1394-01-15 11:32
1670
1
12781
یادداشت/

حمله به یمن فرصت تاریخی برای انتقام از سعودی‌ها / آیا انهدام تأسیسات زیربنایی عربستان کلید می خورد؟

اگر انهدام تاسیسات زیر بنایی عربستان کلید بخورد، تا سالها جهان با بحران انرژی دست به گریبان خواهد شد و فرصت طلایی روسیه محسوب می‌گردد تا وزنه قدرت خود را در جهان سنگین‌تر کند.در این صورت است که نفت به سلاحی قدرتمند تبدیل می گردد.

به گزارش گلستان ما ؛ مجید گودرزی در یادداشتی نوشت: سالهاست که مردم منطقه با توطئه‌های شوم عربستان و آمریکا دست و پنجه نرم می‌کنند و تا کنون میلیونها نفر بواسطه سیاستهای غلط و متحجرانه عربستان آواره، زخمی‌ و یا کشته شده‌اند.

عربستان مجری جنگ افروزی‌های آمریکا است و جنگهای نیابتی داعش و ارتش آزاد هرگز از یاد مردم مظلوم عراق و سوریه و حتی لبنان نخواهد رفت .آنها باعث انحراف انقلاب مردم مصر شدند و اخوانی‌ها را که ریشه‌دارترین تشکل سیاسی و دینی سنی‌های خاورمیانه بودند ، بشدت تحت فشار قرار دادند.

آنها حتی به کناره گیری از قدرت این گروه قانع نشدند و کمر به اعدام سران و ریشه‌کنی این گروه مقتدر منطقه‌ایی بستند. و بعد در طرحی عوام فریبانه برای ساخت پایتخت سیاسی جدید مصر چندین میلیارد دلار کمک مالی کردند. آنها کلونی شیطانی در منطقه به همراه امارات متحده عربی ، ترکیه و قطر درست کرده‌اند که ویرانی را برای مردم منطقه به همراه داشته است . نصیحت های ایران را هم تا کنون نادیده گرفته و به راه کج خود ادامه داده‌اند.

آنها حتی برای تحت فشار قرار دادن روسیه اقدام به عرضه بیش از تقاضای نفت در بازارهای جهانی کرده‌اند تا کشورهای صادر کنننده نفت مانند ایران ، عراق ، روسیه و ونزوئلا را به چالش های مالی در بخش تامین منابع مالی بودجه های سالانه خود مواجه کنند.

بسیاری از کشورها منتظر خطای استراتژیک سران سران عربستان بودند تا بتوانند این کشور را سر جایش بنشانند .آنها باید در قبال  خونهای ریخته شده در مصر، عراق ، فلسطین، سوریه و بسیاری دیگر از کشورهای جهان پاسخگو باشند. نفرت عمومی‌ از اقدامات خصمانه آل سعود علیه عربها هر روز بیشتر می‌گردد و آنها روز به روز متحدان بیشتری را از دست می‌دهند .سند این ادعا هم کاهش چشمگیر شرکت کنندگان در اجلاسهای به اصطلاح دوستان سوریه است که در هر مرحله از برگزاری این نشستها تعداد شرکت کنندگان بشدت کاهش یافت.

آنها در پیشبرد اهداف خود در تجزیه کشورهای منطقه ناکام ماندند. آنها نتوانستند نظام سوریه را ساقط کنند . شاید در ابتدا تصور نمی‌کردند روسها از منافع خود در منطقه تا این حد مجدانه دفاع کند.انحراف و انهدام موشکهای شلیک شده از پایگاه آمریکا در اسپانیا هشدار جدی به کشورهای حامی ‌تروریسم در سوریه بود که باعث عقب گرد سریع جنگ افروزان در سوریه شد.

اما آل سعود با صرف منابع ملی مردم عربستان در جنگ با سوریه هنوز نمی‌خواهد به شکست برنامه‌های ترکیه، عربستان ،قطر، امارات و دیگر کشورها در منطقه اعتراف کند .اما حماقت سردمداران این رژیم‌ها باعث انسجام بیشتر مسلمانان چه شیعه و چه سنی شد. شاید در ابتدا باور برادران سنی این بود که داعش جبهه‌ایی ضد شیعی است، ولی قتل عام مردم عراق چه شیه و چه اهل تسنن جایی برای این باور اشتباه باقی نگذاشت و جوانان سوریه و عراق که جان خود را از دست دادند تاوان انحراف فکری مردم کشورشان را دادند.

بهترین گزینه دشمنان منطقه جنگ شیع وسنی است اما اقدامات جنایتکارانه آنها باعث وحدت بیشتر آنان گردید. آنها هرگز نخواهند توانست به این هدف خود دست پیدا کنند چون اسلام یکی است و تبعیت از قران  شیعه و سنی ندارد.

حال که سران عربستان از هر کاری برای فروپاشی سیاسی و اقتصادی دیگر کشورهای منطقه فروگذار نبوده‌اند حمله به یمن فرصت مناسبی برای زخم خوردگان سیاستهای غلط متحجران سعودی و حامیان غربی آنهاست. مردم یمن می‌توانند انتقام مردم سوریه و عراق را بگیرند .آنها همچنین می‌توانند صلاحهای روسی را در عربستان امتحان کنند.

تاسیسات حیاتی عربستان بسیار بیشتر از کشور فقیری همچون یمن است. این تاسیسات نه تنها برای عربستان بلکه برای جهان حیاتی است و تولید و صادرات بیش از ده میلیون بشکه نفت را با خطر جدی مواجه کرده است . اگر انهدام تاسیسات زیر بنایی عربستان کلید بخورد ، تا سالها جهان با بحران انرژی دست به گریبان خواهد شد و فرصت طلایی روسیه محسوب می‌گردد تا وزنه قدرت خود را در جهان سنگین‌تر کند.در این صورت است که نفت به سلاحی قدرتمند تبدیل می گردد.

بهانه سران رژیم فاسد سعودی برای حمله به یمن هم در نوع خود بی‌نظیر است آنها می‌گویند:« حوثی ها یمن را اشغال کرده‌اند » ! ولی حتی یک نفر هم در دنیا وجود ندارد که این گفته مضحک را قبول داشته باشد . مگر می شود مردمی کشور خودشان را اشغال کنند؟!

حال نوبت مردم عربستان است که جلوی حیف و میل کردن ثروت های  ملی شان را توسط سران بی لیاقت آل سعود بگیرند .آنها باید در قبال به بکار گیری منابع ملی کشورشان برای کشتار سایر عرب‌ها حساس باشند و جلوی تاراج ثروتهای ملی‌شان را بگیرند./راه دانا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

abc

حیف این مقاله که چاپ شده. چون همش رویای نویسنده است.

0
0
پاسخ
1394-01-16 03:57

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.