1393-10-04 16:01
3069
1
7726
گفتگو با بخشدار سابق بخش مرکزی آق قلا :

رضای خدا و مردم را سرلوحه کارهای خود قرار داده ام/ رسانه نقش خطیری در رفع مشکلات مردم دارد/ پیگیری برای تاسیس بنیاد تعاون نتیجه ای در بر نداشته است

حدود یک ماه پیش دلیجه، بخشدار مرکزی آق قلا از سمت خود تودیع شد. به سراغ وی رفتیم و گفتگوی کوتاهی را با اوانجام داده ایم.

به گزارش گلستان ما به نقل از اسپی دژ، در حدود یک ماه پیش دلیجه، بخشدار مرکزی آق قلا از سمت خود تودیع شد. به سراغ وی رفتیم و گفتگوی کوتاهی را با او در خصوص دورات تصدی به عنوان بخشدار مرکزی انجام داده ایم.

خود را به طور مختصر معرفی کنید.

من طاهر قربان دلیجه متولد سال 1344 در محله دلیجه شهر آق قلا متولد شده ام. تحصیلات خود را در دوره ابتدایی در مدرسه سروش و تحصیلات راهنمایی خود را در مدرسه کاشانچی و همچنین دوران متوسطه خود را در مدرسه استاد مطهری در رشته علوم تجربی گذرانده ام .

پس از آن در مرکز امام خمینی گرگان دوره تربیت معلم را گذراندم و در همان دوران به مدت 6 ماه به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدم. پس از اتمام دوره تربیت معلم به مدت شش سال در روستاهای دورافتاده و محروم گنبد کاووس به عنوان معلم دوره ابتدایی مشغول به خدمت شدم. سپس در کنکور سراسری شرکت کرده و موفق به قبولی در رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور گنبد شدم.

پس از آن به شهرستان آق قلا منتقل شده و در آموزش و پرورش این شهرستان خدمت خود را ادامه دادم. و در نهایت فوق لیسانس مدیریت آموزشی را از مرکز مدیریت آموزشی استان گلستان دریافت کردم.

پس شما یک شخصیت فرهنگی داشتید که وارد سیاست شدید.این دو مقوله را چگونه با یکدیگر ارتباط دادید؟

عالم سیاست جدای از علم فرهنگ نیست. خیلی از سیاست مداران تراز اول کشور ما فرهنگی می باشند. ما نیز در طول دوران خدمت از سیاست جدا نبودیم. در این مدت همکاری هایی بسیار زیادی با سپاه و شورای نگهبان داشته ام و در جلسات آنها شرکت کرده و فعال بوده ام. و در نهایت فرماندار وقت آقای جرجانی ما را به عنوان بخشدار معرفی کردند.

چه خاطرات خوبی از دوران تصدی خود در این پست داشته اید؟

خاطرات خوبی را در دوران تصدی خود در این پست داشته ام. کسانی که برای امورات خود به بخشداری مراجعه می کردند و زمانی که با رضایت خاطر آنجا را ترک می کردند لحظه بسیار خوبی برای من بوده است. هیچ چیز برای من خوشایندتر از رضایت مردم و خوشحالی آنها نبوده است. من دو اصل را سرلوحه کارهای خود قرار داده ام. اول رضای خدا و دوم رضای مردم.

خاطرات تلخ چه طور ؟

در آن طرف قضیه با توجه به اینکه مشکلات مردم در حوزه های بسیار زیادی قرار دارد که در اختیار بخشداری نبوده و زمانی که قادر به حل این مشکلات نبوده ام ، لحظات بسیار سخت دوران تصدی من بوده است.

سیل سال 1390 یکی از این مشکلات بوده است که با توجه به امکانات، کار زیادی نمی قادر به انجام کار زیادی برای ساکنین نبوده ایم و یا سیل تابستان 1390 که موجب آبگرفتگی 90درصد منازل مسکونی در روستای قربان آباد شد از خاطرات سخت دوران تصدی گری من بوده است.

طاهرقربان دلیجه بهشدار مرکزی آق قلا 
به عملکرد خود چه نمره ای می دهید ؟

هر کسی که مسئولیتی را قبول می کند برای خود دارای برنامه و روند کار می باشد و تمام تلاش خود را برای به ثمر نشستن برنامه های خود انجام می دهد. من نیز تمام تلاش خود را برای انجام برنامه ها و طرح های مورد نظرم در این شهر انجام داده ام ولی فقط 50 درصد آن به ثمر نشسته است. دلیل آن هم ارتباط فعالیت های بخشداری با سایر دستگاه ها و ادارات شهرستان می باشد. ما مکاتبات و پیگیری های لازم و اقدامات موثر برای حل مشکلات را انجام داده ایم ولی برخی از این مشکلات بنا به دلیل گفته شده مرتفع نشده است.

چه درخواستی از مسئولین دارید ؟

من از همه مسئولین درخواست می کنم در جهت کمک به مردم و حل مشکلات آنها گام بردارند. برخی از مشکلات این شهرستان که امیدوارم در آینده با کمک فرماندار و بخشدار جدید حل گردد، عدم وجود بنیاد مسکن در این شهر می باشد. در این خصوص به نمایندگان قبلی و حال حاضر مردم در مجلس شورای اسلامی نامه نوشته و پیگیری های لازم نیز به عمل آمده ولی نتیجه ای دربر نداشته است.

مشکل دیگر موجود ، اجرای ماده 4 در روستا در خصوص مراتع می باشد که نیازمند پیگیری مسئولین ذی ربط دارد.

به نظر شما رسانه چه نقشی را بین مردم و مسئولین ایفا می کند ؟

رسانه ها نقش بسیار مهم و خطیری در نمایاندن مشکلات مردم و پیگیری برای رفع نواقص و کاستی ها دارند. البته باید توجه نمود که اصل راست گویی و صداقت به دور از سیاه نمایی می توانند مسئولین را در جهت پیشرفت در حیطه وظایف خود راهنمایی کند. مردم، مسئولین و رسانه باید دست به دست هم دهند تا برای پیشرفت و آبادانی این شهرستان کمک کنند.

اسپی دژ نیز به نوبه خود آرزوی موفقیت برای دلیجه بخشدار سابق بخش مرکزی آق قلا در طول دوران زندگی آرزومند است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.