1394-03-13 07:44
1701
2
15617
به قلم مسلم رستمانی:

آقایان ، آدم هوشیار دو بار از یک سوراخ گزیده نمی شود!

پر واضح است که مردم هوشیار ما این بار با درایت و با مشاهده نابسامانی های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و مخصوصا نارسایی های اقتصادی صحنه ای متفاوت را رقم خواهند زد و بر اساس مثل “آدم هوشیار دو بار از یک سوراخ گزیده نمی شود” میدان تقنین و اجرا را به اهلشان خواهند سپرد آن وقت آیا حضرات بر عهد خود در برسمیت شناختن و احترام به آرا و نظرات مردم پای بند خواهند بود ؟

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، از رئیس جمهور گرفته تا رئیس مجلس و وزیر کشور و زید و امر همه این روزها تمامی هم خود را صرف اظهار صیانت ار آرای مردم می کنند آنها آنچنان با قاطعیت از این موضوع سخن می گویند که پنداری قرار هست همه امور کشور به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل در آیند تا حضرات با فراغ بال یک رویداد منحصر به دوران را از میان حوادث و اتفاقات برنامه ریزی شده به سلامت عبور داده و مجلسین شورا و خبرگان را به اهل بسپارند!

یک پیش زمینه ذهنی این گونه می نمایاند که اگر پیرامون یک رویداد پیش رو بیش از اندازه مانور داده شود یحتمل قرار است اتفاقاتی بیفتد که خوشایند مانور دهنگان نباشد.

این مقدمه بر آن نگاشتم تا تحلیلی داشته باشیم بر اظهارات مشارالیها که این روزها به یاری انتخابات اسفندماه برخاسته و قرار است شش دانگ حواسشان معطوف به صیانت از آرای مردم باشد که صد البته این اظهارات مایه دلگرمی قاطبه ملت می باشد که مطمئن باشند دست اندرکاران مربوطه از امانتی که به آنان می سپارند حراست خواهند کرد. اما این سئوال نیز به ذهن متبادر می شود که با وجود سازوکارهای مختلف قانونی که احتمال تقلب در انتخابات را بعضا به صفر می رساند چرا با اظهارات مستمر، شائبه ذهنی امکان تقلب را اشاعه می کنند؟

کتمان نمی کنیم که امکان تخلف به انحاء محدود یا گسترده در فرایند انتخابات اعم از نوع تبلیغات و اعمال نفوذ به طروق اغواگرانه و زرق و برق های تبلیغاتی و هزینه های نجومی و وعده های غیر قانونی و…… وجود دارد اما تمامی این موارد در چارچوب و راهکارهای قانونی هم قابل پیش بینی و هم قابل جلوگیری است البته هر کدام از مسیر خاص خودش.

از حضرات مسئولی که این همه انرژی را پس انداز کردند تا در روز رای صرف صیانت از امانت مردم کنند می پرسم اگر همه موارد همانگونه که می خواهید بر وفق مراد بود ولی عده ای محدود یا جریاناتی معلوم نتیجه را برنتابیدند و تمکین نکردند و بعضا تمرد کردند (نظیر آن چه که در فتنه 88 صورت گرفت) چه می کنید؟

گرچه در جریان فتنه 88 همین افراد که بعضا در جایگاه قانونی قرار داشتند چندین گام از مردم عقب تر بودند و لاجرم برای عقب نماندن از قافله مردم با کمال احتیاط قدم هایی نه چندان استوار برداشتند که البته همین مقدار هم برای آنها کفایت می کند.

حتما ذکر این نکته نیز ضروری است که جریانات همسو و همسود با بعضی از این حضرات تلاش های مذبوحانه ای در خصوص رفع حصر از سردمداران فتنه می کنند یعنی همان جریاناتی که آرای قانونی مردم را بر نتابیدند و تحت تعالیم تئوری پردازان انقلابات مخملین در کف خیابان ها، انقلاب اسلامی را به چالش کشاندند!

پر واضح است که مردم هوشیار ما این بار با درایت و با مشاهده نابسامانی های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و مخصوصا نارسایی های اقتصادی صحنه ای متفاوت را رقم خواهند زد و بر اساس مثل “آدم هوشیار دو بار از یک سوراخ گزیده نمی شود” میدان تقنین و اجرا را به اهلشان خواهند سپرد آن وقت  آیا حضرات بر عهد خود در برسمیت شناختن و احترام به آرا و نظرات مردم پای بند خواهند بود ؟

نویسنده: مسلم رستمانی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مقدم

فكر مي كنم همين چهارسال براي اصلاخ طلبها كافي باشه اونا امتحانشان را فبلا ها داده بودند . حضور شان در امور اجرايي مملكت را از نظر فرهنگي عقب انداخت آزادي هاي تعريف نشده و غير متعارف بي حجابي فروپاشيدن خانواده ها زير سئوال بردن مباني ديني . باج دهي به غرب آوردن فتنه گران به صحنه و...... از دستاوردهاي شوم اصلاح طلبان بود كه در اين دوره ديگز مردم اجازه نخواهند داد

0
0
پاسخ
1394-03-13 12:32
محمديان

مردم اين بار هوشيارتر عمل خواهند كرد . آزموده را آزمودن خطاست . اصلاح طلبان هنجار شكن بايد بدست مردم به حاشيه بروند .

0
0
پاسخ
1394-03-14 05:35

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.