1394-03-25 07:02
2192
8
16102
یادداشت وارده؛

خاله بازی‌های سیاسی و علائق قومی، در سلسله عجایب مدیریت آموزش و پرورش مینودشت

آموزش و پرورش در یک جامعه، همواره نماد دقت و نظم و تلاش صادقانه بوده و وجاهت اجتماعی معلم نیز برخاسته از چنین روح حاکم بر آن فضاهاست.

به گزارش گلستان ما، اگر فضای مقدس آموزش و پرورش با خاله بازی های سیاسی و یا علائق قومی آلوده شود یقینا فرسنگها از هدف و ماموریت خویش دور خواهد ماند.

وقتی فضای مقدس آموزش و پرورش انباشته از دغدغه های سیاسی گردد یقینا شایسته سالاری و توجه به توانائی ها در هاله ای ازابهام فرو مانده و کار نه بر وفق مراد دل مردم بلکه بر ذائقه کور عده ای سیاست زده خواهد چرخید.

تقدس کار معلم و نگاه خاص مقام معطم رهبری به ماموریت آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و هزاران معلم صادقانه تلاش می کنند تا با خلوص نیت در مسیر رشد و تعالی فرزندان این مملکت بر طبق اهداف عالیه نظام و رهنمود های معظم له گام بردارند.

قسمت دوم: البته پیمودن چنین مسیری خالی از هزینه نخواهد بود. هر گاه این فضا از حیطه رسالت و مسئولیت خود فاصله بگیرد به همان اندازه در باور ها و امید های جامعه تاثیر بازدارنده بر جای می گذارد برهمین اساس کار معلم مقدس و حساس و کار مدیران حساس تر و با اهمیت تر خواهد بود.

فردای جامعه و نتیجه تلاش یک عمر خانواده در سر پنجه های تدبیر مدیران این عرصه است که اگر سر سوزنی خدای ناکرده لغزش داشته باشند نسلی که به رشد و پویائی امانت آنان است هزاران بار خواهند لغزید.

در سلسله عجایب مدیریت آموزش و پرورش شه ستان مینودشت علیرغم آگاهی و اشراف به قوانین متاسفانه در اقدامی نسنجیده که بوی زننده تعمد در آن گوش فلک را کر کرده فردی را به مسئولیت در حوزه تصحیح امتحانات نهائی سوم و چهارم دبیرستان گمارده اند که خود دارای فرزندی دانش آموز سال چهارم و دارای برگه های امتحان نهایی سال چهارم در آن حوزه می باشد

در حالیکه صدور ابلاغ حتی در حوزه های اجرا ی امتحان نهائی برای همکارانی که بستگان درجه اول آنان در آن حوزه امتحان دارد ممنوع می باشد باج دادن به طومار های ارسالی تخریبی بر علیه مدیر قبلی شهرستان می توان تفسیر کرد والا خیر.

چگونه فردی که اوراق امتحانی فرزندش در آن حوزه تصحیح می شود باید در آن حوزه بطور مستقیم مسئولیت داشته باشد و مدیریت شهرستان به تذکر ابواب جمعی اداره مبنی بر غیر قانونی بودن صدور این ابلاغ توجهی نکرده و به اتکای اشتراک عقاید سیاسی خود با بالا دستی شجاعانه اقدام به صدور ابلاغ خلاف قانون نموده و سلامت و صداقت این فصل از امتحانات را خدشه دار می سازد؟

البته در این مقوله ناظر استانی ، ارزیابی عملکرد استان و حتی سنجش و ارزشیابی استان نیز مطلع بوده و برای ایجاد جوی آرام و بی طومار در چند ماه آینده در مقابل این تخلف مدیریت شهرستان آشکارا سکوت کرده اند.

و امیدوارم زهد و تقوی عزیزان حداقل ذره ای عرق شرم در برابر تضییع حق چند نوجوان بی پناه که والدین آنها طومار نویسی بلد نیستند بر پیشانی مدیرانی که در برابر این تخلف آشکار سکوت کرده اند بنشاند و آنان را در آستانه ماه مبارک رمضان به استغفار بنشاند تا شاید خدای آن دانش آموزان بی پناه که صادقانه تلاش کرده و درس خوانده اند در برابر افزایش احتمالی معدل برخی ها حق شان گلو گیر نشود.

البته نگارنده هیچ انتظاری بر پاسخگوئی ندارم چون بیم دارم مسئولین در مقام پاسخ اصلا وجود حوزه تصحیح نهائی در این شهر ستان را منکر شوند؟

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

قزل

احتمالا منظور آقاي س است كه بر عليه رئيس قبلي تا دلتون بخواد فعال بود بالاخره اين فعاليت براي رئيس جديد هم بدهي برجاي گذاشته كه بايد تلافي شود .لطفا آموزش و پرورش استان با انتخاب سه ناظر از شهرستان هاي هم جوار بروند برگه هاي فرزند ايشان را بررسي كنند تا خيال همه راحت شود ؟ اگر شد بر صداقت استاني ها شكي نيست و اگر نشد خودتان بقيه حديث را بخوانيد .

0
0
پاسخ
1394-03-25 02:56
حسين

اين شاهكار دست پخت معاون ... است كه به ايشان بابت ارسال طومار در كوبيدن رئيس قبلي دست مريزاد مي دهد و قاعدتا فلانی هم دلش ميخواهد حاشيه امنيت داشته باشد

0
0
پاسخ
1394-03-25 07:04
موسي

با تشكر از مطلب خوب و دقت نظر سايت گلستان ما كه عرصه حق طلبي ها و بيان كجي هاست . همه اين حوادث زير نظر آقاي خ است كه گمان ميكرد تخريب رئيس قبلي فضا را براي مديريت او فراهم مي كند اما نشد و حال مجبور است به آنان امتياز دهد تا گريبان خودش را نگيرند . اداره اي كه هشت ماه حراست ندارد مسئول بازرسي ندارد و عمدا هم نمي خواهند داشته باشد معلوم است چه خواهد شد .

0
0
پاسخ
1394-03-26 06:11
یک مطلع

واقعا از خدا شرم نمی کنید که اینگونه شایعه پراکنی می کنید؟موارد اشکال این خبر:1-معدل امتحانات سال چهارم هیچ تاثیری در کنکورندارد.2-شخص مورد نظر، نفر سوم حوزه بوده و هیچ نقش کلیدی ندارد.3- این توهین به همه ی معلمانی ست که برگه تصحیح می کنند.4- مگر می شود با وجود این همه عوامل کسی بتواند برای خودش کار کند در صورتی که مسئول حوزه کاملا خط فکری اش با این آقا متفاوت است.5-پس نتیجه می گیریم شما دروغگو هستید و لعنت خدا بر دروغگو باد!

0
0
پاسخ
1394-03-26 10:16
موسي

در پاسخ آقاي مطلع بايد عرض كرد توهين به مقام شامخ معلم را كساني انجام مي دهند كه بر خلاف دستور العمل ابلاغ صادر مي كنند ؟توهين به مقام معلم را چند نفر ... انجام مي دهند كه با طومار نويسي ها شهر را به ... كشيدند تا چند روزي را مثلا بر كرسي بنشينند ؟توهين به معلم را كسي كرده كه اين همه معلم شايسته را ديده و باز به تذكر ها گوش نداده و به ايشان ابلاغ داده / توهين به معلم را كسي انجام داده كه قادر نيست يه مسئول برای حراست يا بازرسي از بين هزار و سيصد معلم پيدا كند ؟‌حوزه تصحيح نفر اول و سوم ندارد . همه دست اندركار هستند چگونه تو حوزه اجرا نمي شود اما تو حوزه تصحيح مي شود ؟‌مگر قحط الرجال است ؟‌ اين همه حديث داريم از مواضع اتهام دوري كنيد . مومن بايد زيرك باشد پس كو ؟؟؟

0
0
پاسخ
1394-03-27 04:47

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.