1399-05-15 13:58
767
0
69743
به قلم محمد دیلم کتولی؛

حادثه انفجار در بندر بیروت و ورود « لشکر تحریف گر »/ رسالت اصحاب رسانه های انقلابی استان

از اولین دقایق وقوع حادثه انفجار در بندر بیروت، رسانه های صهیونیستی، تمام تلاش خود را کرده و در ادامه بیشتر نیز ادامه خواهد یافت تا این حادثه را با د‌پوی سلاح توسط حزب‌الله و عناصر مقاومت آنهم در بندر! نسبت دهند . سناریوهای فرعی دیگری نیز در مانور رسانه ای این جریان قابل بررسی است. 

به گزارش گلستان ما، در ساعت شش و ده دقیقه بعد از ظهر روز سه شنبه، انفجاری مهیب که کارشناسان میزان آن را در حد پنجاه تن مواد منفجره تخمین زده اند در بندر بیروت به وقوع پیوست.  

شدت انفجار به حدی بود که، تا شعاع چند کیلومتری بندر گاه را ویران نموده، بیش از ۷۰ کشته و ۳۵۰۰ مجروح بر جای گذاشت.  

کاربران فضای مجازی لبنان با انتشار عکسی از حادثه در کنار تصویر بمب اتمی هیروشیما ژاپن، بزرگی آن را به نمایش گذاشتند.  

تقریباً تمامی مسئولان سیاسی جهان با انتشار پیام به مسئولان لبنانی ضمن ابراز همدردی، برای کمک رسانی اعلام آمادگی کردند.  

آنچه پس از این حادثه بیشتر به چشم می آید، چند مسئله است که قطعاً برای اهالی قابل توجه خواهد بود : 

بهره برداری « لشکر تحریف گر» رسانه‌ای صهیونیستی: 

علی الاصول اولین بهره برداری کننده از هر حادثه ای در منطقه غرب آسیا، اعم از خوب یا بد، طبیعی یا مصنوعی، رژیم جعلی صهیونیستی است، تا بتواند به وسیله آن به جریان مقاومت اسلامی ضربه ای وارد کند.  

از اولین دقایق وقوع حادثه، رسانه های صهیونیستی، تمام تلاش خود را کرده و در ادامه بیشتر نیز ادامه خواهد یافت تا این حادثه را با د‌پوی سلاح توسط حزب‌الله و عناصر مقاومت آنهم در بندر! نسبت دهند. سناریوهای فرعی دیگری نیز در مانور رسانه ای این جریان قابل بررسی است. 

نمونه این اخبار و گزارشات را در زیر مشاهده بفرمایید 

درحالی که همه رسانه‌های جریان اصلی لبنان به نقل از منابع امنیتی تاکید کرده‌اند که انفجار بیروت در محل مواد محترقه و وسایل آتش‌بازی صورت پذیرفته است، رسانه‌های وابسته به برخی احزاب لبنانی تلاش دارند تا این انفجار را به یکی از مخازن سلاح حزب‌الله لبنان نسبت بدهند.

جالب آنجاست که گزارش‌های رسانه‌های حزبی لبنان و همچنین گزارش‌های برخی رسانه‌های عربی درحالی به نقل از منابع صهیونیستی مخابره شده است که المیادین گزارش داده هیچ یک از رسانه‌های صهیونیست چنین خبری را منتشر نکرده‌اند.

این شیطنت‌های رسانه‌ای در زمانی صورت می‌پذیرد که گزارش‌های اولیه حکایت از وجود مجروحان بسیاری بر اثر این انفجار دارد و نهادهای لبنانی درتکاپوی امدادرسانی به آسیب‌دیدگان این حادثه هستند.

افزایش حضور نظامی آمریکا و متحدانش به بهانه کنترل امنیت : 

 

واکنش دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا شاید مقدمه‌ای برای این منظور باشد.

واکنش ترامپ به انفجار بیروت؛ انفجار در پایتخت لبنان حاصل یک حمله وحشتناک است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا: 

به نظر می‌رسد انفجار در پایتخت لبنان حاصل یک حمله وحشتناک باشد. براساس برآوردی که سران نظامی آمریکا داشته‌اند به نظر می‌رسد انفجار در بیروت ناشی از یک حمله یا انفجار یک بمب بوده است.

از قبل و اولین ساعات حادثه هواپیماهای شناسایی آمریکا در چندین نوبت با انجام عملیات گشتی شناسایی در اطراف محل حادثه حضور یافتند.  

با توجه به نزدیکی سیلوی ذخیره گندم لبنان به محل حادثه، و انهدام آن بعد از انفجار یادشده، موج خبرپراکنی در خصوص ارسال گندم برای لبنان و تکمیل پازل تخریب ایران آغاز شد !

امواج الکترومغناطیسی این موج خبرپراکنی احتمالاً در فضای رسانه‌ای و البته با شدت بیشتری در فضای مجازی داخلی مشاهده خواهد شد.  

با این همه آنچه بیش از همه برای اصحاب رسانه های انقلابی واجب و ضروری است، اطلاع رسانی صحیح و بهنگام از این حادثه و حوادث مشابه، ارائه تحلیل و بررسی دقیق و موشکافانه از حواشی حادثه و بازنشر و همپوشانی دوستان در این زمینه و نهایتاً افزایش سواد رسانه‌ای جامعه است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.