1396-12-01 14:03
997
0
50705
رییس دامپزشکی گمیشان:

موردی از آنفلانزای فوق حاد پرندگان در گمیشان مشاهده نشده است

رییس دامپزشکی گمیشان گفت: به دلیل وجود تالاب در گمیشان و مهاجرت پرندگان وحشی مرغداران و مردم باید  با راههای پیشگیری از ابتلای پرندگان آشنا و موارد ایمنی را رعایت کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گمیشان، دکتر پژوهنده رییس دامپزشکی شهرستان گمیشان در جلسه آنفلانزای فوق حاد پرندگان شهرستان گفت: خوشبختانه تا به امروز هیج موردی از ابتلا به آنفلانزای فوق حاد در گمیشان مشاهده نشده است .

وی افزود: آنفلوانزا يكي از بيماري هاي خطرناك پرندگان است. عامل اين بيماري ويروس است؛ بنابراين مي تواند به سرعت منتشرشود و پرندگان بسياري را بيمار كند.

رییس دامپزشکی شهرستان گمیشان ادامه داد: ويروس آنفلوانزا انواع مختلفي دارد. بعضي از آنها فقط پرندگان را مبتلا مـي كننـد و بعضي علاوه بر پرندگان، سبب بيماري انسان هم مي شوند.

پژوهنده در ادامه گفت: بـه ايـن دليـل اسـت كـه آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان به عنوان بيماري مشترك ميان انسـان و حيـوان شـناخته شده و مبارزه با آن در دنيا بسيار مورد توجه قرار گرفته است.

1u

رییس دامپزشکی گمیشان گفت: تمام پرندگان نسبت به ويروس آنفلوانزا حساس هستند؛ اما مرغ، خروس، كبوتر، بوقلمون، شترمرغ، قرقاول،كبك، اُردك، بلدرچين و پرندگان زينتي مانند طوطي، مينا، و سهره از بقيه حساسترند و در اين ميان حساسيت بوقلمون از همه بيشتر است. خوك و انسان هم از جمله ميزبانهاي ويروس آنفلوانزا هستند.

گمیشان از لحاظ آموزش موارد پیشگیری از آنفلانزا رتبه اول استان را به خود اختصاص داد 

رئیس دامپزکی شهرستان با اعلام خبر فوق گفت: شبکه دامپزشکی با ارائه آموزش های لازم از طریق برگزاری کلاس ها، نصب بنر و اجرای تئاتر برای کودکان و  استفاده از فضاهای اطلاع رسانی دیگر مردم شهرستان را آموزش داد.

وی در پایان گفت: مردم باید از تماس مستقیم با پرندگان و در آغوش گرفتن آنها پرهیز کنند و از خرید مرغ زنده خودداری کنند و برای پر کندن مرغ های خود حتما آنها را در داخل آبجوش انداخته و با دستکش اقدام به این کار کنند.

2u

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.