1393-05-12 06:18
1859
4
404

خانواده های شهدا نسبت به نامگذاری های گرگان معترضند / نگرانی ایثارگران از بی توجهی به شهدا

 جانباز دفاع مقدس و برادر سردار شهید محمد حسن غفاری گفت: قطعا تمام خانواده شهداء نسبت به این معترض اند که چرا نام شهداء در گرگان کمرنگ شده است به همین جهت طوماری برای شورای شهر در حال تنظیم است تا اولین روگذر گرگان بنام شهدا باشد.

به گزارش گلستان ما ، محمد حسین غفاری برادر سردار شهید محمد حسن غفاری با انتقاد از نحوه نامگذاری های انجام شده در جند ساال اخیر توسط شهرداری گرگان ، گفت : درگذشته کوچه های خیابان شهداء گرگان مزین به نام شهداء بود ولی در حال حاضر کوچه ها شماره گذاری شده اند بدون اینکه نامی از شهداء برده شود.

وی ادامه داد : قطعا تمام خانواده شهداء نسبت به این معترض اند که چرا نام شهداء در این شهر کمرنگ شده است چون فرهنگ ایثار و شهادت باید با این نامگذاری ها به آیندگان منتقل شود.

برادرشهید غفاری با اشاره به اینکه بارها درگذشته درجلسات شورا شهرگرگان نسبت به این موضوع انتقاد کرده ایم ، تصریح کرد: ما باید نام شهداء و بخصوص نام سرداران شهید گرگان را بر منطقه ها ، خیابانها ، میادین و ... گرگان قرار دهیم چرا که شهداء برگردن ما حق بسیار زیادی دارند .

در سالهای اخیر اقدام شایسته ای برای شهدای گرگان نشده است

این جانباز دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه در چند سال اخیر اقدام شایسته ای برای شهداء گرگان صورت نگرفته است َ، خاطر نشان کرد : اگر خانواده های شهداء نسبت به این تغییر نامها حرفی به میان نمی آورند به این خاطر است که نه شهداء و نه خانواده های شهداء به دنبال نام نیستند.

وی در ادامه تصریح کرد : این وظیفه ماست که بخواهیم نام شهداء و فرهنگ ایثار و شهادت را در گرگان به وسیله گسترش آثار شهداء و نام شهدا به جوانان و نسل های آینده منتقل نمائیم.

غفاری با تاکید بر اینکه نام شهداء در چند سال اخیر در گرگان کمرنگ شده است ، افزود : وقتی نام شهداء از خیابانها و میادین گرگان برداشته می شود در آینده جوانان چگونه باید شهداء خود را بشناسند.

خانواده های شهدا از برداشته شدن نام فرزندانشان ناراحتند

وی با اشاره به اینکه نام و نشان شهداء را باید در شهر حفظ کنیم ، خاطر نشان کرد : اکثر خانواده های شهداء از این اتفاقات که نام فرزندانش از  خیابانهای شهر برداشته شده است بسیار نگران هستند .

برادر سردارشهیدغفاری در ادامه افزود: درخواستی از طرف خانواده شهیدغفاری و برخی از خانواده های شهداء برای نام نهادن یکی از سرداران شهید و یا خود شهید غفاری به خاطر نزدیک بودن محل سکونت این شهید به پل روگذر میدان ترمینال تنطیم شده که به شورای شهر ارسال شد.

وی در ادامه اذعان کرد : خیابانها و بلوارهای که در گرگان وجود دارد می تواند به نام سرداران شهیدی که درگرگان زندگی می کردند تغییر نام پیدا کند .

گفتنی است  محمد حسن غفاری فرزند قنبر متولد اول دیماه سال 1340 شهرستان گرگان محله سرپیر می باشد که در سن 25 سالگی زمانی که در عملیات کربلای 5 جانشین اطلاعات عملیات لشکر 25 کربلا بود، در تاریخ 30 دیماه سال 65 به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

پیرو رهبری

یاد سرداران ومجاهدان شهید جنگ بخیر...شورا و شهردار رو چه به این کارها...باید در انتخابات بعدی شورا مردم دست بدست هم بدهندوبا انتخاب نیروهای قوی وارزشی مثل چمران در تهران تنها بفکر شهر و ارزشها و آبادانی وعزت واقتدار این مردم خون داده باشند..نه مثل اینا که تمام کارهاشون شده تبلیغات شخصی انتخاباتی!این ته کار اینهاست...هر نامی روی پل بگذارند روزی نام سرداران شهید وشهدا را روی این پل به اهتزاز در می آوریم وقدرت شهدا را به رخ این افراد می کشیم..یاعلی مدد..

0
0
پاسخ
1393-05-12 04:40
شاهد

سلام محله کوی شهید مطهری نیز نام شهدا حذف شده.پارک بنام پارک شهدا بوده که متاسفانه به روی تابلو جدید آن پارک نوبخت نوشته شده.کوچه به نام نوبخت ،نیکبخت ،خوشبخت تغییر نام پیدا کرده اندکه احتمالا بدبخت نیزدرآینده به نام کوچه ها اضافه میشود.واقعا جای تاسف است

0
0
پاسخ
1393-05-15 07:06

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.