1398-11-09 14:10
833
0
67330
یادداشت؛

بازی انتخابات الکترونیکی !/ متولی اجرای بند ۱۲ سیاست های کلی انتخابات کیست ؟

روحانی روز گذشته از یک تاکتیک شناخته شده و ویژه برای تحریک و تهییج مخاطب و جامعه هدف عملیات روانی خود بهره برد؛ مقایسه یک پدیده ایرانی با یک پدیده افغانستانی!!!

به گزارش گلستان ما، حسن بیارجمندی فعال سیاسی استان گلستان در یادداشت جدید خود نوشت: حسن روحانی روز گذشته از یک تاکتیک شناخته شده و ویژه برای تحریک و تهییج مخاطب و جامعه هدف عملیات روانی خود بهره برد؛ مقایسه یک پدیده ایرانی با یک پدیده افغانستانی!!!

روحانی گفت که :" ما باید انتخابات را الکترونیکی کنیم؛ حتی افغانستان هم این کار را کرد! "(در ادامه هم خنده خودش و حاضرین) اما معلوم نیست این ما و این باید همچون تمام بایدهای این چند سالش مخاطبش کیست ؟ 

صرف نظر از این تاکتیک غیر اخلاقی و خلاف شئونات اسلامی که موجبات ناراحتی و آزردگی برادران افغان ما در داخل ایران و آن کشور را فراهم نموده است ؛بیان چند نکته خطاب به تیم مشاوران رسانه ای و تهیه کنندگان  پیش نویس سخنرانی های وی لازم و ضروری است ؛

اولا این تاکتیک مشهور و شناخته شده BBC فارسی است؛ این شبکه چند وجهی رسانه ای انگلیس اعم از تلویزیون ، سایت و کانال تلگرامی آن با توجه به اشتراکات فرهنگی و زبان فارسی بطور غالب برای تحریک و تهییج مخاطب ایرانی خود از این مقایسه بکار می برد و فلذا کاربرد آن تبعات خاص دارد و مخاطب آشنا با این تاکتیک ها را دچار تردید و شک می کند

ثانیا بکار بردن این تاکتیک، طراحی یک عملیات روانی با اهداف خاص را به اذهان متبادر می کند و علاوه بر ارزش کلام ،بشدت جایگاه فرد بکار برنده آنرا را تنزل می دهد و آنرا در موضع  بسیار منفی و تخریبی قرار می دهد

علاوه بر این دکتر حسن روحانی که مدعی حقوقدانی است؛اگر ذره ای دغدغه مندی انتخابات داشت،در چند سال گذشته بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری برای اجرای آن ضمن هماهنگی ، در راستای تحقق آن گام عملی بر می داشت ؟

بنابراین چطور از رئیس دولتی که وزارت کشورش مجری انتخابات است و کار متناسب با سیاست‌های کلی انتخابات انجام نداده است؛می توان این ادعاهای خنده دار را پذیرفت ؟

اصولا دغدغه یک حقوقدان همواره وضع یک قانون جامع و اجرای دقیق آن است و اگر شما ذره ای غیرت حقوقی داشتید در این چند سال و با وجود مجلسی که ۲۰دقیقه ای در اختیار شما بود ، اقدامی عملی برای اجرای سیاست های کلی انتخابات از جمله بند ۱۲ آن می نمودید که مقرر می دارد :" بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در جهت حداکثرسازی شفافیت، سرعت و سلامت در اخذ و شمارش آراء و اعلام نتایج "

اما یک جریان شناخته شده از اجرای چنین سیاست هایی که یک نظام انتخاباتی نوین را در جمهوری اسلامی پایه گذاری می کند و راه را بر پروژه تغییر از طریق صندوق آرای انتخابات و دیگر پروژه می بندد؛ هراس دارد.

بنابراین طرح غیرصادقانه موضوع برگزاری انتخابات الکترونیکی بدون فراهم کردن زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری آن و همچنین تضمین شاخص های تعیین شده آن به استناد بند ۱۲ سیاست های کلی انتخابات ، فقط خرج تاکتیکی برای تهییج و تحریک جامعه هدفی است که به این کارها و بازی های شما عادت کرده است و دیگر برای آن ذره ای ارزش قائل نیست.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.