1402-11-12 07:55
727
0
88616
یادداشت؛

انقلاب اسلامی بزرگترین پدیده قرن

علی منصوری مدیرمسئول هفته‌نامه «گلستان مهر» در یادداشتی نوشت: پدیده انقلاب اسلامی هم از حیث شکل و هم از حیث معنا بزرگترین پدیده تاریخ قرن معاصر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، شناخت دقیق انقلاب اسلامی و علت اصلی این رخداد تاریخی را باید در فریادهای ملت، جستجوکرد. ظهورنهضت اسلامی و مبارزه مردم با حکومت ستم شاهی، خواسته‌ای فراتر از مسائل مادیگرایانه داشت.

اسلام‌خواهی و تحقق ارزش‌های دینی در زندگی فردی و اجتماعی از اصول اصلی نهضت برای ایجاد جامعه‌ای مبتنی بر قسط و عدل و مبارزه با فساد و ظلم در تمامی سطوح سیاسی، اجتماعی داخلی و خارجی بود.

شعارهای مردم در پهنه جغرافیایی کشور بیانگر این واقعیت بود که مردم با یک باور ایمانی و اصول اسلامی وارد میدان مبارزه با حکومت پهلوی شدند و این موضوع در شعارهای مردم کاملا قابل درک بود. دقت به شعار مردم در هنگام رویارویی با رژیم پهلوی حکایت از خواستگاه ملت داشت شعار ا… اکبر – خمینی رهبر» یا شعار «لااله الاا…» «استقلال، آزادی – جمهوری اسلامی» شعارهایی هدفمند و برخوردار از یک عقلانیت قوی اما کوبنده وموثر و یکپارچگی مردم را در بر داشت. و یا شعار وای اگر خمینی حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد.

بیانگر وفاداری امت به امام خویش بود تا جایی که در راستای تحقق آن؛ شهادت را فیض الهی دانسته و تمنای وصال یار را می‌طلبیدند و برای دستیابی به حیات طیبه و حیات مجدد اسلام و حکومت دینی جان خود را فدا می‌نمودند؛ چنان که امام خمینی(ره) می‌فرمایند: فرق است بین انقلاب اسلامی ایران با انقلاب‌های دنیا، انقلاب‌های دنیا بی‌استثناء برای ایمان نیست برای خدا نیست. انقلاب ایران برای خداست و از اول هم برای خدا بوده است. و درباره وفای بعهد ملت نیز می‌فرمایند: مردم عزیز ایران؛ حقاً چهرهٔ منوّر تاریخ بزرگ اسلام در زمان معاصرند؛ ملت ایران و تودهٔ میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول ا…(ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی(ع) است.

لذا پدیده انقلاب اسلامی هم از حیث شکل و هم از حیث معنا بزرگترین پدیده تاریخ قرن معاصر است.

مقام معظم رهبری در راستای تبین انقلاب می‌فرمایند: (انقلاب یک تفسیر اسلامی و الهی است). انقلاب اسلامی با تکیه بر اسلام خواهی ورهبری پیامبرگونه امام راحل توانست اولا دستان استکبار را با توکل به نصرت الهی در کشور قطع کند. ثانیا گامی استوار در جهت تحقق آیه قصص ۵ بردارد «ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم.»

اگر روزی جامعه اسلامی که نماد پیروی از جریان حق است بدلیل عدم انجام به تکلیف در دفاع از ارزش‌های الهی دچار انحراف شود و معروف بجای منکر و منکر بجای معروف وبی تفاوتی بجای انجام وظیفه به تکلیف الهی رشد کند قطعا دچار خسران خواهیم شد.

ضرورت آگاهی بخشی نسبت به برکات انقلاب اسلامی و آسیب‌شناسی در حوزه آرمانی پس از پیروزی انقلاب و شناخت دقیق از استراتژی دشمن در مقابله با اسلام و انقلاب اسلامی باید یک فریضه راهبردی برای نخبگان تلقی شود زیرا قدرت بسیج کنندگی انقلاب اسلامی از آغازین روزهای نهضت بواسطه اسلام و رهبری دینی بود که توانست در برابر استکبار صف بندی آشکاری را داشته باشد.

امروز خط مقاومت و مبارزه با استکبار منحصر به لبنان و سوریه و عراق و یمن نیست خط مقاومت اسلامی در اقصی نقاط عالم گسترده است.  

باید بپذیریم که به موازات آن هم دشمن با تمام توان به مصاف انقلاب اسلامی آمده است و با توانایی مالی خود جنگ تمام عیاری را در مقابل ما گشوده است.

مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «امروز دشمنی اردوگاه استکبار با ایران اسلامی، به خاطر اسلام است. آنها با اسلام دشمن هستند که به جمهوری اسلامی ایران فشار وارد می‌کنند و الا آمریکا از هیچ چیز ملت ایران به قدر مسلمان بودن و پای بندی به اسلام ناب محمّدی(ص)، ناراحت نیست. او می‌خواهد شما از این پای بندی دست بردارید.»

تعریفی که امام راحل از اسلام ناب محمد(ص) در راستای عدالت خواهی و حاکمیت قرآن و عدالت اجتماعی و دستیابی به حیات طیبه برای بشریت و جوامع اسلامی داشته؛ خواب را از چشمان مستکبرین ربوده و آنها به یک وحدت نظر رسیدند که جمهوری اسلامی نباشد.!

دشمنی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را باید در ماهیت و هویت نظام جمهوری اسلامی جست و جو کرد انقلاب اسلامی نماد مبارزه با ظلم ظالم است.

هشت سال جنگ تحمیلی؛ تحریم ظالمانه؛ ناتوی فرهنگی، شبهه افکنی و حمله به ارزشهای دینی و ترویج تفکر اباحه گری و ده‌ها توطئه داخلی وخارجی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام دشمنانِ این انقلاب است.

باید اذعان داشت بزرگترین سرمایه در حفظ نظام اعتقاد مردم به اسلام و توانمندی دین در اداره جامعه با وجود رهبر و مرجع دینی است ودشمن این سرمایه را مورد هدف قرار داده است.

لذا در این مقطع حساس دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وششمین دوره خبرگان رهبری اهتمام جدی و هوشمندانه به آرمانهای انقلاب اسلامی و حضور باشکوه و حداکثری می‌تواند دشمنان اسلام را نا امید کند.

حفظ دستاوردهای انقلاب بستگی به هوشیاری دارد انتخابات یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی در تشکیل نظام جمهوری اسلامی و استمرار آن است.

تاکید ولی‌فقیه و امام جامعه در حفظ اقتدار ملی را در حضور حداکثری به پای صندوق‌های رای دانستند لذا کوتاهی در این امر خسارت جبران‌ناپذیری را بدنبال خواهد داشت.

حاکمیت بخشیدن به ارزش‌های دینی و ایجاد خودباوری و اعتماد به (واعتصموا بحبل ا… جمیعا ولا تفرقوا) رمز عبور از گردنه‌های سخت و رسیدن به وحدت جهان اسلام و باور به شکنندگی قدرت‌های پوشالی مستکبرین وایادی آنان در منطقه است.

به نظر می‌رسد در این مقطع زمانی برای پیشگیری از هرگونه آسیب و تعمیق بخشی به ادامه راه و پیمودن اصول انقلاب باید مولفه‌های اصلی ذیل مورد توجه قرار گیرد:  

۱- تبیین گفتمان انقلاب اسلامی
۲- تبیین اصل مترقی ولایت فقیه و التزام عملی به آن
۳- تبیین راهبردهای اجرایی امامین انقلاب بعنوان دستورالعمل اجرایی کشور
۴-شناخت توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی وحضورپرشور وآگاهانه در انتخابات و انتخاب اصلح

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.