1398-10-24 13:14
2174
0
67113
به قلم حسین پایین محلی؛

"بیمار" استان در ماراتن بیمارستان/ اسناد واگذاری زمین برای ساخت بیمارستان در جلین

بیشک دغدغه ما توسعه استان و شهرستان و تخصیص اعتبارات وامکانات به شکل عادلانه هست لذا پروژه ای که ۸ سال روند طبیعی و قانونی خود را طی کرده انتظار می رود در یک ماه اخیر نیز به همان روند ادامه دهد نه این که با برخی رایزنی های پشت پرده جریانی اتفاقات غیر قابل تصور رخ بدهد.

به گزارش گلستان ما، در پی انتشار یادداشتی به قلم حسین پایین محلی با عنوان "تمرکز امکانات بنیادین و زیربنایی در غرب گلستان/ گرگان از احداث بیمارستان در جلین هم بهره خواهد برد/ پان گرگانیسم به دنبال چیست؟" به مذاق برخی‌ خوش نیامده و واکنش هایی همراه بوده است که در یکی از واکنش ها کانال "گرگان در راه توسعه" طی یادداشت با عنوان یکطرفه به قاضی نروید! به مطلب فوق واکنش نشان داده است.

حسین پایین محلی در پاسخ به این یادداشت نوشت: هر منوتیک در قرن بیستم در هنر و زبان وادبیات چنان طرح شد که قرن کنونی را به نوعی با آن می شناسند. راقم این سطور مطالبی در باب توجه به احداث بیمارستان در شرق گلستان نوشت: که متن(tex) و فرامتن (contex) کاملا از دید خواننده منصف مشخص است. در متن از ضرورت توجه به نیازهای گلستان و تخصیص عادلانه اعتبارات و در فرامتن از توسعه متوازن گفته شد که از منظر نویسنده محترم بهنام نیک پیام به کل نادیده گرفته شده. ایشان در ابتدای مطالبشان آدرس سایت گلستان ما و لینک مقاله مزبور را گذاشته اما آنچه خود خواسته برداشت کرده و برآن نقد نوشته!

به عنوان مثال در پاراگراف اول از صحبت های ناروا نسبت به مردم گرگان گفته و اینکه ما ازدستگاه های امنیتی خواسته ایم با مطالبه به حق مردم برخورد کنند درحالی که در متن اصلی ما خطاب به مردم، نخبگان، جامعه پزشکی و سایر اصناف و اقشار موثر خواسته شده نه صرفا نهادهای امنیتی، درثانی درخواست از دستگاه امنیتی برای برخورد قانونی ودر خور بوده نه چیز دیگر که درهمین وجیزه به آن اشارت خواهد شد.

بر این باوریم که پاسخگویی مختص کسانی است که همواره شفاف عمل نموده اند لذا تنویر افکار عمومی و مردم شریف استان و گرگان را رسالت خود می دانیم تا عده ای به تشویش اذهان عمومی نپردازند.

۱_ ۸ بیمارستان موجود در شرق استان چه ارتباطی با این موضوع دارد؟! جدای ازاین که ۸ بیمارستان موجود برای جمعیت بیش از ۵۰درصد استان هم کم است زیرا براساس سطح بندی استان تعداد زیادی تخت بیمارستان کمبود دارد که ۵۰ درصد مربوط به شرق استان می باشد این جدای از جایگزینی برای تخت های فرسوده قلمداد می شود!

۲_ فرموده اید که بیمارستان های ۵آذر و صیاد شیرازی به کل استان خدمات می دهند. دقیقا! این به دلیل کمبود بیمارستان در نقاط دیگر است! شما در ظاهر عرایض ما را نفی اما به گونه ای دیگر تایید می فرمایید!!! نکته ای دیگر در فرمایش شما مغفول مانده و آن این است که هیچ تفاوتی بین شهروندان شهر گرگان و شهروندان شهرستان گرگان شامل بخش های بهاران و مرکزی نیست.

شهرستان گرگان علاوه براین که تخت های فرسوده دارد مسئولین محترم شهرستان باید به فکر تخت های بسیار باشند که کمبود دارد!

۳_ دربند سه سخنان شما مطالبی بیان گردیده که حکایتگر بی اطلاعی محض شما از قانون است! اولا بیمارستان ۶۰۰ تخت خوابی مختص شهرستان گرگان است که مردم منطقه را هم شامل می شود نه شهر جلین! دوما بزرگوار! طبق قانون به شهری با جمعیت زیر ۳۰هزار نفر بیمارستان تعلق نمی گیرد که مردم محترم آنجا دراین خصوص اقدام کنند. ایکاش پرس و جو می کردید!

داستان بیمارستان شرق ارتباطی با مردم جلین ندارد (و حتی موقعیت کنونی در جلین نیست و کنار جاده و نزدیک به اسلام آباد است) اما جهت اطلاع شماعرض می شود در سال۹۱ مسئولان وقت دانشگاه و فرمانداری گرگان با حضور چند باره در جلین از شهر جلین درخواست ۱۲هکتار زمین برای احداث بیمارستان داشتند (با توجه به بافت جمعیتی در شرق استان و نیاز منطقه) که اسناد آن موجود می باشد.


(صورتجلسه مذکور با امضای دو تن از معاونین دانشگاه و معاون فرماندار وقت موجود است)

مردم انقلابی و ولایی جلین نیز به مانند همیشه مطالبات نظام را لبیک گفتند.

۴_ جهت اطلاع شماعرض شود محل زندگی و کار بنده و بسیاری ازاقوام گرگان است و حقیر چندین مطلب درباب گرگان نوشته و با مسئولین مختلف گفتگو داشته است.

درمورد بند ۵ و۶ شما خود مجددا طرح مسئله کردید و توضیح لازم ندارد.

۷_ همه نیک می دانند بیمارستان به شهرستان گرگان تعلق دارد اما بحث ها بر سر مکان آن است. فاصله زمین اهدایی تا گرگان حدود دو و نیم کیلومتر و جنب جاده با امکانات اولیه می باشد.

۸_ مجددا عرایض ما را تکرار می کنید ولی نکته جالب اینجاست به نحوی معترض می شوید.

۹_ نظر کارشناسی مورد تایید و تمکین همه است به شرطی که برخی با ابزارهای مختلف درصدد فشار و تحمیل نگاه خود نباشند. در طی این سال ها بارها افرادی به عنوان مسئول از زمین اهدایی بازدید کردند و مورد تایید قرار داده اند.

آیا معاونین دانشگاه و چند رییس دانشگاه که زمین مورد نظر را تایید کردند کارشناس بودند یا خیر؟! آیا مسئولین دفتر فنی دانشگاه که درهمه ادوار این زمین را تایید کردند کارشناس بودند یا خیر؟ یا تعداد قلیلی که بنابر برخی مسایل شخصی به  افراد موثر در این طرح مهم فشار می آورند که در هر کجا پیگیری شود جز زمین اهدایی مردم جلین!؟ چه اصراری بر این است که این طرح و ساختمان بیمارستان درهر کجا ساخته شود جز زمین اهدایی مردم جلین؟!

در خصوص آن چه درباب تعاونی فرمودید این نکته قابل پیگیری در مجامع حقوقی است چرا که هم توهین به مردم این شهر شهید پرور است و هم تهمت به مجموعه ای که سال ها کار جهادی کرده و درامورخیریه حضورجدی داشته است. ماهم می توانیم این پرسش را مطرح کنیم که در زمین مریم آباد چه سری نهفته است؟!

در این زمینه از وکیل حقوقی مجموعه موسسه مالی اعتباری مذکور انتظار پیگیری می رود همچنین از دفتر بازرسی مقام معظم رهبری تقاضا داریم با توجه به اتفاقات پیش آمده نماینده ای را جهت پیگیری و روشن شدن حقیقت ماجرا فرستاده شود و همچنین از دادستان استان به عنوان مدعی العموم تقاضا می گردد با کسانی که با فشار واهرم های مختلف درصدد اعمال خود به مجریان قانون هستند در چهارچوب قانون برخورد گردد.

اینجانب با وجود ناملایمتی هایی که بعضا در برخی الفاظ به کار گرفته شده درباب حقیر مشکلی ندارد و همه را منجمله خود حقیر را به تقوای الهی دعوت می کنیم اما تشویش اذهان عمومی، را رویکرد مناسبی برای برخی مطالبات نمی بینم. 

بیشک دغدغه ما توسعه استان و شهرستان و تخصیص اعتبارات وامکانات به شکل عادلانه هست لذا پروژه ای که ۸ سال روند طبیعی و قانونی خود را طی کرده انتظار می رود در یک ماه اخیر نیز به همان روند ادامه دهد نه این که با برخی رایزنی های پشت پرده جریانی اتفاقات غیر قابل تصور رخ بدهد. در پایان هم اعلام می کنیم جهت روشن شدن بیشتر این موضوع در هرزمان و مکانی حاضر به گفتگو و مناظره هستیم. العاقبه للمتقین

سایر مدارک در خصوص واگذاری زمین برای ساخت بیمارستان در جلین

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.