1402-07-27 10:27
599
0
87030
یادداشت؛

انتخابات در علی‌آبادکتول و تداوم ریزش‌ها

با پایان یافتن زمان ثبت‌نام مرحله اول نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در علی‌آبادکتول، روایت‌های متعددی از شگفتی‌های جورواجور شنیده می‌شود.

به گزارش گلستان ما، محمد دیلم‌کتولی در یادداشتی نوشت: اینکه از ۷۲ ثبت‌نام کننده مرحله اول تقریبا حدود ۳۰ درصد فقط پیامک تاییدیه مدارک را دریافت کردند و این به معنی آن است که از تعداد بیشتر از۷۰ ثبت‌نام کننده مرحله اول فقط سی نفر برای ثبت‌نام مرحله دوم، اجازه دارند، یکی از آن خبرهای مربوط است.

خبر دوم اینکه کماکان تشابهات فامیلی در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان علی‌آبادکتول، می‌تواند یکی از مهمترین ارکان خبری انتخابات باشد جای بررسی و تامل دارد. اینکه شما بنویسید محمد دیلم کتولی و در بین رقبا یکی دونفر با نام‌های محمد دیلمی، احمد دیلم کتولی و قص علیهذا وجود داشته باشد و در این این گیراگیر آن مدعی اصلی آرائش به سبد دیگری برود، قصه جالبی است که می‌تواند بحث رقابت را جدی‌تر نماید کماینکه در خود مجلس شورای اسلامی نیز وجود نام‌های مشابه گاهی شُبهه‌آفرین شده بود.

خبر سوم هم که از همه جالبتر است ریزش‌هایی است که بدلیل نقص مدارک برای آنهايي که خود را مدعی اصلی می‌دانند، اتفاق افتاده است.  البته خبر پایگاه خبری تحلیلی مشتلق کتول قابل بررسی بوده و صحت کامل آن تا ۱۲ شب چهارشنبه ۲۶ مهرپاه ۱۴۰۲ مشخص خواهد شد.

اما قدر مسلم در صورت تایید مطلب و عدم امکان ثبت نام مرحله دوم برای دو سه عنصر اصلی، که می توانند تنور انتخابات را گرم و رقیب مدعیان اصلی باشند، جریان انتخابات در علی‌آبادکتول وارد مرحله جدیدی خواهد شد.(بنابه دلائلی خاص از بیان مصادیق معذوریم)

ظریفی می‌گفت: «پرسپولیس و استقلال زمانی می‌توانند در صحنه رقابت لیگ برتر باقی بمانند که از روزهای اول امتیاز های خوبی کسب کنند و در صدر جدول بمانند در غیر اینصورت اگر در میانه یا انتهای جدول باشند ابتدا باید برای صدرنشینی بجنگند و سپس قهرمانی لیگ برتر و.... ».

اما نکته پایانی:

چنانچه در تحلیل‌های انتخاباتی گذشته (با استدلال و استناد به تاریخ شهرستان توضیح داده شد) معادلات صحنه انتخاباتی شهرستان علی‌آبادکتول در بسیاری موارد تابع الگوریتم خاصی نیست و نمی توان مثل دوره های اولیه با بستن و صحبت کردن با چند کدخدا ، خان و رئیس روستا و محلات و... امیدوار بود که بتوان سبد آرا را پُر کرد ، نسل جدید تابعیت از بزرگان و زعمای قوم می کنند ولی نه همیشه و دائمی...!

دیگر زمان آن گذشته که زید یا عَمری از گوشه ای فریاد برآورد که:

«فلان را بگیر و بهمان را وِل کن»

کافیست کمی نظرات (کامنتهای) پیچها و کانال‌های خبری را مرور کنید تا ببینید جوانان و نوجوانان ما چقدر به رُشد و بلوغ رسیده اند. کافیست از دبیران، آموزگاران، اساتید دانشگاه و حوزه‌های علمیه بپرسید که دانش آموزان، دانشجویان، طلاب حوزه‌های علمیه و... چه جهش علمی، کلامی و تحلیلی و... یافته اند و مسائل مختلف جامعه (اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... ) را چقدر زیبا آنالیز و بررسي می‌نند چه رسد به عملکرد و ادعاهای توانایی‌های نماینده محترم، مسئولان اجرایی و نامزدهای انتخابات مجلس و غیره .

در چنین شرایطی باید در بیان گزارشات عملکرد،  ادعاهای توانایی نماینده و مسئول شدن و... احتیاط لازم را بخرج داد تا مبادا  «سیه روی شود هرکه در او غَش باشد.»

حال که این تغییرات محسوس را درک و فهمیدیم شرایط عوض شده باید راهکارهای مناسب برای کسب آرای مردم را نیز بررسی مجدد کنیم قطعا در عصری که چندین" شهروند خبرنگار " با یک گوشی تلفن همراه برای خود دنبال کننده " فالور " جمع کرده اند و برای مردم و مخاطبان خود خط مشی و سبک زندگی تعریف می کنند ( هرچند فالورهایشان فیک باشند !) دیگر نمی توان و نباید به جلسات خانگی و مجلس های شام و سُفره های چرب و نَرم چندان دلبستگی داشت.

این داستان ادامه دارد و باید منتظر فردا ( دوشنبه ۲۷ مهرماه ) بود تا ثبت نام‌مرحله دوم انجام شود و دید که چه کسانی در صحنه رقابت مانده اند و آنها که ثبت نام‌شان قطعی شده چقدر بلدند در این ساحت سیاسی جدید بازیگری کنند و در آخر کار قهرمان لیگ برتر انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان علی‌آبادکتول کیست ؟

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.