1393-12-20 09:03
1924
0
11747
همه آنها انگشت حیرت به دهان خواهند برد !؛

از تعیین تکلیف مذاکرات هسته ای تا برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی

از تعیین تکلیف مذاکرات هسته ای تا برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی. جریانی با کوله باری از تجارب تبلیغاتی از ژورنالیستی تا آنارشیستی! سناریوهایی را که حاصل و خروجی اتاق فکر آنهاست باهماهنگی رسانه های مطبوعاتی و نشریاتی همسو و همسود در دست اجرا دارند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، سال 94 کمافی السابق سال مهمی خواهد بود. اتفاقاتی مهم (بهتر است بگوییم فتنه های مهمتری!) در پیش روست.

از تعیین تکلیف مذاکرات هسته ای تا برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی. جریانی با کوله باری از تجارب تبلیغاتی از ژورنالیستی تا آنارشیستی! سناریوهایی را که حاصل و خروجی اتاق فکر آنهاست باهماهنگی رسانه های مطبوعاتی و نشریاتی همسو و همسود در دست اجرا دارند.

روشنگری در این سه موضوع مهم می تواند در تنویر افکار عمومی و جلوگیری از وارونه نمایی و در نهایت افشای ترفندهای هوشمندانه و حساب شده جناح دگر اندیش مؤثر واقع شود.

الف_ موضوع هسته ای

انتزاع پرونده هسته ای از شورای امنیت ملی و احاله آن به وزارت امورخارجه، مؤید این فرضیه است که اراده دولت یازدهم بر حل مناقشه فی مابین ایران و قدرت های هسته ای به هر نحو ممکن می باشد.

دولتیان بر این تاکید دارند که تمامی مشکلات موجود در کشور در همه زمینه ها در چنبره تحریم های اعمال شده از طرف کشورهای متخاصم بوده و دفع تمامی مشکلات در گرو رفع ظالمانه تحریم هاست ( گرچه در زمان تبلیغات ریاست جمهوری مشکلات را به سوء مدیریت ها تعمیم می دادند نه تحریم ها).

باور دولت بر این بوده و هست که تنها دیپلمات های کارکشته و بعضا تحصیلکرده در آکادمی های غرب، بر افکار و ایده های مذاکره کنندگان آگاهی و اشراف دارند و نقاط کور و تنگناها را با تخصص های خود به موقع تشخیص و عبور از موانع ایذایی را تسهیل خواهند کرد.

رهبری معظم و مردم انقلابی با تفویض اختیار و حمایت همه جانبه از تیم مذاکره کننده این امکان را به آنها دادند تا با دوراندیشی و مصلحت اندیشی توأم با حفظ منافع ملی، وارد میدان شوند که هم محکی باشد بر میزان توانایی و اشراف دیپلماتهای ما و هم نگرش و اعتماد به حسن نیت طرفهای مذاکره کننده گرچه رهبری معظم در ابتدای امر اظهار به عدم خوشبینی به نتیجه مطلوب مذاکرات و عدم اعتماد به آمریکا نمودند.

در یک سال و اندی از سپری شدن مذاکرات، میزان پای بند نبودن طرف های غربی بخصوص آمریکا کاملا محرز گردید.

بازیگران تیم ما در فرایند بازی بیش از آنکه مترصد کسب امتیاز باشند بیشتر مواقع فرصت ها را در اختیار حریف قرار دادند و ترجیح دادند در جواب افکار عمومی طرفداران خود توجیه گرانی حرفه ای باشند.

در ابتدای وجیزه عرض شد دولتی های ما همه موضوعات از جمله سرنوشت و نتیجه انتخاب مردم را به این مذاکرات گره زدند تا جایی که دکتر ظریف در نشست رسانه ای با غرب اذعان نمود که باید به هر نحو ممکن با غرب به توافق برسیم در غیر این صورت رقبای ما در ایران قدرت را به دست خواهند گرفت.

آنها حتی به این نتیجه رسیده بودند که توافق بد از توافق نکردن بهتر است!!!  اما رهبری معظم و ملت آگاه و با بصیرت، این منویات انحرافی را برنتابیدند و خواستار قاطعیت و اصرار تیم مذاکره کننده در حفظ دستاوردهای هسته ای شدند که تا حدودی منجر به تغییر لحن و روش دیپلماتهای ما گردید.

با به تفاهم نرسیدن طرفین، مذاکرات تمدید و اکنون نیز ادامه دارد این تمدید می تواند تجدید قوا برای آمریکا و تضعیف جایگاه برای ایران محسوب شود زیرا آمریکائیان از تمامی ظرفیت های بین المللی جهت ایجاد عملیات روانی و فشار مضاعف بر ایران استفاده می کنند.

دو یا چند مرحله ای کردن توافقات از جمله ترفندهای حساب شده آنها در این معادلات است که قویا از طرف مقام معظم رهبری مردود اعلام شد گرچه وزارت امورخارجه ما با تفاسیر و نوجیهات چند وجهی و مبهم به قضیه می نگرد.

علی ایحال با نامه 47 سناتور آمریکایی و منطق اقتدارگرایانه آنها چنین به نظر می رسد توافقی که مؤید به رسمیت شناختن حق استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای ایران باشد حاصل نخواهد شد.

در آن صورت جناح مدعی اصلاح طلبی و اعتدالگرایی جهت برون رفت از مخمصه ای که خود عامل آن بوده، منتقدین دلسوز اما حامی حقیقی مذاکرات با رویکرد نرمش قهرمانانه را مقصر اصلی شکست در مذاکرات معرفی و همچون همیشه سوار بر امواج تبلیغاتی و روانی، با فرار ماهرانه به جلو به سمت کرسی های مجلسین خیز بردارند!

ب_ موضوع انتخابات مجلس خبرگان رهبری

واقفیم که خبرگان رهبری در تعیین عالی ترین مرجع و سکاندار اصلی انقلاب یعنی رهبری و نظارت بر روند کار ایشان و همچنین ابلاغ سیاست های کلی نظام نقش رفیع و تاثیرگزار دارد.

در موقعیت شکل گیری نظام اجرایی و گذر از رژیم طاغوتی به نظام ولایی، مهمترین عنصر که متضمن بقا و ادامه مسیر پر تلاطم ایفای نقش برجسته دارد همان رهبری و زعامت امت است که در حیات بنیانگذار نظام اسلامی این مهم با رفراندوم امت طی دو دهه مبارزه و حضور در میادین مختلف صحه گذاشته شد و امام خمینی (ره) هدایت و زعامت جامعه انقلابی و اسلامی ایران را عهده دار شدند.

معظم له در فرایند مبارزات بر علیه رژیم طاغوتی و پیش بینی پیروزی و ظفر بر عمله استکبار، هوشمندانه اصل ولایت فقیه و لزوم بروز و حضور ذهن امت را در قالب کتاب ارزشمند و سخنرانی های تاریخی گوشزد نمودند.

با پیروزی انقلاب و تثبیت جمهوریت و اسلامیت نظام، کار تدوین قانون اساسی و گنجاندن این اصل مهم و حیاتی و حدود و اختیارات آن و همچنین مجلسی که در حوزه تعیین رهبر و نظارت بر کار آن را عهده دار خواهد شد (خبرگان رهبری) انجام و قاطبه مردم ایران بر آن مهر تائید زدند.

بودند جریانات چپ شرق و غربگرا ( از چپ های مارکسیستی و منافقین تا جبهه ملی ها و نهضت آزادی ها ) که شدیدا با این رکن رکین مخالفت کرده و آن را دیکتاتوری ملاها می نامیدند.

با رحلت حضرت امام (ره)، خبرگان رهبری با انتخاب حضرت آیت الله امام خامنه ای دشمن را غافلگیر و تداوم انقلاب در مسیر نقشه راهی که امام راحل (ره) ترسیم نموده بودند تضمین شد.

جریانات دگر اندیش دریافتند که تقابل با ولایتی که امام (ره) مبدع آن بودند امکان پذیر نبوده و گام نهادن در آن راه رفتن در لبه تیغ است لذا با استفاده ابزاری از یاران انقلاب به شبهه افکنی زیرکانه پرداختند.

نقش تعیین کننده رهبری در مدیریت بحرانها در مقاطع مختلف از جنگ اول و دوم خلیج فارس و حضور قوای بیگانه بویژه آمریکا در این منطقه مهم استراتژیکی و مهار برخی از انقلابیون که مقهور قدرت پوشالی آمریکا شده بودند گرفته تا مدیریت رهبری معظم در کنترل بحران ایجاد شده توسط فتنه گران در غائله فتنه 88 و تعریض هواداران جناح رادیکال اصلاحات به جایگاه ولایت فقیه و ایجاد امید در دشمنان قسم خورده انقلاب و امام (ره) همه و همه مبین نقش بی بدیل رهبری در ساماندهی صحیح امور بر مدار قانون با تکیه بر قدرت مردمی است.

از حق نگذریم این خبرگان مردم بودند که با انتخاب هوشمندانه خود ضمانت اجرایی نظام در گام های پیش رو را با قاطعیت به عهده گرفتند لذا جریانات سیاسی خوب به جایگاه این نهاد انقلابی واقفند.

در سنوات مختلف انتخابات خبرگان در نهایت آرامش تبلیغاتی انجام می گرفت زیرا جایگاه کاریزمایی چهره های فقاهتی برای مردم مشهود بوده و هست و همچنین رؤسای این مجلس در همه ادوار با هدایت های صحیح و به دور از نگرش های جناحی کار را به پیش می بردند زیرا غالب نمایندگان محترم خبرگان به دور از تنش های سیاسی ایفای نقش می نمودند اما اراده بعضی افراد بالادستی نظام که بعضا در چنبره جریانات دگر اندیش قرار گرفته و با آنان نرد عشق می بازند بر ایجاد فضای رقابت های کاذب تبلیغاتی و ورود چهره های مسئله دار به این نهاد مقدس و خدای ناکرده ایجاد موانع ایذایی در روند امور مربوط به حوزه اختیارات رهبری است یعنی برآورده شدن آرزوی دیرینه مخالفان اصل ولایت فقیه [ آنهایی که به اعتراف خودشان جرات مخالفت با آن در زمان حضرت امام (ره) را نداشتند ]. البته مردم انقلابی ما آگاه تر از آن هستند که گول ظاهر چهره های بزک کرده یا همان جو فروشان گندم نما را بخورند .

ج _ موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی

مجلس عصاره و چکیده فضائل ملت و در راس امور است. این جمله پر معنای امام راحل (ره) گویای جایگاه مهم این نهاد تقنینی و نظارتی می باشد.

نمایندگان زبان گویای مردم و ناظر بر عملکرد دولت در فرایند تصمیم گیری ها هستند.

هر دولتی در چارچوب قانون و هماهنگ با مجلس عمل کرد در امورات جاری مملکت موفق است در غیر این صورت دچار حواشی فرساینده خواهد شد.

دولت ها در موارد بسیار مهمی مانند تصویب لوایح مختلف مخصوصا بودجه نیاز به تعامل سازنده با مجلس دارد اگر تفاهم و همدلی فی مابین مجلس و دولت نباشد بیشتر عمر آنها مصروف بگو مگوهای بی حاصل و خروجی آن فرصت سوزی در ارائه خدمات خواهد شد.

مجلسی هم موفق خواهد بود که منعکس کننده مشکلات اجتماعی و دارای طرح و برنامه مفید باشد.

سیاسی و جناحی عمل کردن مجلس جایگاه آن را در حد یک گروه سیاسی تقلیل و موجب سلب اعتماد و اقبال عمومی می شود.

در همه ادوار مختلف، نمایندگان مردم علیرغم وجود اختلاف سلیقه ها و رویه ها چه در درون خود چه با دولت ها منافع ملی و چارچوب امنیتی نظام را حفظ کردند الا در مجلس ششم که دوم خردادی های تندرو و ساختار شکن تا مرز براندازی پیش رفتند که هیچ ارمغانی جز بد نامی برای خود و تحمیل هزینه روانی برای کشور نداشت.

در هر دوره ای تبلیغات انتخاباتی با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی از حساسیت لازم برخوردار بود گرچه در موارد متعددی بد اخلاقی هایی نیز روا می شد اما حفظ منافع ملی در راس امور تبلیغی بوده و هست.

اما آنچه از مواضع و دیدگاه های برخی جناح ها بروز می کند در دوره پیش رو  اوضاع مغایر با ادوار گذشته خواهد بود.

عده ای که متاسفانه برای رسیدن به مقصود تشبث به هر وسیله ای را مباح می دانند از هم اکنون و شاید هم جلوتر با فرافکنی و نعل وارونه زدن پروژه تخریب رقیب با روش غیر اخلاقی اما کاملا حرفه ای را کلید زدند.

بعد از محکومیت محمدرضا رحیمی و مسئله پول کثیفی که وزیر کشور مطرح کردند انگشت اشاره و اتهام به سمت نیروهای اصولگرا نشانه گرفته شد برای نمونه حجت الاسلام اشرفی اصفهانی رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌ جمهوری گفت: سال ۹۴ به دلیل برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات خبرگان رهبری سال مهمی است بنابراین دولت در سال آینده افشاگری خواهد کرد اگر دولت این طرف سال(۹۳) افشاگری کند، مطالب برای سال ۹۴ کهنه خواهد شد!

وی در پاسخ به این پرسش که یعنی دولت می‌خواهد افشاگری کند تا نگذارد برخی جریانات وارد انتخابات شوند،‌ گفت: بله؛ دولت می‌خواهد دیرتر معرفی کند تا مردم حضور ذهن داشته باشند و بدانند چه کسانی این کارها را انجام داده‌اند.

پر واضح است که در سال آینده و با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات مجلس شورا و خبرگان باید بیشتر منتظر اظهار نظرهای واهی بدون مدرک،  تهمت‌ها و بداخلاقی های تبلیغاتی بود اظهاراتی که فقط در بازی سیاسی کاربرد دارد و لاغیر.

همچنین ترکان، مشاور ارشد رئیس جمهور در  اظهارات سیاسی گفت: عده‌ای می‌خواهند در سال ۹۴ با پول‌های کثیف وارد بازی سیاسی شوند. ما سکوت نخواهیم کرد و سال ۹۴، سال افشای آنهاست. در حالی که اگر مدرک مستدلی در این زمینه وجود دارد بایستی جهت پیگیری به قوه قضائیه داده شود.

البته از پیش معلوم است که بعضی از تندروهای جناح اصلاح طلب با گمان عدم اقبال مردم این شائبه را القا می کنند که اگر کسی غیر از  اصلاح طلبان در انتخابات پیروز شود، یا با تقلب یا با پول کثیف بوده است!  

علی ایحال ملت آگاه ایران همچون همیشه هوشیارانه تمامی رخدادهای سیاسی را رصد کرده و در انطباق تصمیم خود با منویات رهبر معظم انقلاب، کاری خواهند کرد که محاسبات و معادلات جریانات سیاسی مسئله دار، برهم خورده و همه آنها انگشت حیرت به دهان خواهند برد که چرا تاکنون این ملت را نشناخته اند. بعون الله و فضله

نویسنده رادکانا: مسلم رستمانی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.