1393-06-11 14:59
4947
0
2143

گفتگویی جالب با فاطمه پرنیان دختر نینجاکار گرگانی

فاطمه پرنیان دانش آموز نینجاکار گرگانی گفت: به دلیل علاقه بسیار زیاد به ورزشهای رزمی تصمیم گرفتم وارد این عرصه شوم و سبک نینجا را انتخاب کردم.

به گزارش گلستان ما ، فاطمه پرنیان در گفتگو با خبرنگار طوبی گلستان ابتدا در ارتباط با ورزش نینجا این چنین گفت: ورزش نینجا منشا ژاپنی دارد و به فردی اطلاق می شود که در چند رشته رزمی تخصص و مهارت دارد و شخصی خارق العاده است که خود را به هر شکل در می آورد تا کارهایی انجام دهد که هیچکس قادر به انجام آن نیست. این سبک شامل آموزش دفاع شخصی با سلاح و بدون سلاح، مبارزات رینگی، سلاح های سرد ( چوب، نانچیکو، سانچیکو، زنجیر، شمشیر، شوریکن ( ستاره معروف نینجا ) و... البته آموزش های کماندویی از جمله تیراندازی، سوارکاری، کوهنوردی ، صخره نوردی، استتار ، دارت و آکروبات رزمی، جهت شناسی و تقلید صدا از دیگر مراحلی است که یک ورزشکار نینجا باید آموزش ببیند.

نحوه برگزاری رقابت در ورزش نینجا را به چه صورت می بینید؟

مسابقات به صورت بین باشگاهی ، استانی و کشوری برگزار می شود و شامل دو بخش مبارزه (فایت) و هنرهای فردی می باشد و هنرجویان نینجا رنجر می توانند در مسابقات کیک بوکسینگ داخلی و خارجی و همچنین مسابقات جهانی هنرهای فردی شرکت کنند. البته سطح مسابقات بالا است و تمامی هنرجویان در مرحله کشوری با آمادگی زیاد شرکت می کنند.

چه حکم ها ومقام هایی بدست آورده اید؟

مقام اول و سوم سانچیکو در مسابقات کشوری سال 92 – مقام اول سانچیکو و سوم زنجیر در مسابقات استانی سال 1389و چندین مقام کشوری و استانی دیگر نیز در سال های اخیر به دست آورده ام. و همچنین درجه مربی گری را نیز در سبک دفاع شخصی گرفته ام .

دلایل موفقیت خود را چه می دانید ؟

پرنیان اذعان کرد:اول از همه لطف خداوند و توکل بر او، پشتکار، تمرین زیاد، حمایت خانواده، حمایت های مربیان دلسوزی که برای رسیدن من به این درجه بسیار زحمت کشیده اند.

از دیدگاه شما مشکلات و سختی های این ورزش چیست؟

هر ورزشی سختی خود را به همراه دارد اما علاقه فرد سبب این می شود که سختی ها به چشم نمی آید اما چون ورزش پرهزینه ای است انتظار ما از مسئولین استانی این است که اهمیت بیشتری به ورزش نینجا بدهند ازجمله یکی دیگر از مشکلات کمبود مربی بخصوص دربخش بانوان و کمبود تجهیزات لازم است و همچنین چنان که من به تیم ملی دعوت شدم برای مسابقات کشور ترکیه اما به علت نداشتن بودجه کافی و عدم حمایت مالی از طرف مسئولین مربوطه من و تعدادی از دوستانم نتوانستم در این مسابقات شرکت نمایم . حتی در مسابقات کشوری نیز ورزش کاران نینجا و بعضی دیگر از فنون رزمی با هزینه شخص خود اعزام می شوند.

نظر خانواده شما در رابطه اینکه در ورزشی رزمی مشغول فعالیت می کنید چیست؟ 

در نگاه اول همه فکر می کنند دفاع شخصی و سبک نینجا یک ورزش مردانه و خواستار افرادی با روحیه خشن هست اما نگاه خانواده من بعد از حضورم در این ورزش نسبت به این نوع ورزش ها عوض شده است به نظر من ورزش آرامش را برای فرد به آرمغان می آورد. و در حال حاضر خواهر کوچک من نیز علاقمند فعالیت در این نوع سبک شده است.

شیرین ترین و تلخ ترین خاطره ورزشی خود را بیان کنید؟

تمامی خاطراتی که من در ورزش به دست آورده ام همگی شیرین و دلچسب هستند و نمی توانم بین هیچ کدام از خاطرات ام یک مورد را به عنوان شیرین ترین انتخاب نمایم اما در رابطه با تلخ ترین، می توان به نا داوری هایی که درمسابقات اتفاق می افتد اشاره نمود.

توصیه شما به مردم و خصوصا بانوان چیست؟

به عنوان فردی که در عرصه ورزش در حال فعالیت هست به همه بانوان و دختران توصیه می کنم که در هر رشته ای از ورزش که علاقمند هستند فعالیت داشته باشند زیرا ورزش آرامش و امنیت را به همراه می آورد. و اینکه بسیاری از رویاهای فرد در پرتو ورزش به واقعیت تبدیل می شود.

در مقابل این کلمات هرچه به ذهنتان می رسد بگویید.

دفاع شخصی : دفاع در برابر ظلم
بانوان ورزشکار : بی توجهی مسئولین
قهرمانی : رویای کودکی
مربی : دوست
شهرت : افتخار ملی
مادر : دلسوز و مهربان
خانواده : آرامش
نا داوری : حق کشی

سخن پایانی اگر دارید بفرمایید.

نگاه مسئولین نسبت به ورزش و ورزشکاران علی الخصوص بانوان با دیدگاه مثبت و دلسوزانه باشد.

با تشکر از شما به خاطر وقتی که در اختیار ما گذاشتید. موفق و موید باشید.

خواهش میکنم ، منم از شما بابت این گفتگو  تشکر میکنم.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.