1399-04-20 12:36
1788
0
69342
درس بزرگ سردار ملک؛

فرماندهی تحول و میز پیشرفت و عدالت در گلستان

دیروز فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در راستای بررسی آخرین وضعیت پروژه های این قرارگاه در استان و انعقاد چند تفاهم نامه ساخت پروژه وارد گلستان شد.

به گزارش گلستان ما، سعید محمد در بدو ورود به همراه سردار علی ملک شاهکوهی دیدارهایی را بعمل آوردند و پس از این دیدار ها ، فرمانده قرارگاه خاتم جهت انعقاد قرارداد در جهت تسریع در  آمادگی زیرساخت های استان و پروژه‌های عظیمی همچون زهکشی اراضی استان، کریدور شمال - جنوب، احیای خلیج گرگان، تکمیل سد نرماب، ساخت سد شصت کلا و ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی گنبدکاووس و ساخت شهربازی گرگان و... راهی استانداری شد.
 
این خبری است که در سطح استان و کشور بازتاب یافت و تحلیلی که براساس آن ارائه می گردد قطعا یک تحلیل ایستا و حامل پیام کاملی نخواهد بود.چرا که از اصل پیگیری ها و چراهای آن هیچ خبر و تحلیل رسمی وجود ندارد.
 
چند ماه قبل بود که انتخابات ۲اسفند ۹۸ برگزار گردید و بعد از گذشت یک هفته، زمزمه های پایان ماموریت سردار معروفی و خبر آمدن فرمانده جدید بومی استان در محافل خاص مطرح می گردد.
 
تهران هم اصرار و تاکید به سپردن فرماندهی به یک نیروی بومی استان دارد و این موضوع با انتصاب سردار ملک شاهکوهی رقم می خورد.چند روز مانده به عید نوروز _که فضای کشور تحت تاثیر شدید اپیدمی کروناست _ معارفه بصورت ویدئو کنفرانس برگزار می گردد.
 
در اولین دیدار جمعی از هیات رئیسه مجمع عالی بسیج( پس از عید و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های فیزیکی ) و در یک جمع کاملا علمی و تخصصی ،سردار ملک    بعد از کلام مقدماتی ، با ارائه گزارشی از بازدید های میدانی خود از پروژه های اقتصادی و ظرفیت های پیشرفت استان ، از موضوعات اصلی استان _که در پس دعواهای سیاسی و سیاست زدگی گم شده است _ سخن می گویند.از چهره همه اعضا کاملا پیداست که موضوعات تازگی دارد و مورد غفلت همه ما واقع شده است.
 
خلاصه کلام سردار ملک این می شود که استان نیاز به پیشرفت اقتصادی دارد و این مورد غفلت واقع شده است و این ماموریت اصلی ام است"پیگیری پیشرفت استان گلستان و جبران عقب ماندگی های آن "
 
تاکید می کنند که این موضوع را به مقامات عالی استان گفته ام و باید وضعیت اعتبارات زیرساختی استان متحول بشود و بنا دارم تمام مقامات استان را در همین راستا بسیج و همراه کنم و یک قدم هم عقب نمی نشینم و خبر از پیگیری برنامه ویژه ای در همین ارتباط و سفر به تهران برای پیگیری آن تا رسیدن به نتیجه نهایی می دهد.
نسبت به تحول یاد شده برای استان احساس خوبی داشتم؛ تحت تاثیر روحیه انقلابی و روحیه تحول خواهی سردار ملک.
 
چند روز بعد خبر دیدارهای یاد شده سردار ملک در تهران را می خواندم و از لابلای اخبار و گزارش های بعدی بازدیدهای میدانی و نیز ماموریت های درون سازمانی بسیج و حوزه های اندیشه ورزی ماهر استان و...عزم ایشان را برای پیگیری و تحول مد نظر جدی دیدم.
 
درست در ایامی که عده ای میز انتصابات در استان تشکیل داده بودند و نقشه فتح و فتوحات خود را در استان می کشیدند  و یا در حال بازیهای رسانه ای بودند. سردار ملک بدور از همه این حاشیه ها میز پیشرفت و عدالت استان تشکیل داده بود و نقشه فتح و فتوحات مردم استان گلستان را بعنوان مدافع آنان راهبری می نمود و تحت بازدیدهای میدانی خدمت دنبال می نمود.بی سر و صدا و بدون ریا و از سر صدق و صفای یک فرمانده ارشد مدافع حرم.
 
انعقاد تفاهم نامه های دیروز ثمرات این پیگیری های سه ماهه بود که به تعبیر سپهبد شهید سلیمانی _فرمانده کل تمام فرماندهان مدافع حرم _ حقیقتا در این شرایط کرونایی و... دیدم که "میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست" و سردار ملک با فرماندهی تحول خود ،این فرصت ها را برای استان و مردم آن رقم زد.
 
دیروز که تصاویر سردار ملک در حاشیه امضای قراردادها در استانداری گلستان را می دیدم علاوه بر تواضع و فروتنی ایشان ، یاد توصیه پنجم راهبردی امام خامنه ای در مجمع عالی فرماندهان سپاه در سال ۹۸ افتادم :"با همه‌ی اجزاء عظیم تشکیل‌دهنده‌ی نظام اسلامی اعم از دولت، مجلس و قوه‌ی قضائیه و بخشهای گوناگون، همکاری و هم‌افزایی داشته باشید. البته این هم‌افزایی و همراهی به معنای جدایی سپاه از عناصر هویتی خود نیست و سپاه باید عناصر هویتی خود را صددرصد حفظ کند."
 
 سردار ملک حقیقتا درس بزرگی به همه ما داد .درسی که اگر  فرمانداران و هر یک از نمایندگان استان در حوزه انتخابیه خود و در کلیت استاندار و مجمع نمایندگان به کار ببندند و از حاشیه ها و میزهای فلان و فلان و نشست های بی تاثیر و مختص فضای مجازی دور کنند ؛پیشرفت و عدالت را با هم برای استان و در فضای حقیقی  به ارمغان می آورند.ان شالله
 
به قلم حسن بیارجمندی
انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.