1394-02-27 15:06
1468
0
14776

رسم همیشگی یانکی ها در مذاکرات

حکایت همیشگی بی اعتمادی بار دیگر از گوشه مذاکرات هسته ای دیده و شنیده می شود و یانکی ها همچنان، همانی هستند که بوده اند و خواهند بود. آنها گاه بر طبل مذاکره می کویند و در این هنگام ناگهام دم بی اعتمادی از آستینشان بیرون می زند.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، مردان دیپلمات ایرانی با حسن نیت کامل با گروه 5+1 پشت میز مذاکرات مینشینند و بعد از گذشت ماهها به بیانیه لوزان سوئیس می رسند ولی هنوز بیانیه در حال نوشتن است که طرف آمریکایی فکت شیت ارائه و منتشر می کند، فکت شیتی که با ابهاماتی مواجه بود. 

بعد از ماجرای ابهام آمیز فکت شیت و خروج از این ابهام توسط تیم مذاکره کننده ایرانی و اینکه هنوز جوهر متن بیانیه لوزان خشک نشد، تحریم ایران توسط اتحادیه فرانسه به گوش رسید.

همچنین طرف غیرقابل اعتماد آمریکایی شروع به تهدید و زیرپا گذاشتن خطوط قرمز ایرانی ها می کند و از این کار قبیحانه خود دست بر نداشته و هر روز اداهای جدیدی در می آورد.

ولی تیم مذاکره کننده ایرانی با حمایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری همچنان گامهای خود را استوار بر می دارد .

به تازگی نیز خبرگزاری رویترز در گزارشی به تقسیم بندی انواع تحریم های ایران پرداخته و باتوجه به غیرهسته ای بودن تحریم بانک های ایرانی نتیجه گرفته که بانک های خارجی پس از توافق احتمالی هم به ایران باز نخواهند گشت.

حال سوال اینجاست که با اینهمه عهدشکنی بارز طرف 5+1، آیا می شود به آمریکا و نتیجه مذاکرات خوش بین بود؟

تیم دیپلمات ایران هرگز نباید از خطوط قرمر رهبری گام را فراتر گذاشته و باید آنرا صد درصد اجرا کنند و به 5+1 اجازه هیچگونه توهین و تهدید و زیرپانهادن عزت ملت ایران را ندهند.

داستان بی اعتمادی به آمریکا حرف تازه ای در عالم دیپلماتیک ایرانی نیست. این را سابقه آمریکا برملا می کند نه نوع نگاه ایران به ایالات متحده.

در شرایطی که سالهای سال است آمریکایی ها همچنان بر طبل بی اعتمادی می کوبند باید ذکاوت بیشتری را در تیم مذاکره کننده شاهد باشیم. فرزندان انقلابی مذاکره کننده، قطعا از این ذکاوت و هوش برخوردارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.