1393-05-20 10:15
3259
2
863
گفتگو با رتبه 383 علوم تجربی در کنکور سراسری؛

قزل: کلاس تقویتی فقط راه را نشان میدهد پشتکار فرد عامل موفقیت اوست

کلاسهای تقویتی فقط خط و راه را نشان می دهند لذا پشتکار فرد مهمترین و کلیدی ترین عامل است.

به گزارش گلستان ما ، در پی موفقیت دانش آموزان بندرترکمن در کنکور سراسری 93 خبرنگار آوای ترکمن بر آن شد با یکی از دارندگان رتبه های 3 رقمی مصاحبه ای انجام دهد .

وی به سراغ امین قزل دارنده رتبه 383 گروه علوم تجربی کنکور سراسری رفت که متن این مصاحبه را در ادامه می خوانید:

*لطفا خودتان را به طور کامل معرفی کنید و اینکه در چه خانواده ای زندگی می کنید؟

امین قزل هستم رشته علوم تجربی که رتبه 383 را در منطقه 3کسب کردم،تک فرزند هستم در خانواده ای  زندگی می کنم که پدر و مادرم هر دو بازنشسته فرهنگی هستند .

*در کدام مدرسه درس خواندی ؟آیا در فامیل کسی رتبه پایین هم داشته در کنکور سراسری؟

سه سال آخر دبیرستان در مدرسه کمینه و سال آخر پیش دانشگاهی مختومقلی فراغی، نه کسی رتبه پایین نداشته و من اولین نفر هستم که رتبه را تاکنون کسب کردم.

*علت موفقیت خود را درچه می دانید؟

برنامه ریزی منظم و دقیق،پشتکار خود فرد که عامل تعیین کننده است و خانواده ام که مشوق و حمایتگر خیلی قوی تو درس خواندن بودند.

*درس خواندن را به صورت جدی برای کنکور از چه زمانی شروع کردی و چند ساعت در روز درس می خواندی؟

به صورت جدی از سال ورود به پیش دانشگاهی که با تست زنی شدید همراه بود روزهایی که مدرسه می رفتم 7ساعت و روزهای تعطیل به طور متوسط 10ساعت درس می خواندم.

*پیش بینی شما از رتبه خود تون چند بود؟

انتظار این رتبه را داشتم ابتدا که از جلسه  امتحان بیرون آمدم ترس داشتم اما بعداز اینکه درصدهایم را محاسبه کردم فکر می کردم رتبه بهتر از این را کسب کنم.یک نکته مهم الان در قبولی کنکور، داشتن سوابق تحصیلیه خوبه و میانگین سوابق تحصیلی 25درصد نقش مستقیم در موفقیت و رتبه دانش آموز دارد و من به خاطر چند درس نمره ام ضعیف شد رتبه مورد انتظار و کسب نکردم چون سابقه تحصیلی طرازهای خوب و بدی را به همراه داره

*خانواده در موفقیت شما چقدر نقش داشت؟

خانواده عامل اساسی در موفقیت فرد است چون محیط خانه ما مناسب برای درس خواندن است به خصوص مادرم با ایجاد محیطی آرام در خانه و پدر که مشاوره های خوبی به فرزند میده به طور کل آرامش روحی، فکری و روانی را خانواده برای درس خواندن فراهم می کند که انسان می تواند به راحتی درس بخواند.

*درباره آینده شغلی تان فکر کرده اید؟

رشته داروسازی را دوست دارم اما در انتخاب رشته پزشکی و دندانسازی هم گزینه های انتخابی ام هستند به خاطر علاقه ای که دارم به تحصیل در این 3رشته فکر می کنم.

*بزرگترین آرزویی که دارید با توجه به اینکه این رتبه را کسب کردید چیه؟

یکی از آرزوهای بزرگم موفقیت در کنکور بود که خدا هم خیلی کمکم کرد به خصوص اینکه برای اولین بار شرکت در کنکور توانستم این رتبه را کسب کنم.

کلاسهای تقویتی فقط خط و راه را نشان می دهند لذا پشتکار فرد مهمترین و کلیدی ترین عامل است

*به نظر شما کلاسهای آموزشی و تقویتی برای کنکور چقدر در موفقیت دانش آموز نقش دارد؟

کلاسهای آموزشی در برخی از دروسی که فرد مشکل داره خوبه مثلا خودم درسهای شیمی،فیزیک و عربی را از این کلاسها استفاده کردم و اعتقاد دارم این کلاسها به دانش آموز خط و راه را نشان می دهد استفاده از این کلاسها جاهایی در درس مهم است اما مهمترین و محوری ترین عامل در موفقیت خود دانش آموز و پشتکار خودش است با حمایتهای تعیین کننده خانواده و راهنماییهای معلم و مشاور تحصیلی به نحوی که آقای رجب محمد کم به عنوان یک مشاور و معلم خوب و دلسوز خیلی در آزمونهای تحصیلی آمادگی کنکور مرا راهنمایی کرد و مثل یک پدر حامی من در درسها و امتحانات بود.

*چه توصیه ای برای همکلاسی هایت داری که بخواهند به موفقیت برسند؟

توصیه ها زیاد است اما پیشنهاد می کنم هیچ وقت از اسم کنکور نترسند چون چیز سختی نیست و موفقیت در آن به خود دانش آموز بستگی داره که چقدر با اراده و تمایل شخصی خودش می خواهد درس بخواند و اینکه خانواده عامل مهمی در حمایت او هستند ،سعی کنند از کلاسهای مدرسه به خوبی استفاده کنند چون کلاسهای پایه است و باعث افزایش ساعت مطالعه و بازدهی کلاسهای جانبی کنکور می شود.

*در خانواده پدر بیشتر حامی شما بودند یا مادرتان؟

هر دو واقعا زحمت زیادی کشیدند و در موفقیت من به نحو مساوی دخیل هستند.

*در مسیر درس خواندن مشکلات خاصی داشتید که شما را کم انگیزه کنه برای ادامه ؟

بعضی وقتها که درسهای دوره تحصیلی زیاد میشه و به آدم فشار میاره برای اینکه بخواد به کلاسهای آمادگی کنکورش برسه مشکل ایجاد میشه اما خانواده و مشاور می توانند با افزایش انگیزه و روحیه کارهایی انجام دهند که دانش آموز خودش را نبازد لذا مسیر موفقیت فرد با همراهی و حمایت این دو عامل محقق می شود.

*تمایل دارید در کدام دانشگاه تحصیل کنید؟

رشته داروسازی که نزدیکترین مرکز دانشگاه پیامبر اعظم ساری هست اما مشاور به من گفته دانشگاههای تهران را هم انتخاب کنم چون شانس قبولی خوبی دارم در کنار این قضیه شخصا دوست دارم به خانواده نزدیک باشم چون تک فرزند هم هستم .

*در آخر اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟

از خانواده،پدر و مادر عزیزم تشکر می کنم که محیط آرامبخش را برای موفقیت من فراهم کردند و تشکر از مشاورین و معلمان که دلسوزانه مرا همراهی کردند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

gh.k

با سلام داش قزل واقعا بهت تبریک میگم و موفقیتت در تمام زندگی رو از خداوند یکتا خواهانم .

0
0
پاسخ
1393-05-20 09:35

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.