1395-12-03 06:04
2723
0
35561
مدیر مجموعه مبل شیک:

انتخاب جنس، چیدمان و نگهداری از مبلمان منزل یک هنر است

تغییرات اساسی در شکل ظاهری و دکوراسیون منازل حاکی از آن دارد که دیگر مسکن تنها یک سرپناه برای حفاظت بدن در مقابل سرما و گرما یا یک جان پناه برای حفاظت در برابر حیوانت وحشی نیست بلکه مسکن یک مامن و پناه گاه ایمن است که علاوه بر کارکرد فیزیکی باید دارای مولفه های آرامش بخشی و روحی و روانی نیز باشد.

به گزارش گلستان ما؛ عصر را می توان عصر تحولات و تغییرات اساسی در حوزه های مختلف زندگی بشری نامید. در حقیقت در دوره کنونی تعریف و کارکرد بسیاری از امورات دچار یک دگردیسی و تغییر و تحول اساسی شده است. این تغییرات حتی در نیازهای اساسی انسان که همان خوراک و پوشاک و مسکن می باشند نیز دیده می شود.

به عنوان مثال تغییرات اساسی در شکل ظاهری و دکوراسیون منازل حاکی از آن دارد که دیگر مسکن تنها یک سرپناه برای حفاظت بدن در مقابل سرما و گرما یا یک جان پناه برای حفاظت در برابر حیوانت وحشی نیست بلکه مسکن یک مامن و پناه گاه ایمن است که علاوه بر کارکرد فیزیکی باید دارای مولفه های آرامش بخشی و روحی و روانی نیز باشد.

یکی از مولفه های شاد زیستن و تبدیل منزل مسکونی به یک سکونتگاه راحت و آرامش بخش توجه به ساختار و متریال نشیمن در منزل است. شاید در گذشته نشستن روی فرش های دست باف و تکیه دادن به پشتی های اصیل ترکن، از ایده های یک خانه مطلوب محسوب می شد، ولی امروزه با گسترش انواع و اقسام مبل و راحتی و لزوم حفاظت ار ساختار فیزیکی بدن به ویژه کمر و زانوها، استفاده از مبل و راحتی در خانه ها فراگیر شده است. به همین منظور در خصوص نحوه انتخاب مبل و راحتی، چیدمان مبل، نقش آب و هوا در دوام مبل و .. گفتگوی کوتاهی را با آقای رعیتی مدیر گالری مبل شیک انجام دادیم که امید است مورد استفاده قرار گیرد.

مبلمان به چند دسته تقسیم می  شوند و چه کاربردی دارند؟

مبلمان نشیمن به دو دسته اصلی استیل و راحتی تقسیم می‌شود. مبلمان های راحتی باید تمام پارچه باشند و چوب یا فلزی در بدنه اصلی و رویی آنها به کار نرفته باشد. مبل‌های راحتی دسته‌های پهن و پایه و پشتی نسبتا کوتاه‌تری نسبت به مبل‌های استیل دارند. مبل‌های استیل، کمی رسمی‌تر و ترکیبی از چوب و پارچه هستند. پشتی این مبل‌ها، کاملا صاف و کمی بلند است و پایه‌های بلند آنها هم اجازه نشست و برخاست راحت‌تر را به مهمان‌ها می‌دهد. اگر قرار است برای استفاده شخصی و راحتی خودتان مبلمان بخرید بهتر است سراغ انواع راحتی آن بروید اما اگر خانه شما فضای کافی برای قرار دادن ۲ دست مبلمان را دارد، بهتر است یک ست کامل استیل برای زمانی که مهمان دارید بخرید و یک نیم‌ست راحتی هم برای خودتان تهیه کنید.

 به نظر شما چوب و پارچه بهتر است یا یک دست پارچه؟  

اگر در منزلتان فرزند کوچک، سالمند یا فردی که مبتلا به آسم و آلرژی است زندگی می‌کند، بهترین انتخاب این است مبلمانی بخرید که کمترین میزان پارچه در تولید و تهیه آن به کار رفته باشد. گرد و غبار و آلودگی‌های غیرقابل‌ تمیزکردن که روی پارچه‌ها می‌نشینند، می‌توانند زمینه تنگی‌نفس یا حساسیت‌های تنفسی را در این گروه از افراد بیشتر کنند. مبل‌هایی که حجم بیشتری از آنها را چوب تشکیل داده‌ باشد، ساده تر و سریعتر تمیز می‌شوند و گرد و غبار کمتری هم در آنها نفوذ می‌کند.

جنس پارچه مناسب برای مبلمان چیست ؟

اگر تمایل دارید همیشه مبلمان تمیزی داشته باشد و برق بزند، پیشنهاد می کنیم مبل‌های چرمی بخرید. جنس های چرمی به راحتی قابل‌ شستشو هستند و با استفاده از روغن مخصوص‌شان هم، کاملا برق می‌افتند و نو به نظر می‌رسند. پارچه‌های مخملی براق و پرزدار برای مبلمانی که قرار است در خانه‌های کوچک‌ تر چیده شوند، بهتر است و فضای خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. پارچه‌های مخملی مات و بدون پرز هم برای خانه‌های بزرگ‌تر مناسب‌تر هستند.

اگر در خانه فرزند کوچکی دارید، بهتر است رنگ پارچه مبلتان را از بین رنگ‌های چرک‌تابی مانند کاراملی یا فیلی انتخاب کنید تا در اثر شیطنت بچه‌ها مدام کثیف و نامرتب به نظر نرسند. به طور کلی پارچه‌های مبلی یا ساده هستند یا گلدار (منظور از گلدار انواع گلدار، طرح‌دار و راه‌راه است). پارچه‌های ساده برای مبلمانی که قرار است در فضاهای کوچک‌تر چیده شوند، مناسب‌تر هستند و پارچه‌های گلدار هم مناسب فضاهای باز و بزرگ است. شما می‌توانید برای شکستن فضا و روح بخشیدن به محیط خانه، مبلمانی ساده با کوسن‌های گلدار یا برعکس را انتخاب کنید.

شستشوی مبل چگونه باید صورت پذیرد؟

شست‌و‌شوي هر مبل نسبت به نوع پارچه آن متفاوت است. زيرا هر جنسي نسبت به مواد شيميايي و مواد شوينده، واكنش‌هاي خاصي نشان مي‌دهد. آقاي صادقي يكي از فروشنده‌هاي بازار مبل يافت‌آباد مي‌گويد: «جنس‌هاي كتان را مي‌شود با مواد شوينده مثل پودر و شامپوهاي مخصوص مبل شست ولي جنس چرم پس از مدتي از بين رفته و هم رنگ خود را از دست مي‌دهند و هم پوسيده و پاره مي‌شوند. مبل‌هاي چرمي را بايد بيشتر بخارشوي كرد و از مواد شوينده استفاده نكرد. حتي جنس‌هاي كتان هم پس از مدتي شست‌و‌شو حالت چرك به خود مي‌گيرند. امروزه با وارد شدن مبل‌هاي نانوسرتكسي به راحتي مي‌شود با كشيدن يك دستمال خيس مبل را به زيبايي روز اول درآورد.»

چه توصیه ای به شهروندان دارید؟

توصیه می شود همواره مبل و سیار وسایل راحتی منزل را از فروشگاه های معتبر تهیه کنند. چرا که نوع چوب و موادی که داخل مبل استفاده می شود قابل رویت نیست و نمی توان از کیفیت آنها مطلع شد. بنابراین توصیه می شود شهروندان محترم ضمن مراجعه به فروشگاه های معتبر که کیفیت را فدای کمیت نمی کنند، خرید کنند. در ضمن هیچگاه قیمت بالا نشانه کیفیت کالا نیست و گاهی اوقات اجناس با کیفیت با قیمت مناسب در بازار یافت می شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.