1395-01-03 17:09
1408
0
29335

دو صد گفته چون نیم کردار نیست/ سنگرهای اقتصاد مقاومتی را برپا کنید

مبارزه در هر عصر به یک شکل تغییر می کند و اینبار هر چه می گذرد آتش مبارزه اقتصادی دشمن بیشتر می شود و این حساسیت بالای حوزه اقتصاد کشور ، حکم جهادی رهبر معظم انقلاب در اولین روز از سال ۹۵ را برای پائین آمدن از منابر سخنوری و رفتن در عرصه عمل را منجر می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، خیلی وقت است که اقتصاد مقاومتی مطرح است ولی هنوز به صورت یک اولویت و ضرورت از سوی برخی مسئولین جدی گرفته نشده است، و با نهایت تاسف باید گفت برخی از مسئولین هنوز معنای اقتصاد مقاومتی و نقش خود در این امر را نمی دانند.

نزدیک به چند سال است که در مقابل تحریم ها ایستاده ایم، ولی حال با مذاکرات انجام شده از سوی دولت، معبری دو طرفه به نام برجام گشوده شده است که با کوچکترین غفلت نفوذ دشمن از آن سهل الوصول خواهد شد و آتش بیشتری بر سر اقتصاد کشور خواهد ریخت.

امروز بیش از پیش این ضرورت احساس می شود که باید سنگرهای اقتصادی و تولید داخلی را برپا کنیم و در تلاشی شبانه روزی و جهادی برای حفظ اقتصاد کشور در این سنگرها مقاومت کنیم.

رزمندگان این جبهه باید بدانند، اولویت امروز کشور مبارزه در سنگر اقتصاد مقاومتی است و به دنبال صلح و توافق با کشورهای دیگر نباشند، مبادا روزی برسد که چشم ها را باز کنیم و مراکز اصلی اقتصادی کشور وابسته به غرب و شرق شده باشد.

به نظر شما چه دلیلی دارد. رهبر ی از اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی سخن بگوید، حتی اوضاع به حدی برسد که ریز جزئیات ان هم در ۱۰بند برای مسئولین به انجام این کار تبیین کنند. مطمئنا ما به اهمیت این مسئله پی نبرده ایم و در عمل آثار اقتصاد مقاومتی چندان محسوس نبوده است که رهبرانقلاب به صراحت خطاب به همه می گوید، “آقایان عمل کنید، عمل و دوصد گفته چو نیم کردار نباشد!”

از قدیم هم گفتند ، عالم بی عمل به چه ماند؟ حال داستان ما هم همین است و رهبر معظم انقلاب نیز گفتند، “دولت اقداماتی اولیه انجام داده است ولی کافی نیست”همه می دانند اقتصاد مقاومتی مناسب و عالی است، ولی.باید به عمل نشان داده شود.و کار به عمل برآید نه به سخن.

آنچه مسلم است این است که امروز دیگر باید قدم ها و پیشرفت های اقتصادی که دولت از با تحقق برجام نوید ان را می داد به صورت عینی در زندگی مردم مشهود شود وگرنه برجام به چه کارمی آید؟

فارغ از این مباحث ، این مسئله مطرح است که باید با شعار سال چه کرد؟ آیا باید آن را محصور در بنرها کنیم و سرلوحه تمام نطق هایمان شود یا اینبار واقعا قرار است در عمل کاری کنیم؟!

تنها ساعاتی گذشته از تحویل سال و اعلام رسمی شعار سال از سوی مقام معظم رهبری رسانه ها مملو از تیتر هایی می شود که لیبک به شعار را نوید می دهد اما تا چه حد قرار است در عمل این لبیک مشاهده شود؟ آیا طرح و برنامه ای به دنبال نطق های رسانه ای مطرح می شود؟ و آیا اگر طرحی عنوان شد به مرحله اجرا می رسد و نظارت به درستی انجام میشود؟

شاید این سوالات ناشی از این باشد که هنوز برای برخی اقتصاد مقاومتی در عمل به عنوان اولویت نبوده است و تا این اولویت و ضرورت در باور ما به یک نیاز تبدیل نشود نمی توان به اقدام و عمل به طور جدی امیدوار بود مسئله ای که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشتند” خود باوری و اعتماد به نفس”

رهبرمعظم انقلاب پیش از این در سخنانی، بر ضرورت تشکیل یک قرارگاه تاکید کردند، به نظرتشکیل این قرارگاه در جهت مبارزه اقتصادی باید متشکل از افرادی از کمیسیون اقتصادی مجلس،وزیر دولت و چندی از کارشناسان و بسیج که حرکت های عظیمی در این خصوص انجام داده است باشد تا به بررسی موضوعات لاینحل و چالش های موجود در این بپردازد و با ارائه الگویی برای هر وزارت خانه در خصوص نقش ان در اقتصاد مقاومتی و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت ، شاهد تصویر واضح و ملموسی از اقتصاد مقاومتی در جریان زندگی مردم باشیم.

و مسئله ای که می توان در پایان به آن اشاره کرد فرای ارائه طرح و الگوی ملی از سوی بالادست ، مدیران شهرستان نیز بسته به نوع نیاز بومی حوزه خدمت خود باید در ارائه پیشنهادات و برنامه های اقتصاد مقاومتی پیشرو باشند، چیزی که بهتر است بگوییم تا کنون اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.