1393-12-25 04:53
1755
1
11955
درپی انتشار خبر صدور حکم "م-ه"

حکم (م _ه) عیدی دستگاه قضا به مردم / تابوی یقه سفیدها شکست

امروز دستگاه قضا با اقتدار نشان داد که نه تنها با مسئولین بلکه حتی با هیچ یک از آقا زاده ها نیز تعارف ندارد و با آنها نیز همچون دیگر متخلفین برخورد خواهد کرد.

به گزارش گلستان ما، حدود دو سال از روزی که (م - ه) در میان تعجب و بهت سیاسیون که از سفر انگلستان وارد فرودگاه امام شد می‌گذرد. چند روز بعد به دادسرا احضار و بازداشت شد. چندی نگذشت که آزاد شد و تا چند روز پیش مشخص نبود تکلیف پرونده‌ اتهام او که یکی از پر سرو صداترین پرونده‌های امنیتی و اقتصادی کشور است چه می شود.

حضور وی در پرونده‌ای پرحاشیه مانند کرسنت، استات اویل، توتال در زمینه‌ی اقتصاد که روزهایی سخت را بر دولت گذشته تحمیل کرد ، همچنین در زمینه‌ سیاست نقش پر رنگ و غیر قابل انکار وی در فتنه 88 بر کسی پوشیده نیست.

برخی افراد در داخل و خارج از کشور به دنبال سیاسی کردن پرونده (م- ه) بودند و می خواستند پرونده های فساد مالی وی را به این سمت سوق بدهند که نتوانستند به این مهم دست پیدا کنند.

مدتی است که قوه قضائیه و بحث ها و حواشی پیرامون پروندهای فساد مورد بررسی این قوه سوژه داغی برای بحث های مردم و رسانه های کشور شده و این روزها قوه قضائيه آزمونهای سختی را یکی پس از دیگری پشت سر می گذارد.

پس از صدور حکم برای پرونده پرحاشیه معاون اول دولت گذشته و سربلند بیرون آمدن قوه قضائیه از آن ، دستگاه قضا نشان داد که با مسئولین نیز همانند مردم عادی برخورد قاطع می شود، نه اینکه با واسطه گری و مصلحت نگری زمینه فرار برخی از مجازات فراهم شود.

این بار نوبت به پرونده یکی دیگر از دانه درشت ها و به اصطلاح یقه سفیدها رسید که به دلیل وابستگی های که دارد با خیال راحت اعلام می کرد که   تابع قانون است ، حواشی زیادی پیرامون پرونده وی در جامعه وجود داشت هر روز پیام های در خصوص دستگاه قضا در فضای مجازی توسط برخی از حامیان وی پراکنده می شد که نگرانی هایی را در بین مردم و رسانه های کشور در خصوص اعمال فشار بر دستگاه قضا به وجود آورده بود.

ولی امروز دستگاه قضا با اقتدار نشان داد که نه تنها با مسئولین بلکه حتی با هیچ یک از آقازاده ها نیز تعارف ندارد و با آنها نیز همچون دیگر متخلفین برخورد خواهد کرد و دستگاه قضا که به گفته معاون اول خود قصد داشت تا پایان سال حکم" م.ه" را صادر نماید به وعده خود عمل کرده و هم‌اکنون"م.ه "را برای ابلاغ حکم احضار کرده است.

قوه قضائیه با صدور این حکم در آستانه سال جدید به نوعی مردم و افکار عمومی کشور را نسبت به اقتدار خود بیش از پیش آگاه ساخت واعتماد مردم را به دستگاه قضا با عیدی بزرگی که در خصوص مبارزه با یقه سفیدها و شکستن تابوی آنها به ملت ایران تقدیم نمود بالا برد.

همچنین باید گفت صدورحکم افراد دانه درشت برای جامعه نوید بخش تحقق عدالت است و قطعا با ادامه این روند شاهدکاهش مفاسد اقتصادی در سطح کشور خواهیم بود و دیگر کسی به خود اجازه نخواهد داد با استفاده از رانت خواری و سوء استفاده از جایگاه خود اموال عمومی و سرمایه های بیت المال را به غارت ببرد.

امروز همه شاهد هستیم که این فرد و وکلایش حتی برای دریافت حکم پس از چند بار احضار در دادگاه حضور پیدا نمی کنند و به نظر می رسد تلاش می کنند با تاخیر انداختن در این موضوع از فرصت تعطیلات استفاده نمایند و از بار روانی گسترش خبر محکومیت وی در رسانه ها بکاهند.

همچنین از نگاهی دیگر این عدم حضور را می توان نوعی قلدری در برابر دستگاه قضا دانست ، البته قطعا دستگاه قضایی برای دیگر مراحل و اقدامات احتمالی در نقض قانون از سوی (م.ه) بدون برنامه نیست ، از دستگاه قضا انتظار این می رود همانطور که تا به امروز هیچ مماشاتی را در رسیدگی ها نداشته اند در ادامه مسیر هم با اقتدار حافظ قانون و برقراری عدالت باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سلام گرگان

سلام بهتر خود آیت الله برای حکم (م-ه) پیش قدم بشه تا از اندک آبروش دفاع کنه

0
0
پاسخ
1393-12-24 21:47

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.