1393-12-05 20:01
3382
0
11007
گفتگو ورزشی :

انتخابات هیئت فوتبال استان گلستان / ثبت نام عیسی اتراچالی در دقیقه نود / اتراچالی از بداخلاقی ها می گوید/مدرک من هیچ مشکلی ندارد

اتراچالی اکنون که ثبت نام کرده بازهم می گوید شاید در انتخابات شرکت نکند. از نظر او، مدرک تحصیلی اش هیچ مشکلی ندارد و وی تمام شرایط لازم برای ثبت نام را داشته است. کاندیدای انتخابات هیات فوتبال همچنین از “بداخلاقی” هایی که علیه وی صورت گرفته ناراحت است.

به گزارش گلستان ما ؛ ثبت نام “عیسی اتراچالی” سرپرست فعلی هیات فوتبال استان ، یکی از سورپرایزهای روز پایانی ثبت نام انتخابات بود. غافلگیری از آن جهت که وی بارها اعلام کرده بود تمایلی برای کاندیداتوری ندارد و با اصرار پیشکسوتان فوتبال استان در لحظه آخر نام نویسی کرده است.

اتراچالی اکنون که ثبت نام کرده بازهم می گوید شاید در انتخابات شرکت نکند. از نظر او، مدرک تحصیلی اش هیچ مشکلی ندارد و وی تمام شرایط لازم برای ثبت نام را داشته است. کاندیدای انتخابات هیات فوتبال همچنین از “بداخلاقی” هایی که علیه وی صورت گرفته ناراحت است.

به بهانه ثبت نام و احراز صلاحیت با حاج عیسی اتراچالی گفتگویی ترتیب داده ایم که متن آن در ادامه آمده است:

به طور کلی نظرتان درباره ثبت نام افراد برای انتخابات هیات فوتبال استان چیست؟

به نظر من در بین کاندیدا تنوع وجود دارد و فرصت خوبی رقم خورده است. در بین نامزدها هم نیروهای جوان و هم با تجربه، هم مدیر باشگاه، داور، مدیران اجرایی و … هستند و هیات فوتبال فضای خوبی به وجود آورد تا همه بتوانند ثبت نام کنند.

به نظر شما فرایند انتخابات کمی طولانی نشده است؟

ما این فرصت را قائل شدیم که هرکسی به کار خود بپردازد اما قبول دارم که انتخابات، روند کندی در پیش گرفته و این نکته را به مدیر اجرایی تذکر دادم. فعلا مراحل بررسی مدارک به اتمام رسیده و اکنون در مرحله بررسی صلاحیت هاست که از طریق مراجع مربوطه، صلاحیت کاندیدا استعلام می شود.

چقدر احتمال وجود دارد که مجمع، امسال برگزار شود؟

پس از طی شدن مرحله احراز صلاحیت فردی، اسامی افراد تایید صلاحیت شده را به فدراسیون ارسال می کنیم و فدراسیون تاریخ برگزاری مجمع رو اعلام خواهد کرد. اگر برگزاری مجمع به سال بعد موکول شود در این صورت، ثبت نام ها باید دوباره صورت بگیرد چون محدوده مجاز به پایان می رسد.

یکی از نکات قابل توجه در ثبت نام ها، حضور شما در آخرین روز ثبت نام بود.

من در لحظه آخر ثبت نام کردم چون نظر خودم این نبود. من در همه جا اعلام کرده بودم ثبت نام نمی کنم و الان نیز هیچ گونه فعالیت انتخاباتی انجام نداده ام.

شما قبلاً اعلام کرده بودید که حاضر به ثبت نام نیستید. برای همین حضورتان غافلگیرانه بود!

بله، از مدت ها پیش اعلام کرده ام که مشغله کاری به من اجازه نمی دهد و علاقه مند به ثبت نام نبودم. خوشبختانه افراد خوبی ثبت نام کرده بودند و می خواستم فرصت انتخابات را به دوستان دهم. اما خیلی از پیشکسوتان فوتبال به من اصرار کردند تا ثبت نام کنم. این پیشکسوتان به دفتر ما آمدند و از من خواستند ثبت نام کنم.

برخی ها معتقدند ثبت نام شما بدون اعلام قبلی، یک نوع بازی انتخاباتی بوده است.

به هیچ وجه صحیح نیست! من ثبت نام در انتخابات را مشروط به جلب رضایت مجموعه ای که در آن کار می کنم (مرکز MRI کوثر) اعلام کردم و گفتم در غیر اینصورت شرکت نمی کنم.

اکنون که ثبت نام کرده اید احتمال انصراف وجود دارد؟

نظر خودم انصراف از شرکت در انتخابات است چراکه من دوست دارم “فوتبال پاک” داشته باشیم. اگر فوتبال می خواهیم باید هزینه پرداخت کنیم. اصلا دوست ندارم در انتخابات شرکت کنم و اگر به نظر خودم باشد همین الان کنار می کشم.

پس ممکن است که با اجبار همین “دوستان” در انتخابات شرکت کنید!

نه بحث اجبار نیست! دوستان می گویند فوتبال به شما نیاز دارد اما من خودم با توجه به شرایطی که دارم به صلاح نمی دانم. دوستان مجموعه کاری بنده به خاطر بعضی “بداخلاقی” های صورت گرفته اجازه نمی دهند که در انتخابات شرکت کنم.

منظورتان از بداخلاقی را شفاف تر بیان می کنید؟

افرادی هستند که در مکان های مختلف عملکرد هیات را زیرسوال برده اند. این افراد در هیات نیز وجود دارند. بداخلاقی ها از زمان آگهی ثبت نام شروع شد. آقایانی که آگهی زدند ۳ بند اصلی را حذف کردند؛ عنوان “معادل” را از مدرک مورد نیاز برای ثبت نام و همچنین بند “التزام عملی به ولایت فقیه”و “۵ سال سابقه مدیریت” را حذف کردند. کسی که این آگهی را برای چاپ داده تخلف کرده است. تا به حال جلوی ۲ تخلف را گرفته ام.

حدود ۶ ماه از دوران سرپرستی شما بر هیات فوتبال استان می گذرد. عملکردتان را چطور ارزیابی می کنید؟

از زمانی که هیات فوتبال را تحویل گرفتم به تمام شهرستان ها سرکشی رسمی داشته ام. با سند و مدرک اعلام می کنم در زمان تحویل بالای ۴۰ میلیون تومان در حساب هیات پول بود.

بیش از مبلغ ۱۲ میلیون تومان از این پول، ودیعه تیم های نماینده استان بود که باید بازگردانده شود و حدود ۲۰ میلیون تومان هم حق عضویت تیم ها بود. این حق عضویت باید به حساب فدراسیون واریز می شد. همچنین چیزی حدود ۴۵ میلیون تومان هزینه برگزاری مسابقات استانی در رده های سنی مختلف آقایان و بانوان بود.

در مجموع چقدر در این مدت هزینه کرده اید؟

تا الان ۱۶۸ میلیون تومان برای هیات فوتبال استان هزینه کرده ایم. فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان یک ریال به ما کمک نکردند و تمام این مبلغ را خودمان تامین کرده ایم.

فقط کمک یک میلیونی به سه تیم نماینده استان باقی مانده که به زودی پرداخت می شود و در این صورت به صددرصد قول هایی که در هیات فوتبال داده بودیم عمل کرده ایم. متاسفانه برخی ها بداخلاقی می کنند. من حاضرم با هر فردی که نظر مخالف این دارد با ارائه مستندات مناظره کنم.

یکی از شبهات موجود در بحث ثبت نام‌تان به “مدرک تحصیلی” شما مربوط می شود. عده ای معتقدند شما واجد شرایط نیستید!

مدرک تحصیلی من “فوق دیپلم” است و به خاطر اینکه جانباز دفاع مقدس هستم، “لیسانس” محسوب می شود. در دستورالعمل فدراسیون، لیسانس یا معادل آن یکی از شرایط ثبت نام است که مدرک من “معادل” محسوب می شود.

مدرک فوق دیپلم شما از سوی وزارت علوم صادر شده است؟

مدرک معادل هیچ فرقی نمی کند که از کجا صادر شده باشد و در همه جا قابل استفاده است. مثلا در آموزش و پرورش می گویند “ضمن خدمت” اعتبار مدرک را دارد. مدرک فوق دیپلم را از دانشگاه امام حسین (ع) تهران گرفته ام. هرکسی شک دارد از فدراسیون استعلام بگیرد.

لطفاً صریح و شفاف از تصمیم انتخاباتی خود بگویید! بالاخره می آیید یا خیر؟

به نظر خودم باشد به هیچ وجه شرکت نمی کنم. هنوز دوستان در محل کارم راضی به شرکت در انتخابات نیستند. تا الان حتی یک دقیقه هم برای انتخابات با کسی لابی نکرده ام.

اگر شرکت نکنید، دچار عذاب وجدان نمی شوید؟!

وقتی عده ای دارند بداخلاقی می کنند چه لزومی دارد که ثبت نام کنم؟

از بین گزینه های موجود چه کسی گزینه اصلح است؟

به نظر من همه افرادی که ثبت نام کرده اند دوستان خوبی هستند ولی باید برنامه داشته باشند. اعتقاد دارم کسی بیاید که به بتواند به فوتبال خدمت کند.

حال اگر شرکت کنید و رای نخست را بیاورید، چه برنامه ای برای اداره فوتبال دارید؟

نگاه من، استانی است و قطعاً برخی از افراد موجود را تغییر می دهم. افرادی که همکاری لازم را در این مدت نداشته اند عوض می کنم. اگر بخواهم برای ۴ سال آینده بیایم، یک هیات رئیسه قدرتمند و اقتصادی را در هیات به کار خواهم بست. انتهای پیام / اسپورت گلستان

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.