1397-12-13 16:02
1438
0
61656
گزارش؛

از فرا رسیدن عید نوروز تا پرداخت‌نشدن 5 ماه حقوق پرسنل شهرداری گمیشان/ تا پایان سال جاری حقوق کارکنان شهرداری پرداخت می‌شود

کمتر از یک ماه به فرا رسیدن ایام نوروز باستانی باقی مانده است و کودکان این خطه سرسبز شمالی خوشحال و خندان همراه با پدر و مادرشان منتظر خرید لباس و کفش نو هستند اما در این میان پدرانی هستند که پنج ماه نتوانستند حقوق خود را دریافت کنند و در حالی که ایام نوروز نزدیک است باید شرمنده خانواده خود باشند.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، همه ساله با فرا رسیدن ایام نوروز جشن و سرور و شادمانی در فضای شهر آکنده می‌شد و پدرها و مادران این مرز و بوم برای شگون و لبخند شادمانی کودکان خود برای خرید لباس و کفش نو به بازار می‌روند.

با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز متاسفانه شاهد این هستیم که پرسنل خدوم و زحمت‌کش شهرداری گمیشان به مدت پنج ماه موفق به دریافت حقوق خود نشدند و اکنون که پایان سال است با دستان خالی به استقبال سال نو می‌روند.

* تا کی پیش زن و بچه‌هایمان شرمنده باشیم/ وقتی از سر کار برمی‌گردم؛ بچه کوچکم به من می‌گوید بابا حقوق گرفتی؟

یکی از کارکنان شهرداری گمیشان در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: من یکی از کارکنان شهرداری گمیش‌تپه هستم و اکنون 6 ماه است که حقوق نگرفتم و بیمه ما نیز پرداخت نشده است مسؤولان کمی به فکر ما باشند.

یکی دیگر از کارمندان شهرداری گمیشان با ابراز گلایه از دریافت نکردن حقوق خود در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: می‌خواهم بدانم واقعا دولت به شهرداری گمیشان بودجه نمی‌دهد و اگر می‌دهد این پول‌ها کجا می‌رود چرا مسؤولان رسیدگی نمی‌کنند؟ چرا ماه‌ها حقوق کارکنان را نمی‌توانند بدهند مگر ما خانواده نداریم آخر تا کی پیش زن و بچه‌هایمان شرمنده باشیم که حتی پول نان شب را هم نداشته باشیم.

این کارمند شهرداری ادامه داد: وقتی از سر کار برمی‌گردم؛ بچه کوچکم به من می‌گوید بابا حقوق گرفتی، بابا چی آوردی برام مگه کار نمی‌کنی که همش دست‌خالی می‌آیی خانه؛ نمی‌دانم به این کودک چه جوابی بدهم.

در این زمینه گفت و گویی با ایری شهردار گمیشان و خلیلی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گلستان صورت گرفت که در ادامه می‌خوانیم.

*پرسنل شهرداری گمیشان پنج ماه حقوق نگرفتند/ تا پایان سال جاری مشکل مطالبات کارکنان شهرداری گمیشان مرتفع می‌شود

شهردار گمیشان در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان تصریح کرد: تا پایان سال جاری عملیات عمرانی از جمله رنگ‌آمیزی بلوارها، لایروبی ورودی پل‌ها، کاشت گل‌های فصلی و چمن‌کاری، روکش آسفالت‌ها در قسمت‌های ورودی شهر در گمیشان اجرایی می‌شود و همچنین المان‌های شهری که متناسب با عید باستانی نوروز امسال باشد را نیز در دستور کار خود قرار دادیم.

ایری درخصوص پرداخت نشدن معوقات پرسنل شهرداری گمیشان ابراز کرد: نیروهای خدوم پرسنل شهرداری شهر گمیشان قریب به پنج ماهی است که موفق به دریافت حقوق خود نشدند و به دلیل یکسری ردیف‌های اعتباری که متاسفانه در سال 1397 محقق نشد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه پیگیری‌های بسیاری که از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این زمینه صورت گرفت و قرار شد که حساب نقدینگی به حساب پرسنل شهرداری واریز شود متاسفانه این اتفاق رخ نداد و انشاالله تا پایان سال جاری این مشکل مرتفع خواهد شد.

شهردار گمیشان در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در طول پنج ماهی که حقوق کارکنان شهرداری واریز نشده است مساعدت‌هایی را به کارکنان شهرداری پرداخت کردیم که بتوانند حداقل‌های زندگی خودشان را بگذرانند.

ایری خاطرنشان کرد: قریب به 70 پرسنل در شهرداری گمیشان مشغول به فعالیت هستند که 36 نفر آنها نیروهای خدماتی و 34 نفر نیروهای اداری هستند و اولویت نخست شهرداری گمیشان پرداخت مطالبات حداقلی پرسنل شهرداری است.

*3 هزار و 200 میلیارد تومان از کمک‌های دولت برای کمک به شهرداری‌ها قطع شد

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گلستان درخصوص عدم پرداخت مطالبات کارکنان شهرداری گمیشان اذعان کرد: شهرداری‌ها یک نهاد عمومی غیردولتی است و در این راستا دولت همه ساله مساعدت‌هایی را به شهرداری‌های نوپا و شهرداری‌های محروم که درآمد کافی ندارند، پرداخت می‌کند که متاسفانه در سال جاری 3 هزار و 200 میلیارد تومان از کمک‌های دولت برای کمک به شهرداری‌ها قطع شد و به سمت هدفمندی یارانه‌ها رفت.

خلیلی ابراز کرد: سال‌های گذشته کمک‌هایی را برای شهرداری‌ها توسط دولت صورت می‌گرفت ولی در سال جاری این مساعدت‌ها محقق نشد و متاسفانه این امر سبب شد که اکثر شهرداری‌های کشور از پرداخت مطالبات معوقه‌های کارکنان شهرداری برنیایند و شهر گمیشان نیز از جمله شهرهایی است که با این چالش روبه رو است.

وی تصریح کرد: از جمله وظایف مدیریت شهری، شهردار و اعضای شورا زمانی که بودجه را مصوب می‌کنند این است که اکنون شورای شهر و شهردار پاسخگوی مطالبات بر زمین مانده‌ی پرسنل شهرداری باشد ما همواره تاکیدمان بر این بوده است که ابتدا باید حقوق پرسنل پرداخت شود.

* افزایش تعداد کارکنان شهرداری باعث عدم پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری شد

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گلستان اظهار کرد: یکی از عواملی که سبب می‌شود تا مطالبات پرسنل شهرداری پرداخت نشود متاسفانه افزایش تعداد کارکنان شهرداری است که در سال جاری شاهد افزایش این پرسنل‌ها در شهرداری بودیم و در این زمینه شهرداری و شورای شهر باید در ایجاد درآمد پایدار تدابیری بیاندیشند.

خلیلی افزود: مساعدت‌های دولت به شهرداری‌ها یک وظیفه نیست با توجه به اینکه شهرداری و شورای شهر بر موضوع مطالبات کارکنان شهرداری تدبیری نیاندیشیدند اکنون تعدادی از شهرداری‌ها متکی به مساعدت‌های دولت شدند و در سال جاری که کمک دولت به نوعی قطع شد دچار مشکل شدند.

وی یادآور شد: البته کمک‌های دولت به صورت غیرنقدی به شهرداری‌های زیر 50 هزار نفر جمعیت صورت گرفته است و در حوزه تملک‌دارایی، قیر و غیره انجام گرفت ولی این کمک‌ها به صورت نقدی نبوده است و اکنون برای پرداخت معوقات پرسنل شهرداری با چالش روبه رو هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.