1393-09-24 07:04
2696
0
7248

گفتگو با رئیس ایمنی و آتش نشانی گاز گلستان در خصوص راهکارهای مواجهه با نشت گاز و گازگرفتگی

رئیس ایمنی وآتش نشانی گازگلستان گفت:رعایت نکات ایمنی هزینه ای برای مشترکین گرامی بهمراه ندارد و فقط  نیازبه کمی وقت وعنایت هموطنان در رعایت وبکار بستن موارد مورد نظردارد که می توانند با انجام اقداماتی بسیار راحت  رفاه وآسایش خود و خانواده را تامین نمایند.

 
به گزارش گلستان ما، سید جواد میرشاهدهی درمصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی شرکت اقدامات موثر مشترکین عزیز در زمان مواجهه با خطرات ناشی ازگاز بویژه خطرنشت گازوهمچنین گازگرفتگی را تشریح کرد.

وی افزود: گاها مشاهده می شود که مشترکین محترم نسبت به هشدارها و پیامهای ایمنی بی توجه بوده و سهل انگاری این عزیزان خطرات جبران ناپذیری را برای خود و خانواده متحمل می شوند که حتی به مرگ عزیزانشان ختم می گردد.

ایشان درادامه گفت:گازطبیعی گازی است بی‌بو و بی‌رنگ که به صورت ظاهری قابل مشاهده نیست واین شرکت مواد بودارکننده ای را تهیه وبه گاز طبیعی اضافه  میکند که درصورت نشت گاز متوجه بوی گاز وخطر آن می شویم.

 میرشاهدهی مهمترین عواملی که منجربه گازگرفتگی می شود را بی توجهی به دودکشها شامل محکم  نکردن ، مسدود بودن وعدم استفاده ازکلاهک از نوع H واستفاده ازتک شعله جهت گرم کردن اتاق و همچنین عواملی که نشت گاز را به همراه داردعدم نصب بست فلزی وشیلنگهای نامناسب وغیر استاندارد عنوان کرد که بیشترین حوادث را به همراه دارد.
 
وی ادامه داد:گازمنواکسید کربن بسیارسمی بی‌رنگ وبی‌بو که به علت عملکرد نامناسب وسیله‌ی گرمایشی واحتراق حاصل از سوخت ناقص ایجاد می‌شود که اکسیژن موجود در فضا را از بین برده و حتی مقادیر بسیار کم آن نیز برای انسان خطرناک و کشنده است.

رئیس ایمنی وآتش نشانی گازگلستان درخصوص اقدام اولیه درمواجهه با گاز گرفتگی گفت:هنگام مواجهه با شخصی که دچارگازگرفتگی شده فوراً بیمار را به فضایی بازکه اکسیژن بیشتری دارد برده وسپس کمکهای اولیه مورد نظر انجام و سریعاً تحت درمان قرار گیرد. 
 
وی خاطرنشان کرد: اگردرخانه متوجه نشتي گاز شديم بايد با خونسردي با لحاظ نمودن موارد ایمنی اقداماتي زير را انجام داد اگر كنتور برق در فضاي آلوده به گاز قرار نداشته باشد برق را از فيوز اصلي قطع كنيد،فوراً شيراصلي گاز را ببنديد،دروپنجره‌ها را به آرامي باز كنيد، افراد خانواده را از محل آلوده به گازخارج كنيد ،حوله پنبه‌اي که توليد الكتريسيته ساكن نمي نمايد را مرطوب کرده و با تكان دادن آن گاز موجود درآشپزخانه را به بيرون هدايت نمائيد.

سید جواد میرشاهدهی گفت:چنانچه هنگام نشت گازمحل تاريك باشد ، بايد از روشن كردن چـراغ برق يا هر نــوع شعله خودداري گردد براي روشن کردن محل مي‌توان ازچراغ قوه استفاده كرد بطوري كه چراغ قوه را درخارج از فضاي آلوده به گاز روشن  نموده و سپس داخل فضاي تاريک شويد. 

رئیس ایمنی وآتش نشانی گازگلستان درخاتمه اظهارکرد:رعایت نکات ایمنی هزینه ای برای مشترکین گرامی بهمراه ندارد و فقط  نیازبه کمی وقت وعنایت هموطنان در رعایت وبکار بستن موارد مورد نظردارد که می توانند با انجام اقداماتی بسیار راحت  رفاه وآسایش خود و خانواده را تامین نمایند.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.