1398-06-14 03:50
1374
0
65299
یادداشت؛

جهاد دانش آموختگان مکتب "حسین ابن علی" در مناطق سیل زده گلستان

پاسدارانی جوان از جنس کسانی که در دفاع مقدس لباس سبزشان هم لباس رزمشان بود وهم لباس دامادیشان و شاید برای عده ای لباس اخرت و کفنشان... در قالب یک گروه جهادی دانشجویی از دانشگاه  پاسداری امام حسین تهران به دستور ولی امر خود و برای ادای  تکلیف و پایبندی خود به عهدی که با مردم بستند..

به گزارش گلستان ما؛ نوروز امسال بارشهای شبانه روزی باعث شد آب درون سدها و رودخانه ها آنقدر بالا بیاید که خود را تا درون منازل مردم ترکمن صحرا برساند و مردم را مجبور سازد در میان بهت و آشفتگی تنها ملزومات اصلیشان را بردارند و خود را به محلهای امن برسانند.

 درهمان روزهای اول سیل بود که نماینده مقام معظم رهبری از این مناطق بازدید کرد و پس از آنکه عمق فاجعه را به ایشان گزارش داد رهبرانقلاب دستور دادند همه نیروهای مسلح با تمام تجهیزات سریعا برای امداد رسانی به مردم سیل زده بسیج شوند .

نیروهای بسیجی، ارتشی ، سپاهی و نیروی انتظامی هرچند از همان ابتدا در کنار سایر دستگاههای دولتی و مردمی در صحنه حضور داشتند اما با دستور حضرت آقا با انسجام و سازماندهی قوی تر وارد عرصه شدند و مناطق سیل زده برایشان شد همچون مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس.

بیش از آنکه سیل به عنوان یک بحران طبیعی آرامش را از مردم بگیرد آنچه موجب دغدغه و نگرانی اصلی سیل زدگان بود این مسئله بود که پس از این وقایع و از تب و تاب افتادن این اوضاع  چه کسی می خواهد به مشکلات ما رسیدگی کند و چه بر سر زندگیمان خواهد آمد؟!

نیروهای مسلح و به خصوص سپاه و نیروی مردمی بسیج از همان ابتدا اقداماتشان را با شعار" تا پایان در کنارتان می مانیم" آغاز کردند، چون احساس آرامش روحی و روانی مردم مهمترین چیزی بود که باید مورد توجه قرار می گرفت.

از همان ابتدا گروه های جهادی دسته دسته از طیفهای مختلف وارد منطقه شدند و صحنه های زیبا همانند دوران دفاع مقدس را خلق کردند.

جوانان جنگ ندیده در کناررزمندگان دیروز کارهایی کردند کارستان که باید سطربه سطر آن  نوشته شود تا همانگونه که از مجاهدت فرزندان خرازی در سه راه طلاییه و یا نبرد تن به تانک رزمندان کربلای 5 درشلمچه می شنویم و غرور و عزت ملی در درون مان زنده می شود نسل امروز هم باید بشنود و بخواند از مجاهدان تا گردن فرورفته درآب منطقه یلمه خندان که برای نجات شهر، شبانه روز جهاد کردند و پس از شش ماه از وقوع این بحران هنوز درکنار مردم مشغول تعمیر و ساخت  منازلشان هستند.

سیلی که شاید فکر می کرد با آمدنش می توانست بین مردم شیعه و سنی استان اختلاف بیندازد و چه بسا نقشه های شومی دیگر در سر داشت، با حضور به موقع فرزندان انقلابی امام و رهبری تمام نقشه هایش نقش بر آب شد! و این ضرب المثل در ذهنها تداعی شد که "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد".

رنگین کمانی از وفاق و همدلی بین تمام اقوام از فارس و ترکمن و بلوچ و..  حاصل شد، چون خدا بر قلبهای این مردم محبت یکدیگر را انداخت تا از مهر ورزیدن به هم لذت ببرند و هر کاری از دستشان برمی آید برای هم انجام دهند.

پاسدارانی جوان از جنس کسانی که در دفاع مقدس لباس سبزشان هم لباس رزمشان بود وهم لباس دامادیشان و شاید برای عده ای لباس آخرت و کفنشان... در قالب یک گروه جهادی دانشجویی از دانشگاه  پاسداری امام حسین تهران به دستور ولی امر خود و برای ادای  تکلیف و پایبندی خود به عهدی که با مردم بستند ، لباس سبز دانشگاه را به لباس خاکی کارگری تبدیل کردند و به تعمیر و ساخت منازل مسکونی مردم مشغول شدند.

با مجاهدت چنین نیروهایی است که فرمانده سپاه استان با افتخار اعلام می کند که تاکنون1020منزل مسکونی و 40 مدرسه توسط سپاه پاسداران  تعمیر و بازسازی شده و قرار است لیستی از تمام اقدامات انجام شده در اختیار مردم قرار گیرد، روشی که باید سرلوحه کار و الگویی برای تمام مدیران و دستگاه هایی که در این ماجرا نسبت به مردم تعهد دارند قرار بگیرد.

به قلم؛ لیلا هاشمی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.