1394-04-05 10:12
1344
0
16657
به قلم یک معلم:

آیا وزارت آموزش و پرورش نیاز به یک وزیر شومن (shwman) دارد؟

مشکلات آموزش و پرورش و مطالبات معلمان را به گوش دولت و مجلس  برساند. اما صد افسوس ، که این بار نیز وزیر مثل گذشته از این فرصت مهم استفاده نکرد و با صحبت اندک خود روزه سکوت گرفت و بهترین موقعیت دفاع از فرهنگیان را از دست داد.

به گزارش گلستان ما ؛ بالاخره بعد از گذشت یکسال از اولین زمزمه های استیضاح وزیر آموزش و پرورش و دریافت دو کارت زرد از طرف نمایندگان مجلس و برگزاری جلسات غیرعلنی و طرح پرسش های متعدد و تحصن های فرهنگیان در سراسر کشور جلسه استیضاح با حضور نمایندگان موافق و مخالف برگزار گردید.گذشته از این که آیا این استیضاح به صلاح بود یا نه! نکات ذیل مطرح می گردد.

1-شاید این استیضاح فرصت بسیار مغتنمی هم برای نمایندگان ملت بود. که به خواسته های تعداد کثیری از موکلین خود یعنی معلمان جواب مثبت دهند و با طرح موضوع در جلسه علنی مجلس از خواسته های به حق فرهنگیان دفاع نمایند.

و هم برای وزیر آموزش و پرورش که:

اولا: اندکی به خودش آید و قیاسی بین خود و دیگر وزاری کابینه به ویژه وزیر بهداشت  انجام دهد.

ثانیا: مشکلات آموزش و پرورش و مطالبات معلمان را به گوش دولت و مجلس  برساند. اما صد افسوس ، که این بار نیز وزیر مثل گذشته از این فرصت مهم استفاده نکرد و با صحبت اندک خود روزه سکوت گرفت و بهترین موقعیت دفاع از فرهنگیان را از دست داد.

2-در جریان استیضاح معمولا موافقان تلاش داشتند تا هدف اصلی استیضاح را مطالبات فرهنگیان مطرح کنند و دائما نیز تکرار می کردند که این استیضاح سیاسی نیست.

در مقابل مخالفان نیز سعی می کردند ریشه مشکلات را در جای دیگر جستجو کنند و استیضاح وزیر را در این موقعیت زمانی به صلاح آموزش و پرورش نمی دانستند. بطوریکه  یکی از نمایندگان محترم در دفاع از وزیر عنوان نمود. وزیر آموزش و پرورش شومن(showman) نیست !

اولا: چرا شرایط جامعه باید طوری شکل بگیرد که مجلس برای اجرای حق قانونی خودش در منگنه باشد.

- مگر استیضاح حق مجلس نیست؟

- مگر استیضاح وزیر آموزش و پرورش دفاع از مطالبات فرهنگیان  و منزلت از دست رفته آنها نبود.؟

- مگر همه معلمان خواستار برکناری وزیر نبودند؟

ثانیا:چرا نماینده محترم مجلس برای اثبات صداقت وزیر آموزش و پرورش از اصطلاح شومن(عوام فریب)استفاده می کند؟

- آیا وزیر بهداشت که تلاش گسترده ای را در جهت دفاع از وزارت خانه خود می نماید شومن است؟

- آیا وزیر قبلی آموزش و پرورش که تلاش گسترده ای را در جهت تامین معیشت فرهنگیان انجام داد عوام فریب بود؟

چگونه آقای علی اصغر فانی در سیاه نمایی عملکرد قبلی ها زبان گویایی دارد اما در دفاع از حقوق معلمان  چون عوام فریب نیست صحبتی نمی کند؟

3-عدم رای به استیضاح نشان داد که مجلس در دفاع از حق فرهنگیان سیاسی عمل نمی کند. و از طرفی فرصت دیگری به وزیر آموزش و پرورش داده شد تا به جای گسترش حلقه مشاورانش و نشست با اعضای صنف منحله فرهنگیان  و تبدیل آموزش و پرورش به یک بنگاه سیاسی به فکر معیشت فرهنگیان باشد. چرا که رای اعتماد فرهنگیان  برای وزیر آموزش و پرورش مهمتر از رای  اعتماد نمایندگان مجلس است.

نویسنده: یک معلم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.