1393-06-27 15:25
3032
4
2997

مصاحبه با محمد مهدی نصیری قاری نوجوان آزادشهری

قاری جوان قرآن آزادشهری ازسن 6 سالگی شروع به یادگیری قرآن کرد و چون مادرش قرآن و دعا را با صوت حزین درمنزل قرائت می کرد، بنای علاقه او به قرآن پایه گزاری شد.

 به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان ، محمد مهدی نصیری طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما در گرگان گفت: در سال 1376در شهر آزادشهر متولد شدم و با تشویق و پیشنهاد پدر و مادرم فعالیت های قرآنی را شروع کردم و ازسن 6 سالگی شروع به یادگیری قرآن کردم و چون مادرم قرآن و دعا را با صوت حزین درمنزل قرائت می کردند ،از همان جا علاقمند شدم.

برای ما بگویید چطور با قرآن مانوس شدید؟

وی گفت: ابتدا به علت علاقه به مادرم در کنار ایشان می نشستم و به قرائت قرآن گوش می دادم، اما در حال حاضر آرامشی را که از قرآن دریافت می کنم با هیچ چیز نمی توانم عوض کنم و هیچ چیز برای من زیباتر از قرائت و تلاوت آیات قرآن نیست.

درباره استادان خود بگویید

محمد مهدی نصیری خاطر نشان کرد: در وهله‌ی اول مادرم بزرگترین استادم بود زیرا از کودکی باعث شدند که من به سمت قرآن بروم. اساتید خوبم در جامعه القرآن و همچنین آقای مظفری استاد بزرگوارم که مانند یک دوست در کنار من هستند و بسیار برای پیشرفت من در قرآن زحمت کشیدند را می توانم نام ببرم و از همه بزرگوارانی که تا به امروز در پیشرفت قرآنی من مرا همراهی نموده اند کمال سپاس را دارم.

علاوه بر تلاوت قرآن، دیگر فعالیت های فرهنگی شما چیست؟

قاری نوجوان آزادشهری گفت: به عنوان مکبر مسجد محله فعالیت می کردم و البته به علت اینکه سن کمی داشتم با مخالفت هایی از سوی هیئت امناء مسجد مواجه شدم، اما پس از مدتی با توجه به علاقه وتوانمندی من، از مخالفت های خود دست برداشتند. همچنین به حفظ قرآن نیزعلاقه زیادی دارم و در حال حاضر یک جزء از قرآن را حفظ نموده ام.

 چطور می توان یک قاری موفق بود؟

وی اظهار کرد: علاقه به قرآن و گوش دادن به نوار استادان می تواند بسیار برای یک قاری موثر و مفید باشد.

مهمترین علت موفقیت خود را در چه می دانید؟

محمد مهدی نصیری اذعان کرد: مهمترین علت موفقیتم عنایت و توجه خداوند متعال به من بوده است که باعث شده تا به سمت قرآن روی آورم و زندگیم مسیر قرآنی پیدا کند. و در درجه دوم حمایت های است که از طرف خانواده صورت می گیرد.

انس با قرآن مجید چه اثری در زندگی شخصی شما داشته است؟

وی تاکید کرد: هر انسانی در مسیر زندگی خود راه و هدفی را انتخاب نموده و دنبال می کند حال که با لطف خداوند من در این مسیر قرار دارم با تمام انرژی تلاش می کنم که بتوانم قرآن را بیاموزم و در این کلام الهی تدبر داشته باشم و همه زندگی خود را بر پایه قرآن قرار دهم اگر این اتفاق برای زندگی من نمی افتاد شاید اکنون در مسیر دیگری بودم. ولی در حال حاضر من یک زندگی قرآنی دارم و خیلی از این امر خرسند هستم و اینکه قرآن علاوه بر آرامشی که در زندگی من ایجاد نموده است توانسته است به من راه درست را نیز نشان دهد.

چگونه انسان می‌تواند خود را به تدبر در قرآن آراسته کند؟

دانش آموز موفق قرآنی گفت: این در صورتی اتفاق می افتد که صرفاٌخواندن قرآن نباشد، بلکه وقتی قرآن می‌خوانیم حواسمان به مفاهیم و معانی  باشد تا تأثیری بر ما بگذارد. حتما همراه با خواندن قرآن تلاش کنیم که روی مفهوم قرآن کار کنیم تا بر روی زندگی ما تاثیر بگذارد.

تا کنون به چه مقام هایی دست یافته ایید؟

نصیری بیان کرد: چند سالی در بخش های قرائت و اذان توانسته ام در مرحله شهرستانی و استانی مقام اول را به دست آورم. همچنین سال گذشته با شرکت در مسابقاتی که از طرف اوقاف و سازمان دانش آموزی برگزار شد، توانستم در مرحله استانی مقام سوم را کسب کنم.

برای نوجوانان و هم سن و سال های خود چه پیامی دارید؟

وی تصریح کرد: از همه جوانان تقاضا دارم که قرآن را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و زندگی خود را بر پایه قرآن استوار نمایند تا ان شاء الله در جامعه به عنوان افراد موفق وارد شوند.

به عنوان الگو در زمینه قرائت قرآن چه فردی را انتخاب نموده اید؟

 محمد مهدی نصیری گفت: تمامی قاریان سبک خاص خود را دارند اما من به عنوان الگو استاد حامد شاکرنژاد را انتخاب نموده ام و علاقه ای خاصی نسبت به ایشان و قرائت ایشان دارم.

در حال حاضر فضای قرآنی کشور چگونه است؟
 وی ابراز کرد: برای قرآن هرچه کار شود کم است تاکنون کارهایی که در توان بوده انجام شده است اما باز هم می توان برای اینکه فضای کشور را قرآنی نمود اقداماتی را انجام داد مقام معظم رهبری ساعات طولانی را به استماع قرآن کریم اختصاص می دهند.

الحمدلله با تمهیدات ایشان فعالیت هایی صورت گرفته ولی ما هنوز تا آن افقی که باید برسیم فاصله داریم اما در حال حاضر به مداحی بشتر توجه ها جلب شده است در حال که ما می دانیم که قرآن به عنوان ثقل اکبر در بین مردم به جا گذاشته شده است.

اگر صحبتی در پایان دارید بفرمایید

نصیری اظهارکرد: تشکر میکنم از تمام اساتیدی که در موفقیت من در این راه کمک کردند مخصوصا مادرم و همچنین از تمامی مسئولین علل الخصوص مسئولین استان می خواهم به به محافل و مجالس انس با قرآن بیشتر اهمیت دهند و از نوجوانان و جوانان شهر خود نیز برای قرائت استفاده نمایند و به گونه ای رفتار شود که از استان گلستان به دیگر استان ها قاری فرستاده شود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

علی

ما آزادشهریها به فرزند خوبی چون شما می نازیم و به پدر و مادر و استادان گرانقدرت تبریک میگوییم امیدواریم همیشه موفق باشید

0
0
پاسخ
1393-06-28 04:01
علی

آفرین بر فرزند پاک ایران زمین و مایه افتخار شهر آزادشهر و تبریکم به پدر و مادر و استادان گرانقدرت

0
0
پاسخ
1393-06-28 04:03
علی

ما آزادشهریها به فرزند خوبی چون شما می نازیم و به پدر و مادر و استادان گرانقدرت تبریک میگوییم امیدواریم همیشه موفق باشید

0
0
پاسخ
1393-06-28 04:01
علی

آفرین بر فرزند پاک ایران زمین و مایه افتخار شهر آزادشهر و تبریکم به پدر و مادر و استادان گرانقدرت

0
0
پاسخ
1393-06-28 04:03

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.