1398-10-12 16:24
748
0
66905
به قلم علی منصوری رضی :

انتخاب سرنوشت ساز یا انتخابات سرنوشت ساز

انتخابات بسان دو قطب یک میدان مغناطیسی از یک سو مردم واز سوی دیگر عملکرد نمایندگان اثرکنش و واکنش آن کاملا مشهود است لذا یک انتخاب خوب و سرنوشت ساز ،انتخابات سرنوشت ساز را برای کشور وجامعه رقم خواهد زد.

به گزارش گلستان ما ؛ علی منصوری رضی فعال سیاسی اصولگرا و مدیر مسئول هفته نامه گلستان مهر طی مطلبی نوشت : خداوند دربین تمام مخلوقات خود نوع بشررا مختار آفرید و به همین دلیل انسان عموما در زندگی ناگزیر به انتخاب است و این وجه تمایز انسان با سایر موجودات است با توجه به اختیاری که خداوند متعال به اوعنایت کرده است می تواند نوع سرنوشت فردی و اجتماعی خود را انتخاب کند ، با انتخاب است که  سرنوشت خود را تغییر می دهد.

 در بیان قرآن سوره رعد آیه 11 آمده است :{  خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند (و از نیکی به بدی شتابند)، و هرگاه خدا اراده کند که قومی را (به بدی اعمالشان) عقاب کند هیچ راه دفاعی نباشد و برای آنان هیچ کس را جز خدا یارای آنکه آن بلا بگرداند نیست. }

انتخاب  در تمامی مراحل زندگی ما ساری وجاری است، انتخاب مکان مناسب ،همسرخوب، رشته تحصیلی ، شغل مناسب ،دوست خوب و..... گاهی تاثیر گذاری روحی وروانی آن تا پایان عمر بر زندگی فردی واجتماعی ما سایه انداخته است.

اما برخی از انتخاب ها مستقیما توسط خود انسان وبا اراده فردی انتخاب می کند وانجام بعضی ازکارهای  فردی ویا اجتماعی خویش را با انتخاب  فرد اصلح، واگذار می نمائیم. اما آنچه حائز اهمیت است نتیجه  وتاثیرگذاری  کار وکیل وتسلط وی نسبت به امورات محوله ومنتفع شدن موکل ، بصورت مستقیم ویا غیر مسنقیم باید مشهود باشد.

و از سوی دیگر به هر اندازه ، وکیل ازتوانمندی وسلامت نفس وقدرت دانش برتر برخودار باشد  تاثیرگذاری برمقدرات موکل ، بصورت ایجابی رابطه مستقیم  دارد. لذا انتخاب فرد شایسته وصالح در رسید به هدف موکل ، حائز اهمیت است.

بنا براین قدرت انتخابی را که خداوند به انسان واگذار نموده بالاترین امتیاز برای حصول به نتیجه مطلوب و دخیل درسرنوشت فردی واجتماعی است .  بعنوان مثال اگر یک میوه ویا مواد خوراکی ضروری با دقت وبرسی کامل انتخاب نگیرد چه بسامصرف آن باعث  بروز ناراحتی جسمی طولانی مدت برای خود وخانواده را فرهم آورده وشایدغیر قابل جبران باشد.

لذا انسانهای موفق در زندگی فردی واجتماع  افرای هستند که انتخاب دقیق و جامع داشته اند وهمه انسانهای موفق معتقدا که دوعامل اصلی  درتوفیقاتشان بسیارموثر بوده ،یکی انتخاب دقیق وبا فکر وبررسی شده از نتایج حتمی واحتمالی آن و دوم تلاش وکوشش درراه رسیدن به هدف ونظارت مستمربر روندسلامت کارمی باشد ، بنا بر شرط اول تفکر وتامل ودقت  در رسید به توفیق وآینده نگری ، ثانیا دور اندیشی وپرهیز از احساسات فردی  در تصمیم گیری ها ی  اثر گذاربرای آینده است .

علي (علیه السلام ) می فرمایند:(( قبل از تصميم گرفتن براي انجام کاري , مشورت کن و پيش از انجام کاري فکر کن )) ضمن اینکه زمان انتخاب در هر امری طولانی نیست اما  اثرگذاری آن تصمیم بر زندگی فردی و اجتماعی ما طولانی است.

اگر بخواهیم شرایط زندگی فردی واجتماعی رابه مثابه ضربان منظم قلب فرض کنیم ؛ ادامه  و روند سلامت برای یک زندگی  فرح بخش ، مستلزم انتخاب غذای سالم برای ادامه حیات  ضرورت است . یک غذای ناسالم وآلوده و فاسد نه تنها ضربان منظم  بدن را دچار نوسانات می کند بلکه امکان روند زندگی را مختل کرده و کارایی سایر اعضاء بدن را دچار رخوت ورکود نماید.

  اکنون که چهار سال از بهترین فرصتها برای استقلال سیاسی ،اقتصادی  در حوزه داخلی وخارجی کشور توسط مجلس دهم سپری گشته ، به اذعان بعضی از نمایندگان فعلی مجلس ، معتقدند که مجلس دهم نسبت به سایر مجالس بیشتر به روزمرگی افتاده بود و ضعف در نظارت از مسلمات این مجلس است و این ضعف در نظارت منجر شده بودتا دولت ،مجلس را در بسیاری از موارد به حساب نیاورد و یا در تصویب برجام شتابزده ودر حد وکیل الدوله عمل نماید ویا در ماجرای افزایش قیمت بنزین ، مجلس را به هیچ انگاشت واگر تدبیر رهبر معظم انقلاب نبود چه بسا کشور دچار بحران خانمان سوز می گشت.

و یا در مقابل بی برنامه گی برخی از وزراء دولت تدبیر مستاصل گونه بر خورد نمود وعلت ازهم گسیختی بازار ارزو رشد بی‌سابقه نقدینگی کشور وافزایش بی رویه قیمت اجناس در بازار بخش عمده آن بدلیل عدم نظارت مجلس در برابردولت اصلاحات که هنگام رای گرفتن بانشان دادن کلید  وعده ی صد روزه اصلاح اقتصادی کشور را داده بود!

  البته باید بپذیریم بخشی ازاین خسارت ها متوجه ما رای دهندگان نیز هست بدلیل اینکه در زمان انتخاب فرد اصلح وقوی وپاک دست را انتخاب نکردیم ودچارتصمیمات شتابزده وبعضا گروهی و قومی وقبیله ای شدیم و بعد از انتخابات نیزاز نماینده گان ودولت مطالبه گری نکردیم .

بنابراین انتخابات بسان دو قطب یک میدان مغناطیسی از یک سو مردم واز سوی دیگر عملکرد نمایندگان اثرکنش و واکنش آن کاملا مشهود است لذا یک انتخاب خوب و سرنوشت ساز ،انتخابات سرنوشت ساز را برای کشور وجامعه رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.