1399-02-01 14:27
990
0
68278
با حضور مهمان ناخوانده؛

رمضان متفاوتی را امسال تجربه کنیم

ماه رمضان ما نور و خورشید از راه رسید.رمضان از راه می رسد تا چون خورشید سوزاننده باشد و گناهان را بسوزاندو صفحه اعمالمان را صاف و صیقلی کند رمضان نام یکی از ماه های قمری و تنها ماه قمری است که نامش در قرآن آمده است و یکی از چهار ماهی است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است.

به گزارش گلستان ما، ماه رمضان ما نور و خورشید از راه رسید.رمضان از راه می رسد تا چون خورشید سوزاننده باشد و گناهان را بسوزاندو صفحه اعمالمان را صاف و صیقلی کند رمضان نام یکی از ماه های قمری و تنها ماه قمری است که نامش در قرآن آمده است و یکی از چهار ماهی است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است.

روزه بگیرید تا سالم بمانید

روزه داری روح و روان و قلب و دل و نیز جسم را آرامش داده و باعث سلامتی روح و تندرستی جسم می شود.

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: روزه بگیرید تا سالم بمانید.

این ماه، در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار و ماه سلوک روحی آنان است و مؤمنان با مقدمه سازی و فراهم کردن زمینه های معنوی در ماه های رجب و شعبان هر سال خود را برای ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده می کنند، و با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطاری به نیازمندان، شب زنده داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه داری و... روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب می کنند.رمضان متفاوتی را امسال تجربه کنیم.

کرونا مهمان ناخواده رمضان امسال

رمضان امسال با سالهای دیگر متفاوت شده است امسال با آمدن مهمان ناخواده یعنی کرونا باعث شد تا خیلی از هموطن های ما جان خود را از دست بدهند ما هرگز فکر نمی کردیم که امسال این عزیزان در سر سفره افطار جایشان خالی باشد. ما امسال با غم از دادن عده ای هر چند اندک از هم وطن هایمان به استقبال رمضان میرویم امیدواریم تا بزودی با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی این وبروس را از بین ببریم.

تقوا و پرهیزگاری از مهم‌ترین پیام‌هایی است که می‌توانیم از ماه مبارک رمضان دریافت کنیم و با توجه به روزه بودن انسان‌ها در این ماه مبارک که باعث روزه‌داری اعضا و جوارح بدن نیز می‌شود افراد می‌توانند به درجه‌های بالایی از معنویت در مسیر هدایت دست پیدا کنند. تمام کتب بزرگ آسمانی مانند: قرآن کریم، تورات، انجیل، زبور، صحف در این ماه نازل شده است. حضرت امام صادق(ع) می فرماید: کل قرآن کریم در ماه رمضان به بیت المعمور نازل شد، سپس در مدت بیست سال بر پیامبر اکرم(ص) و صحف ابراهیم در شب اول ماه رمضان و تورات در روز ششم ماه رمضان، انجیل در روز سیزدهم ماه رمضان و زبور در روز هیجدهم ماه رمضان نازل شد.

امسال درخانه بمانیم و معنویت و تقوی را در خانه کنار خانواده تقویت کنیم

با فاصله گداری اجتماعی دیگر در مساجد نمی شود حضور داشت امسال درخانه بمانیم و معنویت و تقوی را در خانه کنار خانواده تقویت کنیم.  نمی شود درنمازهای جماعت و افطارو سحرها در مساجد حضور داشته باشیم  دیگر شب های قدر درمساجد نیستیم درمنزل و پای گیرنده ها دراین شب ها برای یکدیگر دعا کنیم.

 رمضان، ماه آمرزش و بازگشت است. بی شک، هر انسانی در زندگی اش آلودگی هایی داشته است و حال در رمضان، فرصت دارد با روزه، جان خود را شست وشو دهد و در خلوت سحرها، با توبه و استغفار، روح خویش را جلا بخشد. آن که در این ماه تنها برای خدا روزه بدارد و از گذشته خویش پشیمان باشد و به واقع از کارش برگردد، شامل عفو الهی خواهد شد.

به فقیران و مسکینان خود در این ماه صدقه دهید

یکی از ثمره های روزه داری، برانگیختن حس هم دردی با مستمندان و هم نوعان تهی دست است. آنان که زندگی آسوده ای دارند و رنج فقر و تنگ دستی و طعم گرسنگی را نچشیده اند، همواره از حال مستمندان بی خبر می مانند. حال در این میان، به مدد روزه، این غفلت و سرخوشی تلخ از آنان دور می شود. پیامبراکرم (ص) یکی از برنامه های سازنده ماه رمضان را صدقه و انفاق به مستمندان می داند و می فرماید: به فقیران و مسکینان خود در این ماه صدقه دهید.

هر چیزی را بهاری است و بهار قرآن ماه رمضان است

امام هشتم فرموده اند: نیکی‌ها در ماه رمضان پذیرفته، و بدیها در آن آمرزیده‌است، کسی که در ماه رمضان آیه‌ای از کتاب خداوند بخواند همانند کسی است که در ماه‌های دیگر قرآن را ختم کرده و کسی که در این ماه در روی برادر ایمانی خود بخندد و او را خوشحال کند و کسی که در این ماه به مؤمنی کمک می‌کند، خدای تعالی درهنگام عبور بر صراط کمکش کند خداوند در روز قیامت او را از هراس بزرگ آن روز در امان دارد، ماه رمضان ماه برکت، ماه رحمت، ماه مغفرت، ماه توبه و ماه انابه و بازگشت به درگاه الهی است،دراین ما از خدا بخواهید  روزه‌تان را بپذیرد، و آخرین سال عمر شما قرار ندهد، به گفته امام صادق (ع)هر چیزی را بهاری است و بهار قرآن ماه رمضان است.

امسال امیدوارهستیم تا در کنارهم برای سلامتی امام زمان و فرجش همچنین سلامتی خیلی ازمریضان ورفع ونابودی ویروس کرونا دعا کنیم !! دستهایمان را بالا ببریم تاعید فطری بدون کرونا داشته باشیم آرزو کنیم تا درنمازامسال هیچ بیمار کرونایی نداشته باشیم و نماز عید با شکوه تر از سالهای پیش برگزار شود.

پیشاپیش طاعات وعبادتهایتان مقبول درگاه حق

ما امسال درخانه می مانیم ورمضان را با خانواده سپری می کنیم همانطورکه گفته شد با رسانه ملی همزمان می شود مراسم دعا،شب قدر را با خانواده چند نفری برگزارکرد وازاین امتحان الهی سربلند بیرون آمد ما ملتی صبور و باایمان داریم که با وحدت وهمدلی همیشه درسختی ها وامتحان ها سربلند بودند وهستند امسال هم دراین جنگ بیولوژیک با توکل به خدا و یاری حق وهمت بلندهموطنان، پیروزمیدان هستیم. بامید سپری شدن روزهای سخت و برگزاری نما زعید فطر به جماعت میلیونی همانند سالهای گذشته، پیشاپیش طاعات وعبادتهایتان مقبول درگاه حق، انشاالله

به قلم رقیه بشارت نیا

منبع کاوش نیوز

اغنتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.