1394-03-23 16:02
1404
0
16047
یادداشتی به قلم انسیه بسطامی؛

تنها مدل حکومت برای جامعه اسلامی ایده ناب مکتب امام است/ «شیطان بزرگ » جریان ممتد فکری و عملی است

تنها مدل حکومت برای جامعه اسلامی ایده ناب مکتب امام است و مفهوم"شیطان بزرگ" برای امریکا که ابداع امام خمینی است یک شعار نیست، به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری "جریان ممتد فکری وعملی "است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ، انسیه بسطامی فعال اجتماعی و فرهنگی دراستان گلستان در یادداشت ارسالی به این پایگاه خبری آورده است:

امام خامنه ای مدظل العالی: مکتب امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) نقشه راه ملت ایران برای پیشرفت هستند.

"حکومت اسلامی " از اندیشه های ناب امام خمینی است نه دولت مدرن اسلامی! تفکری با الگوگیری از سیره پیامبراعظم (صلی الله علیه وآله) وامام علی علیه السلام که موفق به تشکیل حکومت شدند؛ایشان از سالها قبل از قیام خرداد۴۲ در اندیشه تشکیل حکومت اسلامی بودند که در کتبی همچون البیع، کشف الاسرار وتحریرالوسیله، ضرورت وجود حکومت اسلامی برای اجرای احکام اسلام وحاکمیت ولایت فقیه را تبیین عقلانی کردند ضمن آنکه این مفهوم از متن اسلام گرفته شده است.

تنها مدل حکومت برای جامعه اسلامی همان ایده ناب مکتب امام است .امام خمینی که جمهوری اسلامی را مطرح کردند وگفتند که نه یک کلمه بیشتر ونه یک کلمه کمتر؛ اقلیتی این چنین به غلط تعبیر می کنند وبه عبارتی تحریف می کنند که"جمهوری اسلامی همان تعامل جمهوریت واسلامیت ویا جمع جمهوری واسلامی است "ومی گویند که امام در چارچوب اسلام و با استفاده از تجربه های جهانی، دولت مدرن اسلامی را تشکیل دادند!!!خیر، به هیچ وجه این گونه نیست و شخص امام فرمودند که اسلام برای تمام احکام حکومت برنامه دارد.....پس در مواجهه با تعابیر سکولار که ازمکتب امام می شود باید هوشیار بود.

مفهوم "حکومت اسلامی" در اندیشه غرب نمی گنجد وعنوان کردیم که حکومت اسلامی ما مردم سالار وغیر استبدادی است و شکل رایج این مدل "جمهوری است"...وگرنه حکومت اسلامی ،جمهوری اسلامی نیست بلکه جمهوری اسلامی همان حکومت اسلامی است که امام خمینی با توکل برخدا وهمراهی ملت ایران نهضت اسلامی را برای تحقق حکومت اسلامی ایجاد کردند؛ نه دولت مدرن اسلامی را! دولت مدرن را همان امثال آقای بازرگان درپی اش بودند و هستند که امام در جواب نامه ایشان که بدون بسم الله واینکه انقلاب ایران را بدون نام اسلام ذکر کردند،  پاره کردند وگفتند که "انقلاب در ایران کار نکرد، این اسلام بود که کار کرد."

صراحت وقاطعیت امام در مواجهه با جبهه استکبار و دفاع از مظلومان ومستضعفین جهان آنچنان است که بعضی وهم می کنند دیگر دوره این حرفها گذشته است وامریکا دیگر امریکای گذشته نیست و باید در تعامل و آشتی با جهان بود!! ایرا ن با هیچ کشوری سر جنگ ندارد اما مقام معظم رهبری فرمودند که دشمنی بیشتر استکبار با کسانی است که در مقابل آنها ایستادگی می کنند وبعضی این مقاومت در برابر نظام سلطه را تنش زا می دانند و شعار تعامل وآشتی با جهان را می دهند!! امام خمینی اصلا امریکا را به حساب نمی آورد در حالیکه یکی از دوقطب قدرت جهان وقت بود و مفهوم"شیطان بزرگ" برای امریکا که ابداع امام خمینی است یک شعار نیست، به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری "جریان ممتد فکری وعملی "است، اینگونه نیست که با چند وعده امریکا یا نظام سلطه خیال بکنیم که آدم شده است.

بعضی ها می خواهند چنین بشناسانند که دیگر دوره قاطعیت وصراحت امام خمینی گذشته است...خیر؛امام خمینی صرفا شخصیتی تاریخی نیستند که دوره آن تمام شده باشد و به موزه سپرده بشود(که البته قبل تر از این هم در مورد امام خمینی اینگونه می گفتند) و الان دوره آن حرفها گذشته باشد، خیر...طبق بیانات رهبری امام خمینی پیشوای این نهضت اسلامی هستند که سیره ایشان برای نسل های بعد از ایشان هم، راهنما ورهنمود است وهشدار دادندکه اگر تحریف بشود زیان بزرگی متوجه ملت خواهد بود.

به نمونه ای از شجاعت، توکل و قاطعیت امام خمینی اشاره می کنم ؛ آیت الله سعیدی از مبارزان انقلاب اسلامی در دیداری که با ایشان داشتند گفتند: فکر می کنم بعد از ۱۵خرداد شما در مبارزه تنها بمانید، امام فرمودند، سعیدی چه می گویی به خدا قسم اگر جن وانس پشت به پشت هم دهند و در مقابل من بایستند من چون این راه را " حق" یافتم از پا نمی نشینم.

تداوم این انقلاب اسلامی تنها با حرکت در مسیر مکتب امام خمینی، بنیان گذارانقلاب اسلامی تحقق می یابد که راهبری این انقلاب را مقام معظم رهبری امام خامنه ای مد ظل العالی با شجاعت واستقامت به اهداف پیش رو به عهده دارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.