1393-09-03 15:57
7588
1
6207

گفتگو با جوان رامیانی پرورش دهنده بلدرچین + تصاویر

علاقه و داشتن اطلاعات کافی مهم ترین اصل در آغاز کار پرورش بلدرچین است .

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان ، مهدی سعیدی جوان 29 ساله رامیانی با مدرک کارشناسی در رشته علوم سیاسی مدت یکسال بصورت تفننی به پرورش بلدرچین مشغول می باشد و اکنون با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی شهرستان رامیان در حال گسترش آن می باشد.

وی گفت: حدود یک سال است که بصورت تفننی این کار را شروع کردم و در  ابتدا با 5 الی 6 جوجه  بود که هر هفته به تعداد جوجه ها اضافه می کردم.

سعیدی در پاسخ به این سوال که چطور شد که به این کار روی آوردی ،افزود: با توجه به علاقه ای که در این زمینه داشتم بدنبال جمع آوری اطلاعات بیشتر در پرورش بهتر و گسترش این کار رفتم و از طریق اینترنت اطلاعات لازم را بدست آوردم.

وی در توصیه به افرادیکه بخواهند به این کار روی آورند عنوان کرد: علاقه مهم ترین بخش کار است و سپس آشنایی با کار، اگر علاقه باشد در حین کار با برخورد به کوچکترین مشکل کار را رها نخواهد کرد.

وی ادامه داد: تمامی قفسه ها را خودم و با توجه به استانداردهای لازم ساختم .آبخوری و دان خوری را هم با لوله های پلاستیکی و با کمترین هزینه درست کردم و مدت دوماه ساخت این قفسه ها به طول انجامید.

belder1

این پرورش دهنده بلدرچین بیان کرد: تعداد 4قفسه که در هر طبقه آن 50 جوجه بالغ جای میکیرد.قیمت هرجوجه بالغ 3000تومان ، جوجه 22 روزه 1500 تومان است و قیمت جوجه ها با توجه به نژاد و اندازه آنها متفاوت است.تغذیه هرجوجه در روز 30 گرم دان است و دان نیز کیلویی 1700 تومان می باشد.

وی در خصوص نوع نوع پرورش بلدرچین یادآور شد: نوع تخمی و جوجه های بالغ 20 روزه  را پرورش می دهم . این جوجه ها تا 45 روزگی به مرحله تخمگذاری می رسند و تا دوسال عمر مفید دارند.

وی در خصوص هزینه ای که برای گسترش کار پرداخت کرده، گفت:  مبلغ 6 میلیون تومان از بسیج سازندگی تسهیلات دریافت کرده ام .ولی این مقدار برای این کار کافی نیست .

این جوان پرورش دهنده بلدرچین رامیانی در خصوص معایب و مزایای این کار تصریح کرد:  مهارت  بازاریابی اصلی ترین مرحله  اینکار است همچنین تهیه جوجه سخت است و باید از مرکز استان خریداری شود و در غیر اینصورت باید به استانهای دیگر  رفت.همچنین هزینه وام بسیار کم است.

در صورت موفقیت در کار در آمد خوبی دارد و این کار را تازه شروع کرده ام .

belder2

belder3

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

شرکت بلدرچین آرامش

با سلامدر زمینه پرورش بلدرچین اولین قدم جهت شروع کار بازاریابی می باشد. یعنی ابتدا باید بازار هدف خودتون رو انتخاب کنین و بعد شروع به کار نمایید. خیلی از دوستان در این کار حضور دارن ولی مهمترین اصل در این کار یعنی بازاریابی را مدنظر قرار نداده اند و دومین نکته حضور دلالان قوی در استان که بیشترین سود را از این تولید کنندگان به جیب میزنن. و سومین نکته نبود یک انجمن صنفی قوی در این زمینه بعلت وجود تولیدکنندگان کوچک

0
0
پاسخ
1394-02-09 06:53

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.