1393-05-30 10:28
2112
0
1425
در همايش نخبگان و توسعه گميشان مطرح شد :

اگر در گميشان منطقه آزاد ايجاد شود ، دوبي دوم خواهد شد !

ولي پور يكي صاحب نظران تركمن گفت : با توجه به مرزي بودن گميشان و سرمايه هاي شهرستان نظير صنايع دستي ، ماهي و ميگو و ... ، اگر در گميشان منطقه آزاد ايجاد شود اينجا دوبي دوم خواهد شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گميشان ، نخبگان و صاحب نظران نكاتي را در جلسه همايش نخبگان و توسعه گميش تپه كه روز گذشته با حضور نخبگان و سرمايه گذاران گميشاني الاصلي كه به دليل نبود فرصت ، امكانات و دلايل ديگر امروزه در ديگر نقاط كشور زندگي و سرمايه گذاري كردند بيان كردند كه شنيدن آن براي بسياري از ما واجب است.

دكتر غيادي ، كه سالها به كار پرورش اسب و تربيت اسب تركمن در منطقه راز و جرگلان خراسان مشغول است علاوه بر توسعه موفق اين حرفه در اين منطقه در روستاي محروم دويدخت كار آموزش بافت فرش ابريشم را به مردم روستا توسط اساتيد مجرب راه اندازي كرده است 

غيادي مي گويد : دويدخت در طول 8 ماه 2 ميليون دلار ارز آوري داشته است و امروزه سفارش 5000 دلار پيش پرداخت در اين روستاي محروم داريم.

غيادي درپايان بيان كرد آمادگي اين را دارد با توجه به پتانسيل گميشان هم در زمينه پرورش اسب و هم آموزش بافت فرشهاي نفيس تركمن در گميشان همكاري كند.

دكتر دشتي كه به مدت 25 سال سابقه كار و پژوهش در كشور آلمان را دارد گفت: آنچه مسلم است رنگ چشم و نژاد آلماني ها موجب پيشرفتشان نيست فرهنگ كار و تلاش براي توسعه و تكيه بر توانمنديهاي دروني اين كشور است كه باعث پيشرفت اين كشور شده و ما بايد ابتدا فرهنگ خود را درست كنيم .

وي ادامه داد: وجود اتاق فكر با حضور نخبگان و سرمايه گذاران مي تواند نقطه شروعي براي پيشرفت گميشان باشد.

ولي پور يكي ديگر از صاحب نظران تركمن گفت : با توجه به مرزي بودن گميشان و سرمايه هاي شهرستان نظير صنايع دستي ، ماهي و ميگو و ... ، اگر در گميشان منطقه آزاد ايجاد شود اينجا دوبي دوم خواهد شد.

يك سرمايه گذار كهنه كارگميشاني كه سالها سابقه سرمايه گذاري در استانهاي مازنداران و گيلان را دارد از پيچ و خم ها و سنگ اندازي برخي مسئولين در جلوي پاي سرمايه گذاران گله كرد و گفت: در مازندران وقتي به دنبال كار اقتصادي و سرمايه گذاري مي روم مستقيما مسئول اداره با گوشي من تماس مي گيرد و پي گير مي شود ولي متاسفانه در گلستان همكاري لازم نيست و من براي یک مجوز مرغداري در منطقه گميشان 1/5 سال دوندگي كردم.

وي تاكيد كرد : نبايد مسئولين بالا دست رفتاري داشته باشند كه سرمايه گذار را بي انگيزه و فراري دهند.

يكي ديگر از نخبگان گفت: در كرمانشاه نمايندگاني كه صد درصد از نظر سياسي در جناح مختلف هستند وقتي پاي منافع استانشان در ميان مي آيد همه يكي و يكصدا مي شوند نتيجه اين مي شود كه در دو استان به فاصله 60 كيلومتر مجوز احداث دو فرودگاه را مي گيرند .

وي همدلي و اتحاد مسئولين در پيشرفت منطقه را عامل مهم پيشرفت دانست.

مطالب مرتبط :

همايش نخبگان و توسعه گميش تپه برگزار شد + تصاوير

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.