1395-11-16 08:28
2247
0
34714
به قلم محمدرضا بهرامی؛

زنده بودن شهداء باید درک شود

جمله شهدا زنده اند را بسیار شنیده ایم زنده یعنی چی؟ خیلی موجودات هستند در این عالم که حضور دارند و زنده اند اما به چشم ما دیده نمی شوند اما زنده بودن شهدا عنصر عجیبی است که باید درک شود و البته لازمه ایجاد این درک، کشف این شگفتی است .

به گزارش گلستان ما؛ محمدرضا بهرامی فعال فرهنگی و اجتماعی گرگانی در راستای ششمین یادواره شهدای روستای گوزن فارس نوشت: جمله شهدا زنده اند را بسیار شنیده ایم زنده یعنی چی؟ خیلی موجودات هستند در این عالم که حضور دارند و زنده اند اما به چشم ما دیده نمی شوند اما زنده بودن شهدا عنصر عجیبی است که باید درک شود و البته لازمه ایجاد این درک، کشف این شگفتی است . امام خامنه ای می فرمایند: یکی از شگفتی های شهدا حیاتشان است.

یکی از کارهائی که در یادواره شهداء باید انجام شود کشف این شگفتی است، چیزی که با شعور معمولی مردم به دست نمی آید باید کشف شود و به مردم شناسانده شود. بنابراین حق شهید است که همه بدانند هست ، زنده است و حیات دارد این یعنی خط شهید و راهش نیز همچنان زنده و پایدار است.

شهداء اولیاء خاص خداوند هستند و ما باید برای آنها و در حق آنها برنامه ریزی کنیم و کار انجام دهیم. در این زمینه باید توان خود را بالا ببریم و بیش از حد توانمان کار کنیم.

برگزاری مراسم معنوی یادواره شهدا یکی از کارهائی است که اگر فراتر از توانمان انجام دهیم در حق شهدا و برای شهداء صورت گرفته است هر چند این یکی از ابتدائی ترین کارهائی است که می توانیم انجام دهیم اما برکات و فضائل خاص خودش را به همراه دارد.

هدف اصلی از برگزاری یادواره شهدا همانطور که از اسمش بر می آید زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست، ما باید امروز برای شهدا کار کنیم همانطوری که آنها یک روز برای ما کار کردند و ثمره اش یک عمر باقی می ماند.

ما نمی خواهیم یادواره برگزار کنیم تا احساس مردم را درگیر کنیم، هدف از برگزاری چنین مراسمی باید یک حرکت و اقدام عملی باشد. ما باید در یک مراسم فراتر از معرفی شهید گام بر داریم و در راستای تحقق اهداف او برنامه ریزی کنیم.

در این باره امام خامنه ای می فرمایند: کار فرهنگی تعمیق باورهای دینی در دلهای مردم است.

فرهنگ شهادت تنها عنصری است که ما را به پیغمبر ، خداوند ، انقلاب و نسلهای آینده وصل می کند و این رسالت ما را بیشتر می کند. ما باید یادواره شهدا را طوری پیش ببریم که همه احساس کنند در مراسم یک اسطوره شرکت می کنند و نهایت بستر را برای افتخار به شهدا فراهم کنیم چون آنها بهترینند و شایسته بهترینها.

اینک  که به همت  ستاد یادواره شهدا  توفیقی حاصل شد که ششمین یاد واره شهدای روستای گوزن فارس آنهم در ایام الله دهه فجر که  نشاط معنویت خاصی را برای ما دارد ، برگزار کنیم . برخود می بالیم، زیرا برگزاری مراسم یادواره شهدا بهانه ایست به اینکه ایجاد فضای معنوی با نام و یاد شهدای گرانقدر کرده باشیم و در این فضای معنوی قرارگرفته، توشه ای برای آخرت خویش تهیه کنیم.

ما محتاج چنین مراسمی هستیم. ما گدای در مراسم یادواره شهدا هستیم. آنقدر ارزش ومقام شهدا نزد خداوند والاست که اگر ما را لایق دانسته و اذن حضور در مراسم یادواره بدهند باید به خود ببالیم و افتخار کنیم. البته حضور با آمادگی قلبی؛ چرا که با این حضور است که می توانیم از فضای معنوی حاکم بر مراسم که به برکت مقام والای شهدا ایجاد می شود استفاده کنیم .

ازطرف خود و اعضای ستاد یادواره شهداء از تمامی عزیزان و سرورانی که توفیق سهیم شدن در این یادواره و زنده نگه داشتن  یاد این شهیدان عزیز را داشتند تقدیر و تشکر می نمایم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.