1393-05-27 06:58
2032
0
1220

گفتگویی خواندنی با زائر پیاده طرح بهشت تا بهشت

زائر پیاده بهشت تا بهشت در سفر خود که بیش از ۴ ماه به طول می‌انجامد از استان‌های خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، لرستان و ایلام عبور کرده و به طور متوسط روزانه ۳۰ کیلومتر را طی می‌کند.

به گزارش گلستان ما ، خبرنگار نیلکوه در سفر زائر پیاده بهشت تا بهشت (مشهد تا کربلا) به شهرستان گالیکش با وی گفتگویی انجام داده که نظر شما را به متن این گفتگو که در ذیل آورده شده است جلب میکنیم .

سلام، لطفاً خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید؟

محمدابراهیم خمسه، فرزند امیرعلی، متولد 1358، دیپلمه و شغل آزاد دارم و کارهای تبلیغاتی انجام می‌دهم.

از سفری که در پیش‌گرفته‌اید کمی صحبت کنید؟

این سفر را به لطف خدا از مشهد مقدس و پس از زیارت حرم مطهر آقا علی بن موسی‌الرضا (ع) آغاز و به‌ قصد زیارت حرم مطهر آقا اباعبدالله الحسین (ع) نور دیدگان رسول‌الله (ص) در پیش‌گرفته‌ام و اگر خدا یاری نماید در اربعین حسینی پای در حرم امام حسین (ع) خواهم گذاشت و نائب الزیاره همه هم‌وطنانم خواهم بود.

13 مرداد مصادف با 8 شوال روز تخریب بقاع بقیع این سفر با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات برای ساخت عتبات عالیات آغاز شده است .

در طول سفر چه مسافتی را خواهید پیمود؟

با توجه به برآورد صورت گرفته بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر را با استعانت از سرور و سالار شهیدان و برادرش آقا ابوالفضل العباس (ع) خواهم پیمود انشا الله.

انگیزه و هدف شما از این سفر چیست؟

از لحظه‌ای که عزم این سفر را در سر داشتم دو هدف برای خود تعیین نمودم؛ نخست تحقق در گسترش و توسعه منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ایجاد فضاهای فرهنگی و مذهبی که مصداق بارز آیه " اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولوالامر منکم " است.

دوم رساندن پیام ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور مبنی بر مساعدت مالی ملت ایران جهت بازسازی و توسعه حرم های مطهر نجف، کربلا، سامرا و کاظمین در طول مسیر.

استقبال مردم را در طول مسیر چگونه دیدید؟

الحمدالله از هر شهر و روستایی که گذر کردم مورد لطف و مهمان‌نوازی مردم و مسئولین مربوطه قرار گرفتم و جالب این که علیرغم تاریکی هوا وقتی نزدیک صادق‌آباد شدم با استقبال گرم مردم پرشور این روستا مواجه شدم، واقعاً ممنونم از همه مردم.

در این سفر حامل چه پیام و شعاری هستید؟

هر ایرانی ماهیانه هزار تومان جهت بازسازی و توسعه حرم های مطهر نجف، کربلا، سامرا و کاظمین کمک کند.

آیا تاکنون به‌صورت پیاده سفرکرده‌اید؟

سال 90 به مناسبت واقعه 9 دی از خرم‌آباد مسافت 500 کیلومتری مسیر را طی 8 روز تا تهران طی کردم و خدمت مقام معظم رهبری رسیدم.

تاکنون سفرهای زیارتی به بقاع و امامزادگان استان لرستان داشته‌ام.

آیا برای این سفر تمرین داشته‌اید؟

قبل از این سفر به مدت 4 ماه تمرین داشتم دو ماه آن به‌صورت مداوم و دو ماه دیگر یک روز در میان هر روز بیش از 50 کیلومتر پیاده‌روی کردم.

روزانه چند کیلومتر از مسیر را طی می‌کنید؟

توانایی من 75 کیلومتر پیاده‌روی در روز است اما برای این طرح روزانه 30 کیلومتر پیاده‌روی در نظر گرفته‌شده اما روزانه 55 کیلومتر پیاده‌روی هم داشتم.

ساعت چند پیاده‌روی خودتان را آغاز می‌کنید؟

معمولاً ساعت 5 صبح پیاده‌روی را آغاز می‌کنم و تا اذان ظهر به این کار ادامه می‌دهم و بعد از آن نیز عصر به مدت 3 ساعت پیاده‌روی می‌کنم. ولی در کل به کشش جسمانیم بستگی دارد و برنامه‌ریزی مسیر و ایستگاه‌هایی که قرار است استراحت کنم.

فکر نمی‌کنید استقبال زیاد مردم جلوی پیشروی شما را بگیرد؟

چون این حرکت به خاطر ایجاد فضای فرهنگی و جمع‌آوری نذورات است این دیدارها به اجرای بهتر این طرح کمک خواهد کرد.

چرا استان گلستان را برای مسیر عبوری انتخاب کردید؟

باوجود اینکه انتخاب استان گلستان بیش از 1200 کیلومتر به طی مسیر ما اضافه می‌کرد اما به خاطر تراکم جمعیتی و خونگرمی بیش‌ازحد مردم گلستان باعث شد تا این مسیر را انتخاب کنیم.

کجای این سفر برایی شما شیرین‌تر است؟

پایان سفر که قول داده‌اند اگر انشا الله به‌سلامت برگشتم به‌عنوان خادم افتخاری امام رضا (ع) انتخابم کنند.

سخن پایانی؟

از همه مسلمین و مسلمات این استان ( گلستان) بخصوص اهالی صادق‌آباد به خاطر استقبال گرم و کم نظیرشان تقدیر و تشکر دارم و امیدوارم همه مردم ایران در این امر خیر و خداپسندانه شرکت فعال داشته و از مشارکت همه‌جانبه خود دریغ نفرمایند.

قبول باشد و التماس دعا.

tamaki 1

مصاحبه: بهروز تمکی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.