1402-08-05 12:12
428
0
87154
یادداشت؛

«جهاد کبیر، لازمه انتخاب نماینده انقلابی»

ملاک تشخیص اصلح که باید آنرا در ذات افراد یافت «میزان مجاهدت، دشمن‌ستیزی و شجاعت و شهامت» است.

به گزارش گلستان ما، محمد دیلم‌کتولی در یادداشتی با عنوان «جهاد کبیر، لازمه انتخاب نماینده انقلابی» نوشت: در حالی زمان دومین مرحله نام نویسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی پایان پذیرفته و قرار است که تعدادی از نخبگان دارای حدی از سابقه خدمت، مقدار تعیین شده‌ای سواد و دارندگان معیارهای صلاحیت، خود را به مردم عرضه کنند و مردم هم به اصلح آنها رای بدهند.

اما نکته مغفول مسئله این است که یک معیار و ملاک برای تشخیص اصلح، عمداً یا سهواً به فراموشی سپرده شده و باید آنرا در ذات افراد یافت و آن «میزان مجاهدت، دشمن‌ستیزی و شجاعت و شهامت» وعناصری از این قبیل است.

در بیان مقام معظم رهبری :«جهاد کبیر یعنی تبعیّت نکردن از دشمن[دشمنان انقلاب] می‌خواهند کاری کنند که نظام اسلامی از عناصری که در درون او است و مایه‌ی اقتدار او است، تهی بشود و خالی بشود. وقتی ضعیف شد، وقتی عناصر قدرت در او نبود، وقتی اقتدار نبود، دیگر از بین بردنش و کشاندنش به این سَمت وبه آن سَمت،کارمشکلی برای ابرقدرت‌ ها نخواهد بود؛می خواهند او را وادارکنند به تبعیّت.

اینجا جای همان جهاد کبیری است که... فَلا تُطِعِ الکٰفِرینَ وَجٰهِدهُم بِه‌ جِهادًاکَبیرًا...که «فَلا تُطِعِ الکٰفِرینَ وَجٰهِدهُم بِه‌»یعنی«بعدم الاطاعة» ؛ ... جهادکبیر یعنی این؛ جهادبرای عدم تبعیّت، برای عدم دنباله‌روی از دشمن. پس مسیر و جهت‌گیری این مجلس این است؛مسیر انقلابی،مسیر انقلابی گری، تعقیب راه انقلاب، تحکیم اسلام، تحکیم دین خدا. ۱۳۹۵/۰۳/۰۶  »

این نکته ظریف که در منویّان مقام معظم رهبری ملحوظ است و در بیانات ایشان مکرراً بیان شده این است که صلاحیت های اصلی (معیارهای هيئت اجرایی و نظارت) برای انتخاب نماینده اصلح لازم هست ولی کافی نیست!!!

نماینده باید انقلابی باشد، پیرو آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهرو راه امامین انقلاب اسلامی باشد. توضیح این مطلب را نیز از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی وام می‌گیریم :«ما اگر چنانچه دنبال اقامه‌ی حکم الهی و دین الهی نباشیم،چرا اینجا هستیم؟چرا بنده اینجا باشم؟ خب همان هایی که بودند-یا آنها یا امثال آنها- بیایند اداره کنند حکومت را. ما هستیم برای اینکه می‌خواهیم دین خدا را تحکیم کنیم؛ حاکمیّت دین خدا باید تحقّق پیدا کند»

«ما دنبال این هستیم؛ این است که اگرچنانچه کسی در راهش کشته شد، شهید در راه خدا است؛ این است که مردم ما جوانهایشان را این‌جور سخاوتمندانه دادند و هنوز هم دارند میدهند؛ وَالّا اگر این نبود،خب رونق اقتصادی را دیگران و دیگران[انجام میدهند]چرا بنده‌ی آخوند یا روحانی بیایم مشغول این کارها بشوم؟ میروم دنبال درس و بحث خودم؛ خب دیگران این کارها را میتوانند بکنند و انجام میدهند؛ در دنیا هم دارند انجام میدهند. اگر بحث دین خدا و تحکیم دین خدا و حاکمیّت الهی نباشد، بودن من و شما در اینجا اصلاًضرورتی ندارد. پس این است: تحکیم اسلام. ۱۳۹۵/۰۳/۰۶»  

ضرورت وجودی این خصیصه در بین نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بقدری حیاتی و مهم است که فقدان آن در برخی دوره های مجلس، این کانون مقتدر قانونگذاری را به آلت دست شیطان بزرگ تبدیل کرد، تحصن نمایندگان دوره ششم مجلس شورای اسلامی و نوشتن نامه مشهور «جام زهر » مویّد همین ضرورت انکارناپذیر است.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان علی‌آبادکتول باید موضع خودش را با جریانات برانداز ، جریانات انحرافی و... کاملا روشن کند.

چون شهرستان علی‌آباد کتول، در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مثل آفتاب می‌درخشد، شهری که در دوران انقلاب اسلامی به «قم کوچک» شهرت داشته و مدیریت تحولات انقلابی گرگان و دشت را تا حدود زیادی رقم می‌زده باید نماینده‌اش « انقلابی و مجاهد» باشد نه از نوع جهاد اصغر و اکبر بلکه «جهاد کبیر» یعنی متهعد به آرمانهای اسلام و انقلاب اسلامی وعدم تبعیت از دشمنان و دست نشانده‌های آنان.

اگر بناست رُشد و توسعه ای در این شهرستان اتفاق بیفتد ، باید با لحاظ کردن مواضع در مقابل این جریانات باشد و اگر کسی مدعی است که: « من با همه جریانات کار می کنم و همه طیف های سیاسی را در ستاد خودم می‌پذیرم » قطعا با مقوله «جهاد کبیر » مورد تاکید آقا و مولای ما حضرت امام خامنه‌ای فرسنگها فاصله دارد.

معظّم له در توضیح مجدد خود جهاد کبیر را اینگونه تشریح می‌فرمایند:

«جهاد کبیر» یعنی چه؟ یعنی اطاعت نکردن از دشمن، از کافر؛ از خصمی که در میدان مبارزه‌ی با تو قرار گرفته اطاعت نکن. اطاعت یعنی چه؟ یعنی تبعیّت ؛ تبعیّت نکن . تبعیّت نکردن در کجا؟ در میدان‌های مختلف؛ تبعیّت در میدان سیاست، در میدان اقتصاد، در میدان فرهنگ، در میدان هنر. در میدان‌های مختلف از دشمن تبعیّت نکن؛ این شد «جهاد کبیر».

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.