار و ...

نکته ی چهارم :‌دولت یازدهم در خصوص جمعیت بیکاران چه کرده است ؟‌آیا از آمار بیکاران کشور کاسته شده است؟

نکته ی پنجم : آقای کواکبیان دولت یازدهم قرار بود در مدت 100 روز بسیاری از مشکلات کشور را کاهش دهد ؛‌آیا به راستی همه ی مشکلات کشور حل شد ؟ آیا امروز دیگر از دلار 3000 تومانی خبری نیست؟آیا قیمت اجناس بالا نمی رود ؟ آیا در قیمت خودرو ثبات وجود دارد ؟ و ....

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ش

4 تیر87 در مجلس شاهد سروصدا و جنجال آفرینی این کواکبیان بر سر اینکه یکی از آقایانش نمی تونست به کمیسیون سیاست خارجه راه یابد بودم . ولی بعد که مجلس وارد دستور کاری خویش که در مورد توجه به اقشار ضعیف جامعه مددجویان بهزیستی و.. بود به همکار گفتم نگاه کن این کواکبیان را به حالتی خوابیده که در استراحت کامل بسر می بره وبا دستور کاری مجلس کاری ندارد وفقط دنبال موضوعات حزبی واغتشاشی است .حال آمده اینجا اذهان مردم منطقه ما را تشویش کنه الان قوه محترم قضائیه در حال محاکمه چپاولگر وغارتگر اقتصادی است که از شماست

0
0
پاسخ
1393-06-03 14:35
هیرکان

این کواکبیان که بنده خدا اینقدر ساده است که بر فرض محال اگه برای ریاست جمهوری شورای نگهبانم تاییدش کنه کسی بهش رای نمیدهاین ... فقط زبونش تنده وگرنه ازنظر بار علمی اصلا قوی نیس در کل اصلا کسی نیست که ارزش داشته باشه در موردش حرف بزنیم

0
0
پاسخ
1393-06-04 06:20

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.