1393-08-13 19:54
4180
0
5315
عکاس نونهال گنبدی :

دوست دارم با عکاسی به ماندگاری عاشورا کمک کنم

وقتی از صحنه های عزاداری عکس می گیرم دوست دارم مطلب بنویسم و خیلی فکر می کنم به اینکه چطور از سالها پیش این عزاداری تا امروز مانده است؟!.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه ، سیده غزل غفارپور عکاس نوجوان گنبدی است که می گوید ۴ ساله بودم که همراه پدرم که عکاس بود به مجموعه سوارکاری گنبد می رفتم و در ۵ سالگی خودم هم عکاسی می کردم.

Abdolhalim-Nobakhsh_1387.03.10-(1)

غزل می گوید :اولین روزهایی که دوربین به دست گرفتم روز هایی بود که دوربین را بر میداشتم و از دستم روی زمین عکس می گرفتم.

DSC_0173

پدر به کمک غزل می آید و از روزهای اولی که غزل عکاسی می کند اینگونه می گوید: در خانه ما دوربین دست گرفتن خیلی عادی بود ابتدا دوربین ها نگاتیوی بود و یادم هست اولین باری که غزل عکاسی کرد ۲ حلقه ۳۶ تایی عکس گرفت و در روزهایی که من در سه هفته یک حلقه می گرفتم او ۵ تا ۶ حلقه می گرفت.

سیدسیامک غفارپور می افزاید کم کم عوض کردن نگاتیو را هم یاد گرفت و خودش به تنهایی این کار را می کرد.

qaboosnameh

از غزل او می پرسم بخاطر کوچک بودنت کسی هم مانع عکاسی تو می شد؟ پاسخ می دهد: اولین بار که رفتم مجموعه سوارکاری داوران نمی گذاشتن عکس بگیرم و مدام من را می نشاندند اما کم کم برای آنها عادی شد و دیگر ماموران نیروی انتظامی هم من را تا نزدیک اسب ها همراهی می کردند و مواظب من بودند.

این عکاس نوجوان ادامه می دهد عکاسی را برای شغل آینده نمی خواهم بلکه دوست دارم مهندس معمار شوم ولی عکاسی را هم در کنارش ادامه می دهم.

در میان عکس هایش ، تصاویری ار محرم و عاشورا دیده می شود از او می خواهم احساسش را در مورد محرم و عاشوراء بگوید و او می گوید : وقتی عزاداریها را می بینم و عکاسی می کنم گاهی احساسی دارم که دوست دارم مطلبی بنویسم و با خود به ادامه داشتن این عزاداریها از سالهای گذشته تا اکنون خیلی فکر میکنم و دوست دارم با عکاسی و نوشتن مطلب به ماندگاری آن کمک کنم.

DSC_4351

DSC_0243

DSC_0220

DSC_0235

DSC_0211

می گوید عکاسی مناسبت ها ،خبری و طبیعت را بیشتر از عکاسی در موضوعات دیگر دوست دارد و ادامه می دهد البته مناسبتی ، خصوصا عاشورا و مراسم زنجیر زنی و علم گردانی را که همه جمع هستند را بیشتر دوست دارم.

DSC_0217

غزل ۵ بار در کنار آثار عکاسی پدر عکس هایش را به نمایش گذاشته است خودش در این مورد می گوید موضعات این عکس ها ، بیشتر طبیعت ، اسب و مجموعه سوارکاری گنبد بوده است البته از برج قابوس هم عکس دارم که در این نمایشگاهها که یک بار در کانون عکس گرگان ، یک بار در ارشاد گنبد و ۳ بار هم در محوطۀ برج قابوس به نمایش گذاشته شده است.

غزل غفار پور همچنین می گوید تصاویری که از عاشورا گرفته ام نیز در چند روزنامه منتشر شده است.

مادر غزل خیاطی می کند و غزل می گوید در اوقات فراغت در کنار مادر خیاطی هم یاد می گیرد و برای خود لباس هم دوخته است ، البته بازی کامپیوتری و کشیدن نقشه ساختمان از دیگر سرگرمی های او در اوقات فراغت است.

این دختر نوجوان در ساخت دو فیلم صدثانیه ای که با موضع کودک بوده نیز به عنوان دستیار پدر و بازیگردان به او کمک کرده است.
IMG_1086

عکاس نوجوان گنبدی می گوید شاید خیلی احساس موفقیت نکنم ولی موفق هستم و در این موفقیت خود را اول مدیون خدا که همیشه هست و بعد هم راهنمائی های پدرم می دانم.

غزل می گوید از عکاسی لذت می برد و عکسهایی را که گرفته است را نشان می دهد اما وقتی به عنوان سوال آخر از او می پرسم چه آرزویی دارد پاسخ می دهد: آرزوی من تحصیلات در رشته مورد علاقه ام است تا جائیکه بتوانم برای خودم دفتری داشته باشم البته نه تنها در شهر خود بلکه حتی در شهرها و کشورهای دیگر!

1223

IMG_1088

IMG_1087

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.