1401-02-08 10:00
958
0
79748
یادداشت/

روز قدس باید به روز اعتراض عظیم و همگانی امت اسلامی علیه اشغالگران قدس تبدیل شود

شرکت در مراسم روز جهانی قدس وظیفه‌ای شرعی و اخلاقی هر مسلمانی است و این روز باید به اعتراض عظیم و همگانی امت اسلامی علیه اشغالگران قدس تبدیل شود چراکه اعلام حمایت از مظلومان و خشم و نفرت علیه غاصبان صهیونیستی باعث قوت قلب مبارزان راه آزادی و وحشت نیروهای اشغالگر قدس خواهد شد.

به گزارش گلستان ما؛ فرحان اسماعیلی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی در یادداشتی نوشت: امام خمینی‌(ره) در سال ۱۳۵۸ در واکنش به حمله نیروهای صهیونیستی به مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را هرسال روزی رسمی برای حمایت از مردم ستم‌دیده فلسطین، یعنی روز قدس نام نهاد.

مردم مظلوم فلسطین و حرم شریف مسلمین جهان و امت اسلامی سال‌هاست تحت اشغال و سیطره رژیم غاصب صهیونیستی بوده و نیروهای این رژیم سفاک طی این سال‌ها ظلم و ستم بسیاری را علیه مردم بی‌دفاع فلسطین روا داشته‌اند.
بنابراین شرکت در مراسم روز جهانی قدس وظیفه‌ای شرعی و اخلاقی هر مسلمانی است و این روز باید به اعتراض عظیم و همگانی امت اسلامی علیه اشغالگران قدس تبدیل شود چراکه اعلام حمایت از مظلومان و خشم و نفرت علیه غاصبان صهیونیستی باعث قوت قلب مبارزان راه آزادی و وحشت نیروهای اشغالگر قدس خواهد شد.
همچنین در نظام بین‌الملل نیز آشکار می‌شود که مردم فلسطین تنها نیستند و اقدامات تجاوزکارانه علیه آنها و حرم شریف با پاسخ کوبند و دندان‌شکن مسلمانان جهان همراه خواهد بود.
امام خمینی(ره) روز قدس را نه تنها روز فلسطین، بلکه روز اسلام و حکومت اسلامی دانسته است. پس ای برادران مسلمان برای همدردی با برادران دینی خود، اعلام حمایت از ایشان و برای سربلندی دین مبین اسلام، راهپیمایی روز قدس را باشکوه‌تر از همیشه برگزار کنیم.

به قلم : فرحان اسماعیلی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه تهران

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.