1394-04-14 05:09
1409
0
17112
يادداشتي به قلم اسماعيل تيموري:

از ارزش حجاب تا استفاده ابزاری از آن ؟!

اسماعیل تیموری فعال فرهنگي و اجتماعي استان گلستان نوشت:متاسفانه در حال حاضر در جامعه اسلامی شاهد بداخلاقی های فراوانی در خصوص حجاب و بخصوص چادر که حجاب کامل و ارزشی محسوب می شود صورت می گیرد.

به گزارش گلستان ما ؛ اسماعيل تيموري يكي از فعالين فرهنگي و اجتماعي استان گلستان طي يادداشتي نوشت: شهید مطهری در مسئله حجاب می‏ نویسد:َ "وقتی زن پوشیده و سنگین از خانه بیرون رود و جانب عفاف و پاکدامنی را رعایت کند افراد فاسد و مزاحم جرأت نمی‏کنند متعرّض آنها شوند".

قرآن کریم موضوع حجاب و پوشش زنان را در آیات متعددی مورد تاکید قرار داده است : در آیه 60 سوره نور می‌فرماید که زن‌ها عفاف داشته باشند و خود را در دسترس دیگران قرار ندهند، چرا که برای آن‌ها بهتر است و همچنین در آیه 52 سوره احزاب می‌فرماید که در پوشش بودن و خود نمایی نکردن زن‌ها در جامعه برای قلب آن‌ها و قلب مردان جامعه بهتر است.

همچنین در آيه‌ي 59 سوره‌ي احزاب،  خداوند خطاب به پیامبر می فرماید:

يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً؛

اي پيغمبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خويشتن را با چادر خود فرو پوشند، که اين کار براي اين که آنها به عفت و حريت شناخته شوند تا از تعرض و جسارت هوسرانان آزار نکشند؛ بر آنان بسيار بهتر است و خدا در حق خلق آمرزنده و مهربان است.

با این وجود متاسفانه در حال حاضر در جامعه اسلامی شاهد بداخلاقی های فراوانی در خصوص حجاب و بخصوص چادر که حجاب کامل و ارزشی محسوب می شود صورت می گیرد.

در صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران  که خود از اصلی ترین مرجع فرهنگ سازی در جامعه است کمتر به این مقوله توجه می شود ، مثلا  از چادربه عنوان  ابزاری جهت حضور مجریان در برنامه های تلویزیونی  استفاده می شود و همچنین در برخی از فیلمها و سریالهای تلویزیونی بانوانی که در نقشهای مثبت نقش ایفا می کنند با ظاهری آرایش کرده و پوشش نامناسب در فیلم حاضر و در نقشهای منفی و بخصوص بانوان زندانی از چادر استفاده می شود ، البته این یک بعد از این موضوع بوده که شاید به دست مسئولین بخصوص کارگردانان و فیلمسازان محترم قابل حل باشد.

ولی در  بعد دیگر بی احترامی به حجاب بخصوص چادر که در جامعه متاسفانه و ادارات ،دانشگاهها و فضاهای فرهنگی و علمی شاهد آن هستیم ، حضور برخی از کارکنان ، اساتید و بانوان محترم با حجابی کامل  بخصوص چادر در محل کار خود می باشد ولی متاسفانه در فضای جامعه و در بین مردم با ظاهری عجیب و بسیار متفاوت از ظاهر محل کار خود حاظر می شوند.

فلذا تاثیر بسیار بد این موضوع بسیار فراتر از مبحث صدا و سیما بوده و این دو رویی از این عزیزان اثرات منفی در ذهن دختران و خانواده های محترم گذاشته و یک بی اهمیتی در خصوص حجاب در بین خانواده ها ایجاد  و بی اعتمادی فراوانی را به مسئولین و مدیران  را ایجاد خواهد کرد. لذا از مسئولین ، مدیران فرهنگی ، نهادهای ذیربط ، نمایندگان محترم کمیسیون فرهنگی مجلس و ... انتظار می رود  وقت بیشتری را در مبحث حجاب و استفاده درست آن در جامعه بگذارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.