1393-12-04 14:07
2730
0
10937
به قلم محمدباقر شریفی پاسندی؛

آمار قشنگ اقتصادی نه! اقتصاد مقاومتی قشنگ می خواهیم

جا دارد که در راستای فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) مبنی بر توجه به درون و اقتصاد مقاومتی، دولت محترم به این امر مهم توجه بیش از پیش نماید که راه حل بسیاری از مشکلات خواهد بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از «دانشجو سلام»؛ امروزه مشکلات فراوانی در کشور عزیز ما ایران اسلامی وجود دارد که البته  پیشرفت ها، رشد و توسعه هایی داشتیم که نباید چشم پوشی کرده و به سادگی از کنار آن عبور نماییم.

بی شک دولت های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقاط ضعف و مثبت هایی داشته و دارند.حال در وضعیتی قرار داریم که مشکلات اقتصادی فراوان شده است و اولویت اصلی و اول دولت که از سخنرانی ها و موضع گیری های مسئولین اجرایی استنتاج می شود، به امر اقتصادی اختصاص یافته است.

رئیس محترم جمهور جناب آقای حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در اجلاس اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه ای به کاهش تورم از 40 درصد به زیر 16 درصد توسط دولت تدبیر وامید اشاره نمودند و این کار دولت را شبیه معجزه دانستند!!!

ابهامات و شبهاتی باتوجه به این صحبت ها مطرح می شود که از جمله ی آن این است که آقای رئیس جمهور محترم ضمن تشکر بابت اهتمام شما جهت احکام اقتصاد مقاومتی ولی مبادا تعریف خودتان از این اقدامات و استفاده از لفظ معجزه باعث سرخوشی و غرور شود و از طرفی فرصت اظهار نظر را از مردم بگیرد و باعث شود اگر شخص و نهادی انتقاد نموده در عوض آنکه آن را به فال نیک بگیریم  به حساب موضعی غرض ورزانه و خصومتی بگذاریم.

ورای این موضوع ومسائل، یکی از نکات مهم آن است که آماری را که ارائه می دهیم تا چه اندازه مورد وثوق است؟ البته این سوال با همان استدلالی مطرح می شود که همفکران و هم جناحی های مرتبط و نزدیک با دولت در مناظره سال 88 توسط یکی از سران فتنه آماری غیر کارشناسانه و تقلبی را ارائه دادند و به رئیس جمهور وقت آقای دکتر محمود احمدی نژاد لفظ دروغگو نسبت داده و موجی علیه ایشان در سراسر کشور ایجاد نمودند.

با توجه به این مسائل آیا ضرورت تغییر و تحول اساسی بویژه پرهیز از سیاسی و جناحی بازی در سازمان آمار لازم نمی باشد؟

اما نکته ی مهم آن است که سیاست دولت تدبیر و امید در تمامی وزارت خانه ها معطوف به مذاکرات هسته ای با 5+1 شده است که این توجه بیش از حد به این مسئله باعث فراموشی و غفلت مسئولین بخش های مختلف از کارهای اصلی خود شده است.

جا دارد که در راستای فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) مبنی بر توجه به درون و اقتصاد مقاومتی، دولت محترم به این امر مهم توجه بیش از پیش نماید که راه حل بسیاری از مشکلات خواهد بود.

البته ما به هیچ وجه نمی گوییم که با دنیا تعامل نداشته باشیم، بلکه منظور و هدف اصلی ما آن است که توجه به خارج باعث غفلت و عدم توجه به درون و نیروهای داخلی نشود ضمنا یکی از اهداف دیپلماسی نظام  مقدس ما تعامل با تمام دنیا می باشد بجز رژیم صهیونیستی و آمریکا چرا که دولت آمریکا بارها و در موارد مختلف خصومت و دشمنی خود را به ملت بزرگ ایران اثبات نموده است و درباره ی رژیم صهیونیستی هم که جای هیچ بحثی نیست.

یادداشت به قلم محمدباقر شریفی پاسندی قائم مقام دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.