1393-05-26 11:57
7428
4
1169
گفتگو با داوطلب رتبه 451 علوم تجربی کنکور سراسری از بندرترکمن؛

پناهی : برای موفقیت در کنکور باید از سال اول شروع کرد، سال آخر معجزه نمیشود

داوطلب رتبه 451 علوم تجربی کنکور سراسری از بندرترکمن گفت : برای موفقیت در کنکور باید از سال اول شروع کرد چون سال آخر معجزه نمیشود.

به گزارش گلستان ما ، درپی موفقیت دانش آموزان بندرترکمن درکنکور سراسری 93 خبرنگارآوای ترکمن برآن شد با یکی از دارندگان رتبه های 3رقمی مصاحبه ای انجام دهد.

*لطفا خودتان را معرفی کنید و اینکه در چه خانواده ای زندگی می کنید؟

نورمحمد پناهی رشته علوم تجربی و دارنده رتبه451 در منطقه 3،پدرم تاجر و مادرم خانه دار است.سال قبل هم در کنکور شرکت کردم اما رتبه 900 را آوردم و چون ظرفیت پزشکی کم بود تصمیم گرفتم دوباره بخوانم تا بتوانم رشته مورد نظرم را بخوانم.

*در کدام مدرسه درس خواندید ؟در فامیل کسی رتبه پایین داشته یا شما این رتبه را دارید؟

در مدرسه کمینه و پیش دانشگاهی دکتر حسابی درس خواندم در فامیل کسی رتبه پایین نداشته،من این رتبه را دارم.

*علت موفقیت خود را در چه می دانید؟

یکسری عوامل در موفقیت نقش دارند آمادگی برای کنکور را نباید سال آخر تحصیلی دانست بلکه با ورود به دبیرستان باید برنامه ریزی را آغاز کرد و همراهی و تشویق پدر و مادر در این زمینه تعیین کننده است .

*از چه زمانی به طور جدی درس خواندن برای کنکور را شروع کردید؟

از سال سوم به طور جدی شروع کردم. با تست زدن زیاد و همراهی و حمایت دبیران،اعتقاد دارم یک تست خوب زدن بهتر از 100تا تست زدن الکی است

*به طور میانگین چند ساعت در روز مطالعه داشتید و روش درس خواندن شما چگونه بود؟

به طور میانگین روزی 7 الی 8ساعت در س می خواندم برای درس خواندن ابتدا مبحث به مبحث روزنامه وار می خواندم بعد زیر نکات کلیدی خط می کشیدم و کل اون مطلب را هضم می کردم. در ادامه با جزوه کتاب و تست زدن و خواندن توضیحات همراه بود .

*پیش بینی شما از رتبه خودچند بود؟

2 روز قبل اعلام نتایج رتبه 439 را یادداشت کرده بودم که بالاخره451شد.

*خانواده چقدر در موفقیت شما نقش داشت؟

خانواده نقش زیادی داره به خصوص بعد روانی کنکور بیشتر اهمیت داره چون کنکورفقط بعد علمی ماجرا نیست به خصوص فصل بهارو نوروز که آدم بیشتر متمایل به خواب میشه به خاطرتغییرات فصلی لذا خانواده می تواند با روحیه وتلاش مضاعف امید وانگیزه برای مطالعه بدهد.

*درباره آینده شغلی تان فکر کرده اید؟دوست دارید کدام دانشگاه تحصیل کنید؟

دوست دارم در رشته پزشکی با تخصص مغز یا قلب تحصیل کنم .علاقه مندم دانشگاه بابل تحصیل کنم .یک نکته مهم اینکه سهمیه پذیرش را در پزشکی امسال کم کردن واین مطلب را در رسانه ها انعکاس ندادن ، متعجم هرسال 70 الی80تا سهمیه کم می کنند اما در رسانه ها بازتاب نمی دهندومن تازه متوجه شدم اما با رتبه ای که بدست آوردم شانس قبولی در رشت وساری را هم دارم.

*کلاسهای تقویتی چقدر در موفقیت فرد نقش دارند؟شما این کلاسها را رفتید؟

سال اول رفتم اما در طول زمان متوجه شدم خود آدم بیشتر نقش داره تا کلاسها،لذا پشتکار فرد مهمترین عامله،اما یکی دوکلاس لازمه نه همه کلاسها

*چه توصیه ای برای همکلاسی هایتان برای رسیدن به موفقیت دارید؟

باید از پایه اول شروع کردچون سال آخر درس خواندن معجزه نمی کنه اعتقاد دارم کنکور از سال اول دبیرستان آغازمیشه لذا تلاش وپشتکار فرد برای دستیابی به اهداف بلندی که داره انکار ناپذیره.

*درآخر اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟

از خانواده ام تشکر می کنم به خصوص پدر ،مادر وخواهرم که خیلی زحمت کشیدنددراین 2سال وهمراهی وحمایت کردند.جا داره از مشاورم رجب محمد کم که70درصد قبولی ام را مدیون ایشان هستم به خصوص اینکه بعد نوروزمواقعی خسته می شدم وآقای کم، روحیه می دادند حتی مرا از خواب بیدار می کردند تاپیاده روی برویم وروحیه ام بالا بره واقعا از ایشون تشکر میکنم.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

نورمحمد پناهی

اینکه شما از همین سال اول به فکر کنکور هستید یک نقطه ی مثبت برای شما می باشد !پیشنهاد من اینه که از مشاور های قوی که در سطح استان فعالیت میکنند استفاده کنید

0
0
پاسخ
1393-06-25 05:03
نازنین

باعرض سلام و خسته نباشیدمن سال دیگه اول دبیرستان هستم و مامانم میگه باید از همین الان درس بخونی تا موفق بشی من تقریبا زیست سال اول رو تموم کردم و چند فصل از ادبیات و3 فصل ریاضی رو خوندم ریاضیم خیلی ضعیفه و توی تست زدن ضعیفم میشه یه برنامه ریزی درسی برای من بنویسین ؟به نظر شما شرکت در المپیاد های علمی تاثیری داره؟روزی چند ساعت باید درس بخونم؟مرسی

0
0
پاسخ
1393-06-07 08:16
نورمحمد پناهی

اینکه شما از همین سال اول به فکر کنکور هستید یک نقطه ی مثبت برای شما می باشد !پیشنهاد من اینه که از مشاور های قوی که در سطح استان فعالیت میکنند استفاده کنید

0
0
پاسخ
1393-06-25 05:03

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.