1399-12-13 17:42
1571
0
73514
یادداشت/

توتون در شرق، کارخانه احتمالی در غرب استان گلستان!

علی رغم اینکه شرق گلستان منبع تامین و کشت مرغوبترین توتون استان گلستان است؛ خبرها حاکی احداث کارخانه آن در غرب گلستان است.

به گزارش گلستان ما، چند سالی است بدلیل ضعف های مدیریت فعلی شرکت دخانیات استان، توتون کاران و بالاخص شهرستان مینودشت با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و همین مسائل منجر به کاهش سطح زیر کشت این محصول با ارزش شده است.

عدم پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان، انحصار در خرید و تعیین قیمت های سلیقه ای و دستوری و به اصطلاح همان بز خری، خسارات سنگینی را به این بخش زده است.

عمده توتون تولیدی شهرستان مینودشت از نوع باسما که بهترین و مرغوبترین نوع توتون در دنیا است؛ می‌باشد.

تاکنون نیز صنایع تبدیلی خاصی برای فرآوری و ایجاد اشتغال مرتبط با این محصول در این شهرستان و بخش های همجوار عملیاتی نشده و جوانان و کارگران نیز از مزایای فراوان آن مثل شغل پایدار بهره مند نشده اند.

در همین راستا خبری از سوی جلال ایری نماینده غرب استان گلستان مبنی بر موافقت افضلی، مدیر عامل شرکت دخانیات کشور برای احداث کارخانه دخانیات در غرب گلستان و پس از ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی، منتشر شده است.

کارخانه‌ ای که توتون آن در شرق و بهترین نوع آن هم در شهرستان مینودشت تولید می شود؛ فارغ از درد و رنج های کشاورزان این حوزه، اما نکته قابل توجه این است که بجای احداث کارخانه و بهره مندی جوانان شرق از ظرفیت های آن، احتمال احداث آن در غرب استان است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.