1393-12-05 19:49
5515
1
11003
گفتگو با پرستار جوان رامیانی:

سختی های پرستاری با نجات جان یک بیمار فراموش می شود/ علاقه شرط اصلی شغل پرستاری است

پرستار جوان رامیانی می گوید: از سختی های پرستاری مطلع بودم ولی وقتی که جان یک بیمار را نجات می دهی تمام سختی های آن فراموش می شود و این بسیار ارزشمند است.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، در تقویم ملی ایران پنجم اسفندماه بعنوان ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار نامگذاری شده است.

به همین مناسبت به سراغ یکی از پرستاران رفتیم و گفتگویی با وی داشتیم.

«محبوبه جاوید» یکی از پرستاران جوان رامیانی که مدت دو سال در بهداری رامیان مشغول به فعالیت است.

par2

وی می گوید: و همیشه دوست داشتم رشته پزشکی قبول شوم و به همین خاطر در دبیرستان رشته علوم تجربی را انتخاب کردم و اولین انتخاب رشته ای که در دانشگاه(دانشگاه آزاد)  داشتم پرستاری بود و به لطف خداوند قبول شدم.

پرستار جوان در پاسخ به این سوال که نظر خانواده تان در رابطه با انتخاب شغل و رشته چه بود، ادامه می دهد: با خانواده ام مشورت کردم و آنها نیز به تصمیم من احترام گذاشتند و استقبال کردند.

جاوید می گوید: از سختی های پرستاری مطلع بودم ولی وقتی که جان یک بیمار را نجات می دهی تمام سختی های آن فراموش می شود و این بسیار ارزشمند است.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه مشکلات و مسائل کاری را از خانواده جدامیکنید، ادامه می دهد: فقط کشیک های شبانه و شب بیداری ها کمی سخت است . صبح که به منزل میروم و همه خانواده بیدار هستند باید استراحت کنم ولی باید با برنامه ریزی به زندگی روزمره و خانواده هم رسیدگی کرد.

وی در خصوص ویژگی های یک پرستار می گوید: صبر پرستار باید زیاد باشد و حال بیمار را درک کند و با مهربانی و خوش خلقی با بیمار برخورد کند.

این پرستار جوان با اشاره به تلخ ترین خاطره خود می گوید: وقتی نوزادی را دیدم که تازه به دنیا آمده و سه انگشت دست و پایش به هم چسبیده و حالت پاهایش هم دفرمیته بود، خیلی ناراحت شدم.

par4

وی شیرین ترین خاطره خود را اینگونه بیان می کند: برای گذراندن طرح پرستاری دو مریض مانیک (سرخوش) و افسرده در اختیار داشتم. یک روز که سراغ بیمار مانیک رفته بودم و میخواستم گزارش احوالش را بنویسم و به دنبال قلم و کاغذ رفتم، که این مریض به دنبال من آمده بود و من اطلاعی نداشتم و موقع برگشت یکدفعه پشت سرم دیدم و خیلی ترسیدم.

جاوید از اوایل کارش می گوید: ابتدا برایم خیلی سخت بود وبا مشاهده یک بیماری که از دستش خونی می آمد حالم بسیار بد می شد و باید یکی من را رسیدگی می کرد ولی به مرور برایم عادی شد.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی این حرفه می گوید: مشکلات پرستارها زیاد و حقوق بسیار کمی دارند.


بعضی آمپولها که بیمارستانی است و نمی شود در این محل تزریق شد ویا بدون نسخه پزشک تزریق انجام نمی شود که باعث شکایت بیمارها می شود و مشکل بزرگی ایجاد می کند.

جاوید در توصیه به افرادی که مایل به روی آوردن این حرفه هستند می گوید: علاقه شرط اصلی برای ورود به شغل پرستاری است  و بدون علاقه به خواسته خود نمی رسند.

par3

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رضا

خدا قوت

0
0
پاسخ
1393-12-06 08:10

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.