1396-04-28 18:23
3909
0
41662
خواننده گلستانی:

موسیقی فاخر یاریگر انسان در مسیر تکامل است

محمد آقا بیک خواننده گلستانی با اشاره به اینکه موسیقی در گلستان جایگاه والایی دارد و مردم این منطقه موسیقی را به خوبی می شناسند، گفت: موسیقی‌، برخلاف‌ شهرتی‌ كه‌ به‌ عنوان ابزار لهو و لعب‌ دارد و به همین هم علت مطرود برخی از بزرگان قرار گرفته، دارای روح و جوهره کاملی است و می‌تواند شنونده‌ اش‌ را در مسیر تكامل‌ و آرامش درونی یاریگر باشد و او را به‌ آرامش درونی برساند.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ موسیقی‌، مشروط‌ بر اینكه‌ مبتذل‌ نباشد، به عنوان زبان جهانی مشترک همه اقوام، می تواند جانشینی‌ مناسب برای‌ «گفت ‌وگوی‌ درونی»‌، افراد محسوب شود که علاوه بر تمرکز و آرامش فکری، در زدودن تفکرات ناصواب و کژتابی های زندگی صنعتی امروز نیز نقشی بی بدیل و انکار ناپذیر دارد. موسیقی در بین اقوام و ملل جهان جایگاه خاصی دارد و از آنجا که هنر در نزد ایرانی و ایرانیان نیز دارای جایگاه والایی بوده و هست موسیقی در ایران از دیر باز رونق داشته و دارد.

ایرانیان از دیر باز با موسیقی آشنا بوده و آوای موسیقی ایرانی جای این سرزمین باستانی و دوست داشتنی شنیده می شود. ساکنان استر آباد نیز چونان سایر ایرانیان از گذشته دور با موسیقی سنتی، ارتباطی تنگاتنگ و تاریخی داشته و دارند و بزرگان زیادی در این استان در عرصه موسیقی کتول و سایر موسیقی های مقامی در سطح ملی و حتی جهانی هنر نمایی کردند. اما موسیقی نوین یا پاپ هم در این منطقه طرفداران خاص خود را دارد و شمار علاقه مندان به این نوع موسیقی در استان کم نیستند. در طول این سال ها خوانندگان زیادی در عرصه موسیقی پاپ در استان گلستان به خنیاگری پرداختند و به موفقیت هایی نیز در این زمینه دست یافتند.

محمد آقا بیک نیز یکی از خوانندگان جوان علی آبادی است که موسیقی پاپ را به خوبی می شناسد و با اجراهای پخته با صدایی گرم و دلنشین خود لحظات دل انگیزی را برای علاقه مندان به موسیقی رقم زده است. این خواننده جوان با وجود این که چند سالی است وارد عرصه موسیقی شده است در همین مدت کوتاه توانست پله های ترقی را طی کند و در سطح استان و حتی کشور حرف هایی زیادی برای گفتن داشته باشد.

این خواننده خوش صدا فعالیت در عرصه موسیقی را از دوران کودکی و با نواختن ارگ و شرکت در کلاس های گیتار آغاز کرده است. اولین اجرای که وی که شروع کار هنری وی نیز محسوب می شود در سال 83 همراه با گروه هنری نقاب در شهرستان علی اباد کتول بود که با استقبال خوب تماشاگران همراه شد. به منظور آشنایی بیشتر با این خواننده جوان گفتگویی با وی انجام داده ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

aqabeyk5

آغاز سخن؛ چرا موسیقی و خوانندگی؟

موسیقی تاثیرات بسیار مثبتی روی روح و جسم انسان دارد. در حقیقت گوش دادن به موسیقی باعث نشاط و آرامش درونی افراد می شود و همانطور که جسم به تغذیه نیاز دارد، روح نیز به تغذیه نیاز دارد که تغذیه روح موسیقی است. موسیقی باعث انرژی گرفتن روح و ذهن افراد می شود. من هم از دوران کودکی به موسیقی و خوانندگی علاقه داشتم و با ارگ کوچکی که داشتم آهنگ می نواختم. تا این که بعد ها در بزرگسالی سعی کردم موسیقی را به صورت حرفه ای دنبال کنم.

شروع کار به صورت حرفه ای از چه زمانی و با چه گروهی بوده است؟

از سال 87 فعالیت حرفه ای ام را با گروه ارکسترال آراد در گرگان آغاز کردم.

موسیقی را نزد چه اساتیدی فرا گرفتید؟

گیتار را نزد استاد سهیل سرکرده و استاد حسین توسلی نیا و فریدون رومی آموزش دیدم.

تجربه اجرا در چه شهرستان هایی داشته اید؟

تجربه اجرا در شهرهای علی آباد کتول، گرگان،کردکوی، بابلسر، سمنان، چابهار، قصر قند، کنارک سیستان، تهران، کرج، اراک، بجنورد، شاهرود، بندر گز، گنبد، دامغان و چند شهر دیگر

همکاری تان با صدا و سیما چگونه است؟

اولین اثری که از صدا و سیمای مرکز گلستان از من پخش شد مربوط به سال 88 بود که تیتراژ ابتدای برنامه سفره های آسمانی که قبل از افطار به مدت 30 شب پخش گردید، با صدا و آهنگسازی اینجانب بود. در سال 89 هم این برنامه با تیتراژی دیگر از من بمدت 30 شب در ماه رمضان به روی آنتن رفت.در سال 91 نیز افتخار ساخت آهنگ تیتراژ برنامه جشن رمضان را داشتم. در روز ملی خلیج فارس سال 91 اثر «کوه اقتدار» با صدا و آهنگسازی من از صدا و سیمای مرکز گلستان پخش شد مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. شرکت در برنامه های رادیویی و تلویزیونی به مناسبتهای مختلف در سازمان و همچنین اجرا در ویژه برنامه دهه فجر در شبکه هامون سال 93-اجرا در استودیو شبکه شما نیز از دیگر همکاری های بنده با رسانه ملی می باشد.

aqabeyk2

سقف آرزوهایتان کجاست؟

بدون شک اجرای موسیقی در جشن ها و مراسم ملی و بزرگ آروزی هر خواننده ای است. امید وارم روزی بتوانم در یکی از این جشن های بزرگ و ملی برای هموطنان لحظات به یاد ماندنی و ماندگار خلق کنم و یا آهنگی بسازم که تا سال های سال ماندگار بماند و مردم آن را زمزمه کنند.

سخن پایانی

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از خانواده عزیزیم و دوستان و همراهان همیشگی من آقایان مهدی و هادی نوروزی که در کسب این موفقیت ها سهم بسزایی دارند، از همه مردم خونگرم گلستان نیز که با حمایت های خود باعث دلگرمی اهالی موسیقی استان می شوند، کمال تشکر و سپاس را دارم. در ضمن امید وارم روزی مسئولین شهرستان ها به ویژه شهرستان هایی که خاستگاه موسیقی در استان محسوب می شوند از اهالی موسیقی به ویژه خوانندگان جوان حمایت کنند و راه را برای توسعه امورات فرهنگی به ویژه موسیقی در شهرستان ها هموار کنند.

گفت و گو: وحید حاج سعیدی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.