1393-06-03 06:43
1728
0
1629
برای سالگرد تاسیس شهرداری گمیش تپه:

رد پایتان هنوز در کوچه های شهرم باقیست

محمود مرادی گمش تپه؛ ديروز به اندازه ی تمام شوق ها و آرزوهايمان در كوچه پس كوچه هاي شهرمان قدم زديم ، چشمان خويش را مشتاقانه به ميهماني زيبائيها دعوت كرديم تا اولين سطرهاي حرف دلمان را با واژه هاي به يادماندني آغاز كنيم ، اما كمتر يافتيم انگاري كه كسي به آرامي در گوشمان زمزمه مي كرد : « جسته ايم ما ، يافت نمي شود .»

به گزارش گلستان ما ، محمود مرادی گمش تپه؛ ديروز به اندازه ی تمام شوق ها و آرزوهايمان در كوچه پس كوچه هاي شهرمان قدم زديم ، چشمان خويش را مشتاقانه به ميهماني زيبائيها دعوت كرديم تا اولين سطرهاي حرف دلمان را با واژه هاي به يادماندني آغاز كنيم ، اما كمتر يافتيم انگاري كه كسي به آرامي در گوشمان زمزمه مي كرد : « جسته ايم ما ، يافت نمي شود .»

به ياد شعر سهراب ، چشمانمان را در زلال انديشه ها شستيم تا جور ديگري ببينيم . اما باور كنيد شهرهمان شهر بود و درد همان درد . انگار كه زمان را متوقف كرده ،عكسي به يادگار با شهرمان انداخته باشند ، شهر ما در زير رنگ و رويي نازيبا ، بي ادعا و نجيب، غبار فراموشي به روي خود كشيده بود . و آنوقت ديگر مطمئن شديم كه چشمان ما آنقدرها كه فكر مي كنيم كم سو نيست . زيرا بارها توانسته بوديم ردپاي صميميت و اميد را هر چند كه نامحسوس باشد احساس نمائيم . حتي احساس شقايق را نيز مي توانستيم بفهميم .

حيران از بودن خويش ، سراغ دوستانمان را گرفتيم . از هر يك كه برق آشنايي را در چشمانش مي ديديم ، تنها يك سوال مي پرسيديم . فقط يك سوال !

خانه دوست كجاست ؟

جواب همه يكي بود ، انگار كه همه از روي دست هم ،نيم نگاهي به ورقه ی یکدیگر انداخته باشند .

همه یکصدا :

«رفتند به سرزميني كه هر جا باشد ، اما اينجا نباشد .»

ومن به يكباره تك تك آن مسافران را در مقابل چشمان خويش آوردم . آناني كه شايد روزي از سر استادي دستي به نوازش برسرمان كشيده بودند و يا كه با تركه ی نازك انار، ما را به مهماني مهر استادي خويش برده بودند تا ثابت كنند كه مهرشان به ما از مهر پدر بهتر است .

و حال همه آنها رفته بودند ، نمي دانم چرا ؟

ولي خدا كند فراموش نكنند كه جاي پاي آنها هنوز در سنگفرش خيالمان بر جاي مانده است و يادشان نرود كه کمیش دپه -مادر شهرهاي صحرا -مشتاقانه به انتظار فرزندانش هنوز هم بيدار است .

بیدار تر از همیشه / ترکمن سسی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.