1402-06-26 17:40
587
0
86498
یادداشت؛

دفاع مقدس جلوه ایثار و عزت اسلامی

دفاع مقدس الگوی عملی از فرهنگ عاشورایی، احیای هویت ایران اسلامی و نمایشی از جلوه ایثار و فداکاری برای دستیابی به عزت اسلامی است.

به گزارش گلستان ما، علی منصوری در یادداشتی نوشت: دشمنان انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب در یک اجماع جهانی برای شکست و یا به انحراف کشاندن انقلاب از مسیر اهداف تحولی‌اش با یک سیاست اجماعی؛ چهار طرح براندازانه را با کمک سازمان‌های جاسوسی خود در دستور کار قراردادند.

اولا؛ طرح استفاده از بازماندگان نیروهای ساواکی‌ها و سلطنت‌طلب‌ها و نیروهای باقیمانده در ارتش.  ثانیا؛ استفاده از گروهک‌های وابسته به ابرقدرت‌های استکباری مانند حزب  توده، چریک‌های فدایی اقلیت و اکثریت و گروه رنجبران و ده‌ها گروهک ضد انقلاب، ثالثا، ایجاد  جنگ تمام عیار برعلیه انقلاب نوپای اسلامی، رابعا، ایجاد تفرقه بین نیروهای انقلاب با استفاده از نفوذی‌های تحصیل کرده و روحانیون وابسته به روشنفکری غرب برعلیه وحدت عمومی؛ علاوه بر موارد فوق تحریم اقتصادی از دستمایه‌های اصلی دشمنان برعلیه انقلاب اسلامی بود.

مردم مسلمان با پیروزی انقلاب اسلامی توانسته بودند هژمونی استکبار جهانی را با چالش ایدئولوژیکی مواجه نماید، در حقیقت امریکا و کشورهای درنده خویی مثل انگلیس و اسرائیل و شوروی احساس کردند با یک چالش هویتی مواجه هستند لذا با همکاری صدام یک جنگ نا برابر را بر مردم مظلوم ایران اسلامی تحمیل کردند.

در حقیقت امریکا و سایر کشورهای استکباری کار را تمام شده تصور می‌کردند اما آشنایی نسل نو ظهور انقلاب با فرهنگ عاشورایی، میدان مبارزه با دشمن را  به خواستگاه تجلی نور و فرهنگ ایثار، گذشت، شجاعت و مقاومت و نهایتا تبدیل به پیروزی حق برباطل نمودند.

رزمندگان با تاسی از فرهنگ قیام عاشورا و توسل به اهل بیت(ع) و توکل به خدا توانستند دشمن را به زبونی بکشانند؛ ۳۰۰ هزار شهید و اسیر و جانباز جنگ تحمیلی، در حقیقت پیش‌قراولان و علمداران فرهنگ حسینی‌اند.

اگر منصفانه قضاوت داشته باشیم باید اذعان نمود؛ هشت سال جنگ تحمیلی، ۴۰سال توطئه وفتنه انگیزی، چهل سال خیانت نفوذی‌ها برعلیه اهداف انقلاب اسلامی، ۴۰ سال تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، سیاسی، نظامی توسط امریکا و صهیونیزم بین‌المللی و کشورهای وابسته، می‌توانست ستون فقرات هر انقلابی را درهم بشکند .

اما ملت ایران اسلامی با تکیه به قدرت لا یزال الهی و وحدت وانسجام و دشمن‌شناسی و پیروی از ولی‌فقیه توانست بر تمامی مشکلات فائق آید. رزمندگان و شهداء دفاع مقدس با سر بند  لبیک یا حسین... و با شناخت دقیق از قیام ابا عبدا..الحسین (ع) و با ایمان به «ان تنصر الله ینصرکم» توانستند هموار کننده  مسیر آزادی قدس عزیز، سوریه، عراق، لبنان، یمن و سایر کشورهای اسلامی باشند.

علت مانایی نظام جمهوری اسلامی نیز بدلیل ایمان حقیقی به نصرت خدا و وحدت کلمه از یک سوی و تکلیف‌گرایی نیروهای مومن انقلابی  با داشتن روحیه جهادی، تحت زعامت ولی امر مسلمین از سوی دیگر  توانست چهار دهه در برابر هجمه دشمنان قسم خورده انقلاب مقاومت کند.

ایستادگی و مقاومت و توکل مردم به یاری الهی باعث  شکسته شدن هیمنه دشمن و استمرار انقلاب اسلامی گردید و عزت و افتخار امروز مدیون خون شهدا و رشادت ایثارگران و رزمندگان در دوران دفاع مقدس است. لذا با توجه به شرایط حساس پیرامونی کشور و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به حاشیه نرفتن دولت و تلاش وافر در حل مسئله معیشتی و رفع فقر از چهره مناطق محروم و رسیدگی به اقشار محروم بهترین نسخه شفابخش راهبردی برای مدیران اجرایی، برای گذر از گردنه‌ها و رسیدن به قله اقتدار و عزت و ایجاد امید در جامعه است.

اقدام عاجل برای مقابله با توطئه‌های فرهنگی امروز نیاز به یک عزم جدی است زیرا جنگ فرهنگی به مراتب سخت تر از جنگ نظامی است. چونکه راهبرد دشمن در مقابله با ارزش‌ها واهداف انقلاب اسلامی؛ تحریف ارزش‌ها و حذف نام شهید و تضعیف فرهنگ ایثار و شهادت است لذا بازخوانی گنجینه عظیم دفاع مقدس و روایت رویداهای آن و بهره‌مندی از وصیتنامه‌ها و توصیه‌های شهداء می‌تواند چراغ فروزان و راهنمایی مطمئن برای  نسل حال و آینده کشور باشد.

برگزاری یادواره‌های شهدا؛ راهبرد عینی برای مقابله با هجمه و استحاله فرهنگی شبکه‌های معاند است. و در پایان باید اذعان داشت که انقلاب اسلامی جنگ نظامی، اقتصادی و شناختی را تجربه کرده است.

اما مقابله با تحریفات و شبهات و سیاه‌نمایی و ناامیدسازی و ایمان‌زدایی به عنوان جنگ تحمیلی رسانه‌ای کاری بس دشوار است که مستلزم تبیین و روشنگری اهالی بصیرت را در میدان جنگ شناختی می‌طلبد .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.