1393-05-31 06:58
1113
0
1443
گفتگو با عضو موفق هیئت امنا مسجد المهدی گنبد:

حضور نونهالان و جوانان سبب پویایی و شور نشاط در مساجد میشود

همواره حضور جوانان و نونهالان در مساجد سبب پویایی و شور نشاط در مساجد می شود از این روبایدتوجه و کافی و وافی به این طیف از جامعه داشته باشیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه ، آقای عربی یکی از هیئت امنا موفق شهرستان می باشد که توانسته با توجه به جوانان و نونهالان حضور ان ها را مسجد پرنگ کرده و این مسجد را یکی از مساجد برتر در حوزه برگزاری برنامه های فرهنگی مذهبی در سطح شهرستان معرفی کند.از این رو گفتگویی جهت معرفی این هیئت امنا موفق انجام گرفته که در زیر آن را می خوانیم.

IMG_4342

خودتون رو معرفی کنید؟

اینجانب موسی عربی متولد ۱۳۳۷ بازنشسته سپاه هستم از زمان انقلاب ساکن محله الوند رود می باشم.

از چه زمانی به عضویت هیئت امنا مسجد المهدی در آمدید؟

از سال ۶۵ به عنوان هیئت امنا مشغول خدمت هستم.

تعریفی از هیئت امنا داشته باشید؟

هیئت امنا رسیدگی به مسائل مسجد و فراهم نمودن شرایط برای برگزاری برنامه ها را در مسجد برعهده دارد.مسجد یک پایگاه فرهنگی است بنا بر سخن امام (ره) مساجد سنگرهای فرهنگی است .هیئت امنا در مساجد می تواند با عملکرد خوب خود این سنگر را پابرجا دارد.مسجد محلی است که مردم می توانند در ان اعتقادات دینی و مذهبی و فرهنگی خود را تقویت کند تا در مقابل حملات شیطان و دشمن مقاومت داشته باشند.

شما به عنوان هیئت امنا موفق شناخته شدید دلیل این موفقت چه بوده است؟

به لطف خدا و همکاری همه دوستان توانستیم به این موفقیت دست یابیم.با همکاری ، همیاری هیئت امنا و پایگاه بسیج و هیئت جوانان علی اکبر توانسیتم در مناسبت های مختلف برنامه های خوبی انجام دهیم با جذب جوانان و نونهالان این مسجد را پویا کنیم تا در عرصه فرهنگی نهاجم های دشمن یک سنگر فرهنگی قوی داشته باشیم.

در زمانی که جوان امروز مورد توجه دشمن و تحت تاثیر تهاجم های شوم آن قرار دارد باید مورد توجه قرار گیرد و به جوان میدان داد تا بیاید خود و ظرفیت های خود را نشان دهد تا از این تهاجم ها در امان باشد.

نظر شما در خصوص جوانگرایی در هیئت امنا چیست؟

در گذشته افراد سالخورده در هیئت امنا عهده دار مسئولیت بوده اند اما افراد پیر صبر و حوصله تعامل با جوان و نونهالان را ندارند به همین خاطر بهتر است از نیرو جوان در کنار تجربه افراد سالخورده استفاده شود تا آثار و نتایج بهتری در بر داشته باشد.

در خصوص برخوردهای بد با نونهالان چه نظری دارد؟

اگر نونهالان در مسجد بازیگوشی میکنند باید آن ها را اصلاح کرد نه اینکه درو کرد و از مسجد راند با برخورد مناسب و روی گشاده و اهدای جوایز در ذهن آنها خاطره ی خوشی برجای گذاشت ، تا ذهنیت خوبی نسبت به مسجد داشته باشند.

ما در مسجد المهدی به نونهالان توجه داشته ایم . هستند کودکان دیروز که اکنون از مسجدی های خوب و ثابت بشمار می آیند به عنوان مداح مسجد در سطح شهرستان نیز شناخته می شوند.

برنامه های آینده برای ادامه این راه چه می باشد؟

با توجه به موفقیت مسجد و هیئت امنا این روال را ادامه می دهیم برنامه اصلی ما توجه به نونهالان است تا با نماز انس بگیرند.

IMG_4344

سخن اخر…

تشکر از همه دوستان در هیئت امنا پایگاه مقاومت بسیج و اعضای هیئت حضرت علی اکبر (ع) که با همکاری خود این مسجد را در عرصه فرهنگی و مذهبی موفق نگاه داشتند.

 


نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.