1399-01-17 22:09
1160
0
68061
تا نیمه شعبان(۳)

اینجا وزارت اطلاعات است / نقشه راه وزارت اطلاعات توحیدی

با دولت های سوم و چهارم حضرت آیت الله خامنه ای  پیوند خورده است و این پیوند ناگسستنی با ایشان بعنوان ولی امر و نائب حضرت ولی عصر (عج) همچنان ادامه دارد تا جایی که استقرار نهایی و بلوغ سازمانی آن هم بلحاط سخت افزاری و هم نرم افزاری بعنوان یک وزارت اطلاعات توحیدی، مرهون معظم له است و در یادداشت بعدی به تفضیل بدان خواهیم پرداخت.

به گزارش گلستان ما، تاسیس و تشکیل قانونی نهاد حاکمیتی و انقلابی اطلاعات مرکزی با دولت های سوم و چهارم حضرت آیت الله خامنه ای  پیوند خورده است و این پیوند ناگسستنی با ایشان بعنوان ولی امر و نائب حضرت ولی عصر (عج) همچنان ادامه دارد تا جایی که استقرار نهایی و بلوغ سازمانی آن هم بلحاط سخت افزاری و هم نرم افزاری بعنوان یک وزارت اطلاعات توحیدی، مرهون معظم له است و در یادداشت بعدی به تفضیل بدان خواهیم پرداخت.

دو هفته بعد از پیام امام (ره) در ۱۴اردیبهشت سال ۱۳۶۲ و در اولین گام برای تحقق عملی این پیام آینده نگرانه مهم ؛ قانون تعیین ضوابط و شرایط وزیر اطلاعات ‌با حضور اعضای شورای نگهبان قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی تصویب گردید.

براساس این قانون مادر و ‌ماده واحده آن - وزیر اطلاعات دارای شرایط زیر خواهد بود:

1 - از نظر تحصیلات در حد اجتهاد.
2 - اشتهار به عدالت و تقوی.
3 - داشتن سابقه‌ای روشن از نظر سیاسی و مدیریت.
4 - عدم عضویت در احزاب - سازمانها و گروههای سیاسی.

تحقق این شرایط مهم به معنی واقعی کلمه مقدمه اصلی تشکیل وزارت اطلاعات توحیدی و ولایت مدار و حفظ بقای شرایط یاد شده ضامن استمرار آن خواهد بود .

در گام بعد و پس از مشورت ‌های ویژه، لایحه قانون تأسیس «وزارت اطلاعات» تقدیم مجلس شورا می گردد و در تاریخ ۱۳۶۲/۰۵/۲۷ مورد تصویب نمایندگان ملت قرار می گیرد و در تاریخ ۱۳۶۲/۰۷/۰۲ در روزنامه رسمی کشور بعنوان قانون منتشر و لازم الاجرا می گردد.

به منظور اجرایی شدن مصوبه‌ی مجلس، حجت الاسلام فردوسی‌پور جهت تصدی وزارت اطلاعات به مجلس شورا معرفی می شود اما موفق به کسب رأی اعتماد مجلس نمی گردد.

 بعد از آن حجت الاسلام ری‌شهری حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب اسلامی و دادگاه انقلاب ارتش در تاریخ ۲۴/۵/۱۳۶۳ به مجلس معرفی می گردد. ری شهری به دلیل مسئولیت های یاد شده و واحد اطلاعات بسیار قوی که در نهادهای یاد شده تشکیل داده بود و بطور مستمر گزارش عملکرد خود را بدون وسطه و گرفتن وقت قبلی به امام (ره) ارائه می نمود؛ عملا به یک چهره نام آشنای و مورد وثوق امام در نزد جریان انقلابی شناخته می شد و همین اشراف اطلاعاتی و مورد وثوق بودن منجر به اخذ  ۱۷۶ رأی موافق(از ۲۰۰رای ) و انتخاب به عنوان اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گردید و در تاریخ ۶/۶/۱۳۶۳ حکم انتصاب او صادر و رسما و قانونا در وزارت اطلاعات مشغول به‌کار شد.

بازخوانی این بخش تاریخی جریان انقلابی نزدیک به امام و مورد وثوق آن حضرت در تاسیس و تشکیل وزارت اطلاعات توحیدی از این جهت واجد اهمیت است که 

اولا یک عده افراد بدنبال مصادره مطلق این تاریخ و با عنایت به وضعیت خود و جریان لیبرال همسو با خود در صدد باز مهندسی اذهان عمومی و جعل معانی انحرافی از این تشکیلات هستند 

ثانیا همچنانکه آیت الله ری شهری صریحا اعلام نموده است :" اولین کسی که تشکیلات وزارت اطلاعات را به وجود آورد ما بودیم." لذا بعد از امام (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای بعنوان رئیس جمهور وقت ؛ روایت های اولین وزیر اطلاعات ،منبع اصلی و معتبر در قضاوت ها و تحلیل ها در ارتباط با تاسیس این نهاد انقلابی است. 

ثالثا: ری‌شهری در کتاب خاطراتش در خصوص پس از کسب رای اعتماد  و انتصاب خود بعنوان وزیر اطلاعات می نویسد: «اکنون من هستم و وزارتخانه‌ای که در برابر توطئه‌های پیچیده ضد‌انقلاب داخلی و دشمنان خارجی نه تشکیلات دارد، نه نیرو، نه اسناد و امکانات مورد نیاز و نه بودجه؛ و در یک جمله وزارتخانه‌ای که تنها نام دارد و وزیر در برابر کوهی از مشکلات و انتظارات است" که قانونا با متمرکز نمودن واحدهای اطلاعاتی و بکارگیری هسته اصلی طراحان و اجرا کنندگان عملیات امیرالمومنین ؛ هویت وحدت آفرین سربازان گمنام امام زمان (عج) را در کالبد وزارت اطلاعات معنا می بخشد.  

رابعا وزارت اطلاعات با هیچ وزارتخانه ای قابل مقایسه نیست و نباید همچون دیگر وزارتخانه ها به آن نگریست. همچنانکه امام (ره )در اولین دیدار وزیر اطلاعات به همراه هیات دولت ،بطور خصوصی به وزیر متذکر می شوند که :" حواست را جمع کن! اینجا وزارت اطلاعات است، وزارت کشاورزی نیست" و از همین دیدار خصوصی می توان به خاستگاه و مختصات ولایی این نهاد انقلابی پی برد.

و نهایتا امام قریب دوسال پس از صدور پیام تاریخی خود در خصوص عملیات امیرالمومنین و هویت بخشی وحدت آفرین با نشان پر افتخار سربازان گمنام امام زمان (ع) در جمع مسئولان وزارت اطلاعات در صبح ۱۹ اسفند ۱۳۶۳ بیانات بسیار مهمی در جمع تمام افتخار آفرینان عملیات یاد شده که اکنون در وزارت اطلاعات به یک هویت واحد رسیده اند ایراد می نمایند.

این بیانات خطاب به سربازان گمنام امام زمان (عج)؛در حقیقت ترسیم کننده نقشه راه وزارت اطلاعات توحیدی است ...

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.