1394-03-24 20:10
1558
5
16139
یادداشتی به قلم علیرضا فرساد:

آقای رییس جمهور مگر قبل از این در کشور قانون اجرا نمی شد که با حضور شما بازگردد

جناب آقای رییس جمهور مگر قبل از این در کشور قانون اجرا نمیشد که با حضور شما بازگردد/با قبول پورتوکول هسته ای به خودی خود دسترسی بازرسان آژانس افزایش می یابد.

به گزارش گلستان ما ؛ علیرضا فرساد در رابطه با نشست خبری رییس جمهور در عصر روز شنبه در یادداشتی گفت: مطالب مطرح شده از سوی جناب آقای دکتر روحانی بیشتر تبلیغاتی است و شعارگونه است.احساس میکنم صحبت های دکتر روحانی بیشتر فضای بی اعتمادی به نظام را افزایش میدهد تا فضای اعتماد سازی به نظام جمهوری اسلامی را.در این یادداشت مطالب را به دو بخش تقسیم خواهیم کرد,بخش اول صحبت های عمومی دکتر روحانی و بخش دوم صحبت های مرتبط با امر هسته ای و پورتوکول الحاقی ایشان.

رییس جمهور در صحبت های خود گفتند رای به اعتدال و تدبیر و امید یعنی بازگشت به قانون؛جناب آقای دکتر روحانی مگر قبل از این قانون در جمهوری اسلامی حاکم نبوده است که امروز با حضور شما بخواهد بازگردد,الحمدلله همیشه در جمهوری اسلامی قانون برقرار بوده است و از این پس هم خواهد بود و محور بودن قانون در همه امور نظام به دلیل تغییر دولت ها نیست بلکه به دلیل نگاه قانون مدارانه مقام عظمای ولایت است.این را بدانید که اینگونه صحبت ها حس بی اعتمادی مردم به نظام را افزایش خواهد داد نه حس اعتماد سازی به نظام را.

ایشان در ادامه صحبت های خود گفتند مردم میخواستند یک شرایط ثبات و آرامش در جامعه و اقتصاد آنها و در بازارهای مختلف اقتصادی حاکم شود.جناب دکتر روحانی بد نیست نگاهی به فعالیت های دولت خود از آغاز تا به امروز بیاندازید که چقدر آرامش را به مردم برگردانده است و اقتصاد کشور احیاء شده است.دولت بجای بکارگیری طرح اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مردم محور و درونی کشور حتی آب خوردن مردم را به مذاکرات و تحریم ها گره زده است.همه حوزه های اقتصادی کشور را وابسته به مذاکرات کرده اند و بذر سستی و ضعف را با این عمل در دل فعالان اقتصادی و صاحبان سرمایه و تولید کنندگان جمهوری اسلامی کاشته میشود که اگر این مذاکرات به جمع بندی نرسد فاتحه اقتصاد کشور خوانده است.

لازم میدانم قطع یارانه ها و سهمیه بنزین و افزایش 35 درصدی قیمت تره بار و... را در همین هفته خدمت شما یاد آور شوم.بماند که سخنگوی دولتی که مدعی راستگویی است ایامی قبل در رسانه ها گفت دولت قصد گران کردن بنزین را ندارد و بنزین گران شد.

جناب آقای دکتر روحانی فرمودند:فضا در این دو سال فضای آرامتری برای گفت و گو بوده است.باید به ایشان عرض شود که اصلا در این دو سال چه گفت و گویی بوده است که آرام باشد یا شلوغ.البته قطعا هر عاقلی میداند که گفت و گوی آرام تعریف دارد که بی تردید تعریف آن بی سواد,اقلیت,بی عقل,تندرو,متوهم و افراطی خواندن منتقد نیست.حال شما کدام گفت و گوی آرام را فرمودید برای ما جالب است.ایشان در سخنرانی خود فرمودند:ما به دنبال عملی کردن وعده هایمان هستیم,ای کاش میفرمودید در این دو سال کدام وعده دولت عملی شده است تا ما هم مقداری دغدغه هایمان کم شود.

آیا در مذاکرات اخیر عزت ملی کشور افزوده شده یا کاهش یافته است که شما فرمودید که شما میخواستید عزت ملی را با موقعیت صحیح و در خور این ملت در سطح جهانی و روابط بین المللی توام شود.آیا شما عزت ملی را در تهدید ها و درخواست های پوچ و تحقیر آمیز ملت ایران توسط دشمن میدانید.آیا شما عزت ملی را در مذاکره در شبح تهدید میدانید که مقام معظم رهبری فرمودند با آن موافق نیستم؟

جناب آقای دکتر روحانی مثل اینکه فراموش کرده اند که مقام معظم رهبری فرمودند ما هنوز چیزی به دست نیاوردیم و اتفاقی نیافتاده است که میگویند:با آینده کار ندارم و آنچه به دست آورده ایم یک پیروزی بزرگ است.آیا این چنین صحبتی سیاه نمایی نیست؟

حال از تحلیل و پاسخگویی باقی صحبت های دکتر روحانی میگذریم و به بخش دوم صحبت های ایشان که مرتبط با مسئله هسته ای و پذیرفتن پورتوکول الحاقی است میپردازیم.جناب روحانی شما فرمودید که پورتوکول الحاقی را بسیاری از کشورها امضاء کرده اند و معلوم است چیز بدی نیست که کشورها مرتب امضایش میکنند.عجیب بود این صحبت را از شما که ریاست قوه مجریه کشور هستید بشنویم.

پورتوکول الحاقی به خودی خود دسترسی به مراکز هسته ای و غیر هسته ای کشورها را برای غربی ها و بازرسان آژانس فراهم میکند.بخش هایی از پورتوکول الحاقی مربوط به اطلاعات اجباری است که کشورها با امضاء آن بر اساس قراردادی دو جانبه با آژانس با امضا آن متعهد میشوند که شرایط بازدید از کشورشان را می پذیرند.مسئله امضاء کردن سایر کشورها به پای پورتوکول عادی است زیرا کشوری که اصلا صنعت هسته ای در آن وجود ندارد باید هم به سرعت پورتوکول را امضاء کند.بسیاری از کشورهایی که عضو پورتوکول هستند اصلا صنعت هسته ای در کشور آنها وجود ندارد, و آمریکا نیز پورتوکول را به صورت مشروط پذیرفته است که به شرط لحاظ کردن مسائل امنیتی آمریکا پورتوکول را قبول کرده است.

و کشورهای دیگری مانند چین و رژیم صهیونیستی ,هند و حتی پاکستان فعالیت هایشان را بدون محدودیت انجام میدهند و ساعت به ساعت زرادخانه های شان را گسترش میدهند و برخی دیگر از کشورهایی که صنعت هسته ای پیشرفته ای دارند(مانند:برزیل و آرژانتین)اصلا پورتوکول الحاقی را قبول نکرده اند.

پورتوکول الحاقی به خودی خود به بارزسان آژانس اجازه دسترسی بیشتری خواهد داد و این دسترسی با بی اعتمادی قبلی که از آژانس وجود دارد بی تردید برای کشور هزینه آفرین است.هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها درخواست بازدید از مراکز نظامی را ندهند زیرا و آمانو نیز چند وقت پیش گفته بود ایران با امضاء پورتوکول به خودی خود مجبور است که اجازه بازدید از مراکز نظامی را به ما بدهد زیرا در پورتول قید شده که باید آژانس قانع شود و این قانع شدن میتواند به هر مسئله ای مربوط باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ایوب

اگرقانون حکمفرما بود که اختلاس های چندهزارمیلیاردی رخ نمی دادیک اطفی کن دوست بزرگوار بجای تخریب مقداری درمورداین فسادها تحلیل کن تا متوجه بشی بی قانونی یعنی چه

0
0
پاسخ
1394-03-24 21:10
امیر

این بچه رو کی گفته در مورد هر چیز نظر بده نه سوادش رو داره نه تحلیل درست حسابی این همه اختلاس تو این مملکت شده در دوران احمدی نژاد این همه قانون شکنی ظاهرا ایشون اون زمان هنوز متولد نشده بود آخه سنش خیلی پایین نشون میده

0
0
پاسخ
1394-03-25 06:08
امیر

سلام: پوروتوکول نه عزیزم پروتکلاطفی نه عطفی

0
0
پاسخ
1394-03-25 07:41
محمدی

جناب فرساد تخت گاز گرفتی داری میری هاخدا خبرت بده . ما دوست داریمسلام بر همه عدالت محوران جهان

0
0
پاسخ
1394-03-25 14:42

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.